
[luke_] MDE Damper SX + Elka Stage 5 + Fox 36 FLOAT 180mm
napinacz jest zamówiony
czekam na niego po prostu

HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
kompletną egzotykę=disbrainer= pisze:co wybrales?

Firma z RPA, Csixx (www.csixx.com) - wersja pod przerzutkę, ale bez rockringu.
Będzie w Polsce w kwietniu, do tego czasu byćmoże coś innego założę, żeby mi łańcuch nie spadał.
Wersja prototypowa wygląda tak:

HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
No i golenie zamienione 
Teraz wygląda tak jak chciałem z tym widłem. Mocno, ale bez przesady.


Wiem że teraz jest moda na białe widelce w czarnych ramach i podobne zestawienia. Ale ja jestem raczej tradycjonalistą jeśli chodzi o stronę wizualną.
I tak mi się podoba.

Teraz wygląda tak jak chciałem z tym widłem. Mocno, ale bez przesady.


Wiem że teraz jest moda na białe widelce w czarnych ramach i podobne zestawienia. Ale ja jestem raczej tradycjonalistą jeśli chodzi o stronę wizualną.
I tak mi się podoba.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
już bym do takich cieniutkich rurek jak są w 55 nie chciał wracać 

HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
sam mialem seryjnie bialy amor w czarnej ramie i tez mi sie nie podobalo (chociaz nie dlatego sie go pozbylem). piekny set Ci teraz wyszedl, sam przyszlosciowo biore Totema pod uwage ale koniecznie ze zmiana skoku 180-140.luke_ pisze:Wiem że teraz jest moda na białe widelce w czarnych ramach i podobne zestawienia.
btw, jeden z najladniej zlozonych i najlepiej pomyslanych rowerow jakie ostatnio widzialem, brawo! jesli stwierdzisz, ze chcesz sie jednak pozbyc demowki, to rezerwuje czerwone tarcze hope'a

"za duzy"? w jakim sensie?Impus pisze:Nie za duży ten totem ?
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Covert jest zaprojektowany dookoła widelca 160-170mm (36/Lyrik etc.). Taką informację dostałem od Larsa z Transition Bikes.
W tej chwili jestem jakiś centymetr wyżej z przodu - nie zmienia to geometrii w sposób który mocno da się zauważyć pod górkę. Za to na zjazdach jednak poprawia zachowanie dość znacznie.
Gdyby to spowodowało jakiś problem w zachowaniu roweru - obniżyłbym widelec. Ale nie widzę takiej potrzeby póki co
W tej chwili jestem jakiś centymetr wyżej z przodu - nie zmienia to geometrii w sposób który mocno da się zauważyć pod górkę. Za to na zjazdach jednak poprawia zachowanie dość znacznie.
Gdyby to spowodowało jakiś problem w zachowaniu roweru - obniżyłbym widelec. Ale nie widzę takiej potrzeby póki co

HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
Witam,
mały update
Rower teraz wygląda tak:

W Totemie zmieniłem sprężynę na powietrzną Solo Air. Oraz założyłem sztycę regulowaną Blacx Jewel AM+.
Ponieważ demo w tym roku nie doczeka się wskrzeszenia z prozaicznych przyczyn, postanowiłem wstawić do Coverta ciężkie kółka i sprawdzić go na lokalnych trasach DH.
Wybór był dość łatwy - dostałem w dobrej cenie komplet kółek do DH/FR firmy jakżeby innej - Transition
Do tego założyłem oponki z demo i wio 
W pierwszych chwilach miałem nielada zagadkę jak ogarnąć ten rower na tych trasach, ale wyczułem go w weekend i zacząłem latać WSZYSTKO to samo co na demo. Świetnie było.
A w tygodniu dostałem z reklamacji damper RP23, założyłem go i ponownie ruszyłem na trasy.
I jest FLOW! Po prostu genialny rower na takich trasach
Wymaga trochę przyzwyczajenia, bo jest o wiele lżejszy od demo. Ale o wiele łatwiej też się go kontroluje w powietrzu.
Dodatkowo dokręcanie w miejscach gdzie tego potrzeba jest o wiele łatwiejsze.
Mówi się że na nizinne trasy pseudo DH taki rower wystarczy zamiast czystej zjazdówki. Na moim poziomie umiejętności - czyli dla osób które nie latają naprawdę wielkich rzeczy - zaryzykowałbym stwierdzenie że nie wystarczy. Jest lepszy.
Latam dalej i wyżej, zjeżdżam szybciej i łatwiej mi się nim skręca.
Naprawdę nowoczesna klasa rowerów enduro ma ogromne możliwości!
mały update

Rower teraz wygląda tak:

W Totemie zmieniłem sprężynę na powietrzną Solo Air. Oraz założyłem sztycę regulowaną Blacx Jewel AM+.
Ponieważ demo w tym roku nie doczeka się wskrzeszenia z prozaicznych przyczyn, postanowiłem wstawić do Coverta ciężkie kółka i sprawdzić go na lokalnych trasach DH.
Wybór był dość łatwy - dostałem w dobrej cenie komplet kółek do DH/FR firmy jakżeby innej - Transition


W pierwszych chwilach miałem nielada zagadkę jak ogarnąć ten rower na tych trasach, ale wyczułem go w weekend i zacząłem latać WSZYSTKO to samo co na demo. Świetnie było.
A w tygodniu dostałem z reklamacji damper RP23, założyłem go i ponownie ruszyłem na trasy.
I jest FLOW! Po prostu genialny rower na takich trasach

Wymaga trochę przyzwyczajenia, bo jest o wiele lżejszy od demo. Ale o wiele łatwiej też się go kontroluje w powietrzu.
Dodatkowo dokręcanie w miejscach gdzie tego potrzeba jest o wiele łatwiejsze.
Mówi się że na nizinne trasy pseudo DH taki rower wystarczy zamiast czystej zjazdówki. Na moim poziomie umiejętności - czyli dla osób które nie latają naprawdę wielkich rzeczy - zaryzykowałbym stwierdzenie że nie wystarczy. Jest lepszy.
Latam dalej i wyżej, zjeżdżam szybciej i łatwiej mi się nim skręca.
Naprawdę nowoczesna klasa rowerów enduro ma ogromne możliwości!
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
zmieniłem w sumie kilka rzeczy w rowerze i zapomniałem zrobić update 
po pierwsze, w końcu udało mi się znaleźć dobry sprężynowy damper w mojej długości:

Jazda w dół jest absolutnie nieziemska. Koło jest całkowicie przyklejone do gleby i tam gdzie powietrzny damper się gubił (RP23) a ja przelatywałem po kamieniach bardziej niż przejeżdżałem, sprężynowy DHX bierze na siebie dwa razy tyle pracy a ja mogę przejechać sekcję duuużo szybciej.
Po prostu szok.
Na podjazdach wiadomo - dupy nie urywa, RP23 podjeżdżało lepiej. Ale to nie moja bajka.
Poza tym zdecydowałem że jeśli będę cokolwiek od teraz zmieniał w rowerze to będzie to absolutnie najwyższa półka. Bo w sumie wszystko mam, działa pięknie. Więc mogę sobie wyszukiwac pomału perełki.
No i jedna z nich to pedały Twenty6 Predator.

w wersji customowej z ksywką
hehe
Trzymają jak opętane - a wydawało mi się że Straitline mają niesamowite trzymanie. Za to trzeba mocno uważać na nogi, po piny przeorają wszystko
No i dorzuciłem sobie do kompletu dwa kaski:
URGE Archi-enduro do ostrzejszej jazdy i w góry na ET

i będąc pod wrażeniem powyższego, URGE endur-o-matic do lżejszej jazdy

Oba kaski są po prostu zajebiste. Więc do demówki kupię pewnie na przyszły sezon Down-o-matica
a tak mój rowerek w pełnej okazałości wygląda teraz:

jeszcze na starych pedałach

po pierwsze, w końcu udało mi się znaleźć dobry sprężynowy damper w mojej długości:

Jazda w dół jest absolutnie nieziemska. Koło jest całkowicie przyklejone do gleby i tam gdzie powietrzny damper się gubił (RP23) a ja przelatywałem po kamieniach bardziej niż przejeżdżałem, sprężynowy DHX bierze na siebie dwa razy tyle pracy a ja mogę przejechać sekcję duuużo szybciej.
Po prostu szok.
Na podjazdach wiadomo - dupy nie urywa, RP23 podjeżdżało lepiej. Ale to nie moja bajka.
Poza tym zdecydowałem że jeśli będę cokolwiek od teraz zmieniał w rowerze to będzie to absolutnie najwyższa półka. Bo w sumie wszystko mam, działa pięknie. Więc mogę sobie wyszukiwac pomału perełki.
No i jedna z nich to pedały Twenty6 Predator.

w wersji customowej z ksywką

Trzymają jak opętane - a wydawało mi się że Straitline mają niesamowite trzymanie. Za to trzeba mocno uważać na nogi, po piny przeorają wszystko

No i dorzuciłem sobie do kompletu dwa kaski:
URGE Archi-enduro do ostrzejszej jazdy i w góry na ET

i będąc pod wrażeniem powyższego, URGE endur-o-matic do lżejszej jazdy

Oba kaski są po prostu zajebiste. Więc do demówki kupię pewnie na przyszły sezon Down-o-matica

a tak mój rowerek w pełnej okazałości wygląda teraz:

jeszcze na starych pedałach

HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
dzięki.
moja Pani nie narzeka raczej - w każdym razie nie skarżyła mi się
Jeśli chodzi o tłumienie kompresji (wolnej - czyli ProPedal), w porównaniu do RP23 jest mniejsze. Ale i tak nie kręcę poza połowę, więc nie ma to dla mnie znaczenia.
Jeśli chodzi zaś o tłumienie powrotu - nie ma z nim problemu. Zakres jest spory.
Co do Totema. To tak. Po pierwsze, Covert filigranową ramą jednak nie jest - czarny po prostu wyszczupla i nie widać profili jak w niejednej zjazdówce
Po drugie, mając 95kg wagi (plus plecak etc.) i oczekując sztywności roweru, zbyt wielkiego wyboru nie mam. W 55 było wyraźnie czuć brak sztywności.
I racja, że Lyrik 170 Solo Air RC2 DH byłby bardziej na miejscu, ale był tylko biały i to w cenie dwóch takich Totemów
jak się trafi czarny mat to się przymierzę pewnie.
Totem ma jeszcze jedną ogromną jak dla mnie zaletę. Ma monstrualną wręcz komorę powietrzną. W przypadku ciężkich osób, wyższe niż dla lżejszych ciśnienie powoduje zawsze bardzo dużą progresję amortyzatora. I ta ogromna komora powietrzna w Totemie likwiduje ten problem.
moja Pani nie narzeka raczej - w każdym razie nie skarżyła mi się

Jeśli chodzi o tłumienie kompresji (wolnej - czyli ProPedal), w porównaniu do RP23 jest mniejsze. Ale i tak nie kręcę poza połowę, więc nie ma to dla mnie znaczenia.
Jeśli chodzi zaś o tłumienie powrotu - nie ma z nim problemu. Zakres jest spory.
Co do Totema. To tak. Po pierwsze, Covert filigranową ramą jednak nie jest - czarny po prostu wyszczupla i nie widać profili jak w niejednej zjazdówce

Po drugie, mając 95kg wagi (plus plecak etc.) i oczekując sztywności roweru, zbyt wielkiego wyboru nie mam. W 55 było wyraźnie czuć brak sztywności.
I racja, że Lyrik 170 Solo Air RC2 DH byłby bardziej na miejscu, ale był tylko biały i to w cenie dwóch takich Totemów

Totem ma jeszcze jedną ogromną jak dla mnie zaletę. Ma monstrualną wręcz komorę powietrzną. W przypadku ciężkich osób, wyższe niż dla lżejszych ciśnienie powoduje zawsze bardzo dużą progresję amortyzatora. I ta ogromna komora powietrzna w Totemie likwiduje ten problem.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
Wróciłem ostatnio na traskę na której uległ mój obojczyk
Trochę błotka było, rowerek w konfiguracji do enduro (sztyca na maksa w dół, ciężkie koła i opony 2ply, oczywiście sprężynka, ff i pełne ochraniacze) sprawdza się wręcz rewelacyjnie. Banan na twarzy non stop - co widać na poniższej focie

Jazda była świetna, niemało błotka po ostatnich burzach.
Gorąco jak cholera - ale tym razem zamiast gogli wziąłem do Archiego okulary i po prostu rewelacja! Jakby to nie był fullface!
Jakieś 29 stopni i wilgotność jak w amazońskiej dżungli, do tego po dwóch miesiąch od pęknięcia obojczyka zrobiłem się, kurcze ostrożny więc jeździłem w pełnej zbroi
Ale nie było wcale aż tak gorąco jak się spodziewałem.
rowerek się troszkę przybrudził:

teraz jeszcze myślę o spróbowaniu krótszeg mostka - 50mm. Mam 65mm i siodło trochę przesunięte do przodu. Sądzę że przy 50mm mostku będę mógł cofnąć siodło o te 2cm do tyłu i pod kątem zjazdów będzie lepiej. Nie wiem tylko jak przy "normalnej" jeździe będzie to się sprawdzać.

Trochę błotka było, rowerek w konfiguracji do enduro (sztyca na maksa w dół, ciężkie koła i opony 2ply, oczywiście sprężynka, ff i pełne ochraniacze) sprawdza się wręcz rewelacyjnie. Banan na twarzy non stop - co widać na poniższej focie


Jazda była świetna, niemało błotka po ostatnich burzach.
Gorąco jak cholera - ale tym razem zamiast gogli wziąłem do Archiego okulary i po prostu rewelacja! Jakby to nie był fullface!
Jakieś 29 stopni i wilgotność jak w amazońskiej dżungli, do tego po dwóch miesiąch od pęknięcia obojczyka zrobiłem się, kurcze ostrożny więc jeździłem w pełnej zbroi

Ale nie było wcale aż tak gorąco jak się spodziewałem.
rowerek się troszkę przybrudził:

teraz jeszcze myślę o spróbowaniu krótszeg mostka - 50mm. Mam 65mm i siodło trochę przesunięte do przodu. Sądzę że przy 50mm mostku będę mógł cofnąć siodło o te 2cm do tyłu i pod kątem zjazdów będzie lepiej. Nie wiem tylko jak przy "normalnej" jeździe będzie to się sprawdzać.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
www.hcc-components.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości