Strona 1 z 1
[damper] 5th element serwis
: 16.04.2011 14:44:54
autor: SzakalFR
Siema,
poszukuje manuala do 5th element. Jeśli ktoś jest w jego posiadaniu bardzo bym prosił o zamieszczenie go tutaj.
: 27.04.2011 12:30:25
autor: luk992
no właśnie tez potrzebuję manuala lub poszukuje kogoś kto mi zrobi serwis tego dampera w mojej okolicy (koło bielska białej)
: 27.04.2011 12:36:11
autor: GgG
Rozkręcacie, rozbieracie, czyścicie, zalewacie olejem 2.5 do oporu, montujecie pływak ifp (uważając, żeby pod nim nie było powietrza) potem wkładacie główny tłok, skręcacie, ustawiacie położenie ifp, skręcacie zbiornik, pompujecie i wszystko powinno być ok, przynajmniej ja serwisowałem tak swojego. Możecie też poszukać instrukcji serwisu dhxa, zasada jest taka sama.
Btw, jeśli ktoś ma uszkodzonego i rozkręconego 5th 241 to może odezwać się do mnie na pw? Miałbym pytanko...
: 27.04.2011 13:09:36
autor: freed
Montujesz damper w imadle,spuszczasz powietrze,rozkrecasz wszystko,wyciągasz ifp,wylewasz olej,czyścisz. Następnie damper zalewasz od zbiornika wyrównawczego,tak żeby między głównym tłokiem a zbiornikem wyrównawczym był olej. Zalewasz go tam mniej więcej po połowe i pukasz w korpus jakimś śrubokrętem lekko,zeby pozbyć się drobinek powietrza. Następnie zalewasz damper od zbiornika do pełna,aż do samej krawędzi w głównym tłoku, moczysz w oleju tłoczysko i i dokręcasz,lecz nie do końca,mniej więcej do połowy lub 3/4. Następnie wkładasz ifp z linijką na określoną głębokość( zależną od długości dampera,tabele znajdziesz w necie,może być taka sama jak dla swingera 4/6 way coil ) następnie zakręcasz tlok,potem komore zbiornika wyrównawczego,pompujesz damper i działa.
: 27.04.2011 15:32:22
autor: pietryna
Nie powiedział bym że tak samo jak w dhxie. Dhx ma dziurę odpowietrzającą w ifp co znacznie upraszcza procedurę.
: 27.04.2011 18:44:21
autor: GgG
Ale pomijając ifp (w dhx odkręca się tą śrubkę, w 5th tak się montuje ifp, żeby powietrze się nie dostało pod niego) metoda jest ta sama.
: 27.04.2011 19:27:16
autor: misio_de
Wszystko gra, tylko bardzo ważne jest żeby pod dekielkiem nie było powietrza (najlepiej zrobić to w garnku, albo jeśli szkoda ci oleju to mocno przechyl i włóż dekiel z olejem. I poszukaj na jaką głębokość wcisnąć ten dekiel, bo każdy skok ( więc i długość tłumika) ma inną.
Aha i pamiętaj, rozkręć wszystkie regulacje na min plus pół obrotu.
: 27.04.2011 19:31:09
autor: GgG
Btw ktoś wie gdzie dostać uszczelkę kurzową do 5th elementa? Czy w ogóle można takie coś kupić?
: 28.04.2011 07:39:00
autor: misio_de
Z tego co wiem, to tylko Chilecki (ten od sant i cruzów) posiada wszystko do 5th element, ale raczej nie sprzeda bez serwisu. Ja mam jakąś starą, ale nie polecam (mogę oddać gratis). Jakby co to pisz na priv.
: 29.04.2011 15:16:24
autor: luk992
siema dzisiaj rozebrałem ten damper lecz gdy ściągałem końcówkę z tłoka to mi wypadła z rąk i nie wiem czy ją dobrze złożyłem dodaje zdjęcia
http://img593.imageshack.us/img593/4595 ... 291006.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/8520 ... 291007.jpg
: 29.04.2011 16:10:12
autor: GgG
: 07.07.2011 22:13:18
autor: LisuKrakow
Nie wie ktos moze jak wyciagnac to ifp?
to jest to okragle srebrne w zbiorniczku?
: 07.07.2011 22:15:45
autor: GgG
Najłatwiej jest wyjąc tłok z korka który przykręcasz do głównego korpusu, wkręcić go, wsadzić w niego wężyk od kompresora, docisnąć ręką żeby to w miarę uszczelnić i puścić powietrze, elegancko wystrzeli

: 08.07.2011 00:17:59
autor: LisuKrakow
dzieki wielkie, probowalem dolewac oleju i popychac tlok, ale konczylo sie tym ze ifp podchodzilo do prawie samej gory i nie mialem czym tego chwycic a olej wylewal sie bokami (gwintem) ;p