Lekki powietrzny damper do dh
Lekki powietrzny damper do dh
Witam
Potrzebuję poradę
co sądzicie o tym: http://allegro.pl/item396838224_damper_ ... y_air.html
i o tym: http://allegro.pl/item398581355_dt_swis ... rosze.html
Zastosowanie jak w temacie:)
Potrzebuję poradę
co sądzicie o tym: http://allegro.pl/item396838224_damper_ ... y_air.html
i o tym: http://allegro.pl/item398581355_dt_swis ... rosze.html
Zastosowanie jak w temacie:)
To jest fajna opcja dla kogoś, kogo stać na kilka damperów, na równiejsze, szybsze trasy można sobie coś takiego założyć, ale w sumie też raczej dla dobrego samopoczucia niż dla realnych korzyści, taka różnica w masie jką daje ten damper względem. Ja w sumie widziałbym u siebie taki damper, mam 4-zawias, chętnie widziałbym brdziej proresywną charakterysykę niż jestem w stanie osiągnąć przy użyciu sprężynowców, a do tego w moich okolicach nie ma gdzie naprawdę ostro pojechać, więc wytrzymałość nie jest aż tak ważna, nie zależy mi na wybieraniu bardzo małych nierówności, za to używam jednego roweru zrówno do FR jak i enduro, mile widzina jest więc możliwość łatwego utwardzania/zmiękczania sprężyny. Ale jeśl się jeździ głównie DH i potrzebuje się jednego dampera na różne trasy to raczej wiecej korzysci będzie ze sprężyny niż z powietrza.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21.01.2008 11:37:56
- Lokalizacja: wwa
- Kontakt:
tego DT swissa sprzedaje moj ziom, ja sam teraz kupilem sobie swingera 4air a ten kolega RS pearl'a... Istnieje wiele zabobonów co do amortyzatorow powietrznych, sam w nie kiedyś wierzyłem ale to chyba bez sensu, są lżejsze, równie wytrzymał i tak samo praktyczne jak sprezynówki. Ten DT to dobry amor i zajebiscie lekki
dzwońcie pod 0-700 i pytajcie o bolida
1. Prostsza, bardziej odporna na uszkodzenia konstrukcja
2. Większa czułość sprężyny, lepsze wybieranie niewielkich ostrych nierówności, na wolnych trasach mozna z tym żyć, ale jeśli masz szybką trasę z dużą ilością małych nierówności to może cię powietrzny damper realnie spowolnić
3. Większa niezwodność
4. Mniej progresywna charakterystyka - w sumie poniekąd kwestia preferencji, ale w DH mniej się lata a więcej tłucze po nierównościach, więc chyba lepiej jak progresja nie jest zby duża
Korzyści.
1.Oczywiście mniejsza masa - ale w DH 200-300 gramów w prawo czy w lewo to nie robi wielkiej różnicy, co najwyżej na szybkich trasach, gdzie trzeba sporo pedałować, ale jednocześnie jest w miarę równo.
2. Możliwość łatwej zmiany twardości - też średnia korzyść, jesli rower jest używany tylko w DH to jedna, dobrze dobrana do masy ciała spręzyna wystarczy. Oczywiscie co innego jeśli ten sam rower ma słuzyć takze do FR albo nawet enduro, ale na samym początku zaznaczyłem, że chodzi wyłącznie o wyspecjalizowane maszyny do DH.
2. Większa czułość sprężyny, lepsze wybieranie niewielkich ostrych nierówności, na wolnych trasach mozna z tym żyć, ale jeśli masz szybką trasę z dużą ilością małych nierówności to może cię powietrzny damper realnie spowolnić
3. Większa niezwodność
4. Mniej progresywna charakterystyka - w sumie poniekąd kwestia preferencji, ale w DH mniej się lata a więcej tłucze po nierównościach, więc chyba lepiej jak progresja nie jest zby duża
Korzyści.
1.Oczywiście mniejsza masa - ale w DH 200-300 gramów w prawo czy w lewo to nie robi wielkiej różnicy, co najwyżej na szybkich trasach, gdzie trzeba sporo pedałować, ale jednocześnie jest w miarę równo.
2. Możliwość łatwej zmiany twardości - też średnia korzyść, jesli rower jest używany tylko w DH to jedna, dobrze dobrana do masy ciała spręzyna wystarczy. Oczywiscie co innego jeśli ten sam rower ma słuzyć takze do FR albo nawet enduro, ale na samym początku zaznaczyłem, że chodzi wyłącznie o wyspecjalizowane maszyny do DH.
B.Z. wlasnie na malych nierownosciach powietrzny damper jest lepszy bo dziala bardziej liniowo,stad na duzych przeszkodach moze dobijac-to jego najwieksza wada.
z wymienionych przez Ciebie korzysci sprezyny punkty 2 i 4 odnosza sie bardziej do damperow powietrznych niz sprezynowych...
z wymienionych przez Ciebie korzysci sprezyny punkty 2 i 4 odnosza sie bardziej do damperow powietrznych niz sprezynowych...
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
1. Prostsza, bardziej odporna na uszkodzenia konstrukcja
2. Większa czułość sprężyny, lepsze wybieranie niewielkich ostrych nierówności, na wolnych trasach mozna z tym żyć, ale jeśli masz szybką trasę z dużą ilością małych nierówności to może cię powietrzny damper realnie spowolnić
3. Większa niezwodność
4. Mniej progresywna charakterystyka - w sumie poniekąd kwestia preferencji, ale w DH mniej się lata a więcej tłucze po nierównościach, więc chyba lepiej jak progresja nie jest zby duża
1.nie prawda
2.nie prawda , zabobon nie wiadom skad wynikajacy wlasciwie
3.w zasadzie poki co tak , ale to nie jest kolosalna roznica
4.nie prawda
tak czy owak owszem dampery sa coraz lepsze ale te przeznaczone do rowerkow xc/enduro jak dostana po dupie potrafia sie szybko sypac poprostu
2. Większa czułość sprężyny, lepsze wybieranie niewielkich ostrych nierówności, na wolnych trasach mozna z tym żyć, ale jeśli masz szybką trasę z dużą ilością małych nierówności to może cię powietrzny damper realnie spowolnić
3. Większa niezwodność
4. Mniej progresywna charakterystyka - w sumie poniekąd kwestia preferencji, ale w DH mniej się lata a więcej tłucze po nierównościach, więc chyba lepiej jak progresja nie jest zby duża
1.nie prawda
2.nie prawda , zabobon nie wiadom skad wynikajacy wlasciwie
3.w zasadzie poki co tak , ale to nie jest kolosalna roznica
4.nie prawda
tak czy owak owszem dampery sa coraz lepsze ale te przeznaczone do rowerkow xc/enduro jak dostana po dupie potrafia sie szybko sypac poprostu
www.mm-foto.pl
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Co jak co, ale Air łatwiejszy do "zabicia".. Oczywiście największym wrogiem są dobicia.. Ja mam Air'a z przodu i genialnie się śmiga na niskim ciśnieniu.. Na owym niskim ciśnieniu w tyle to raczej pewna śmierć dampa..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
B.Z. niestety nic nie dowiodłeś, po za totalną nie znajomością tematu.
Nawet charakterystyki pracy Ci się pomyliły.
To co napisałeś odnosi się do damperów XC a nie do damperów projektowanych pod DH. Kwestia wytrzymałości jest pomijalna ( trafienie damperem w coś to raczej marginalny przypadek )
Nawet charakterystyki pracy Ci się pomyliły.
To co napisałeś odnosi się do damperów XC a nie do damperów projektowanych pod DH. Kwestia wytrzymałości jest pomijalna ( trafienie damperem w coś to raczej marginalny przypadek )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Oczywiscie.piotrex pisze:z wymienionych przez Ciebie korzysci sprezyny punkty 2 i 4 odnosza sie bardziej do damperow powietrznych niz sprezynowych...
Więc komora powietrzna nie jest bardziej skomplikowana od zwiniętego drutu? Ciekawe stwierdzenie, doprawdy ciekawe1.nie prawda

Może jestem do tyłu, ale z powietrzniaków z którymi miałem do czenienia nawet SID chodzi jakoś dziwnie. Pewnie, kwestia ustawienia, jak chcesz to możesz zmniejszyć ciśnienie, ale wtedy ogónie będzie za miękki.2.nie prawda , zabobon nie wiadom skad wynikajacy wlasciwie
Różnica masy biorąc pod uwagę realia DH tym bardziej nie jest koloslna.3.w zasadzie poki co tak , ale to nie jest kolosalna roznica
Pkt4. - dopuszczam, że to jest kwestia gustu.
W takim razie oświeć mnie, czym się różni sprężyna powietrzna zaprojektowana do XC od sprężyny do DH poza skokiem i wytrzymałością i dlaczego w takim razie w XC ci sami producenci nie są w stanie rozwiązać tych problemów? Fakt, nie testowałem żadnego zjazdowego powietrzniaka, ale jakoś trudno mi jest sobie wyobrazić, ze te same problemy są w XC nie do przeskoczenia.To co napisałeś odnosi się do damperów XC a nie do damperów projektowanych pod DH. Kwestia wytrzymałości jest pomijalna ( trafienie damperem w coś to raczej marginalny przypadek )
Co do uszkodzeń - damperem jak najbardziej można trafić w coś twardego. Mi się to zdarzyło, raz, ewakuowałem się awryjnie z roweru i damper uderzył w leżący kamień. powiesz, że pech - ale jednak się zdrzyło. To był spręzyniak więc obiła się tylko farba na sprężynie, ale gdyby to był powietrzniak to duza szansa, ze mógłym go sobie wyrzucić.
Dobra mam aira wiec sie wypowiem.
Po pierwsze air nie do kazdej ramy wejdzie. Muisi ona byc sztywna bocznie i miec male przelozenie (preferowane 3:1 i mniej - a jak widze, ze patrzysz na dlusgosc 222mm to raczej przelozenie bedzie duze). O damperach powietrznych przystosowanych jest na razie malo informacji. Sam mam DHX aira w lapierre i jest to chyba najbardziej liniowy damper na rynku (ale dzieki duzej komorze wolno sie grzeje i jeszcze mi sie to nie zdarzylo nawet na 3.5km trasie w spindlu). Musisz sie liczyc, z tym, ze airy latwiej dobijaja wiec jesli nie ladujesz czysto to ryzykujesz. Zaleta dodatkowej liniowosci jest natomiast to, ze nawet na porabanych wybojach masz super przyczepnosc bo zawieszenie pracowac bedzie bardzo plynnie zamiast sie na wiekszych zabawach utwardzac.
Co prawda ostatnio gadalem z facetem, ktory zamontowal rocco aira do Canfielda Jedi i twierdzi, ze niedobijalne ale mam wrazenie, ze to akurat cecha zawieszenia tamtego niz zaleta samego rocco.
Wybor nalezy do ciebie ale ramy nie przewidzane do pracy z airami moga sie czasem dziwnie z nimi zachowywac.
Po pierwsze air nie do kazdej ramy wejdzie. Muisi ona byc sztywna bocznie i miec male przelozenie (preferowane 3:1 i mniej - a jak widze, ze patrzysz na dlusgosc 222mm to raczej przelozenie bedzie duze). O damperach powietrznych przystosowanych jest na razie malo informacji. Sam mam DHX aira w lapierre i jest to chyba najbardziej liniowy damper na rynku (ale dzieki duzej komorze wolno sie grzeje i jeszcze mi sie to nie zdarzylo nawet na 3.5km trasie w spindlu). Musisz sie liczyc, z tym, ze airy latwiej dobijaja wiec jesli nie ladujesz czysto to ryzykujesz. Zaleta dodatkowej liniowosci jest natomiast to, ze nawet na porabanych wybojach masz super przyczepnosc bo zawieszenie pracowac bedzie bardzo plynnie zamiast sie na wiekszych zabawach utwardzac.
Co prawda ostatnio gadalem z facetem, ktory zamontowal rocco aira do Canfielda Jedi i twierdzi, ze niedobijalne ale mam wrazenie, ze to akurat cecha zawieszenia tamtego niz zaleta samego rocco.
Wybor nalezy do ciebie ale ramy nie przewidzane do pracy z airami moga sie czasem dziwnie z nimi zachowywac.
Hm, no właśnie, gdyby SIDa ustawić tak, zeby dobijał to by też pięknie działał, z tego co rozumiem to w DH sprawę rozwiązuje się ogólnie zmiękczając damper, większa komora sprwia , ze w większym zakresie "klei" koło do gleby. Takie wyjaśnienie to akurat skłonny jestem przyjąć, rzeczywiscie jest to myk, którego nie wziąłem pod uwagę.
Tun zmieniający komorę... Mozesz rozwinąć temat bo z mojego punktu widzenia to bardzo interesujące, jakoś w okolicach zimy, kiredy ceny będą sensowniejsze planuję kupić jakiegoś powietrzniaka, skoro jest możliwość poprwienia mu czułości to chętnie bym się za to zabrał. Zawsze wydawało mi się, że w komorach nie ma zbyt wiele rezerw... Możesz rzucić kilka słów, albo jakichś linków co się z nimi robi żeby chodziły szybciej?
Druga sprawa - pytanie jak się zachowywał przed tuningiem i dopompowany tak, zeby nie dobijał? Zachowywał sensowną charakterystykę i czy czułość dało się w tej sytuacji porównać do spręzyny?
Druga sprawa - pytanie jak się zachowywał przed tuningiem i dopompowany tak, zeby nie dobijał? Zachowywał sensowną charakterystykę i czy czułość dało się w tej sytuacji porównać do spręzyny?
B.Z. ja akurat zrobilem ruch w druga strone bo chcialem wiecej progresji i czulosci jest troche mniej ale podejzewam, ze skoro da sie w jedna to i pewnie w druga da sie jakos wysterowac. Przeciez charakterystyka jest sterowana ksztaltem komory wiec mysle, ze tu jest spore pole do popisu. Swoja droga ciekawy jestem czy np. mialoby sens do progresywnego 1 zawiasa z malym przelozeniem dac taki czulszy ale bardziej liniowy damper i czy by wtedy dobijalo? Zwlaszcza, ze pod koniec skoku i tak byloby typowe dla powietrza wyciągniecie.
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=182747
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=182747
chlopie jak ty swoje odczucia piszesz w oparciu o powietrznego sida to nie ma co gadac
ten damper to generalnie padaka byl i kiepawa praca w porownaniu do podstawowych modeli foxa nawet
poza tym porownujac budowe patrz na caly damper a nie samo powietrze do spezyny , zreszta widziales rozebranego powietrznego ? faktycznie cholernie skomplikowane one sa , 2 komory i tlok...
co do wagi nie widzisz roznicy ? 200 manietou swinger np cos 800-900g jak pamietam z faitha , tak czy owak sporo , a 200m fox float wazy 200g-220g , drobna roznica ? owszem wytrzymalosc na dobicie i to co wspomnial spaced inna
ten damper to generalnie padaka byl i kiepawa praca w porownaniu do podstawowych modeli foxa nawet
poza tym porownujac budowe patrz na caly damper a nie samo powietrze do spezyny , zreszta widziales rozebranego powietrznego ? faktycznie cholernie skomplikowane one sa , 2 komory i tlok...
co do wagi nie widzisz roznicy ? 200 manietou swinger np cos 800-900g jak pamietam z faitha , tak czy owak sporo , a 200m fox float wazy 200g-220g , drobna roznica ? owszem wytrzymalosc na dobicie i to co wspomnial spaced inna
www.mm-foto.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości