Następcy 888 i Roco.

shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Następcy 888 i Roco.

Post autor: shivn »

Marzocchi pokazał nowy amortyzator, następcę 888, z zupełnie nowymi tłumikami i nowy damper. Co sądzicie? Ma wyjść we wrześniu 2013, i sądząc i po artykule, i po komentarzach, Marzocchi i wagowo, i technologicznie idzie na wojnę z RS i Foxem

http://www.pinkbike.com/news/Marzocchi- ... pei-S.html


Obrazek
Obrazek
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Oś w amorze skręcana śrubami? Przecież to krok o kilka lat wstecz. Jestem na nie. Ale damper ładny
MikiLcaa
Posty: 146
Rejestracja: 12.12.2012 21:50:53
Kontakt:

Post autor: MikiLcaa »

Bardzo fajnie to wygląda, stworzą może w końcu typowo rejsingowy amor ;)
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

moja opinia na temat tych osiek była taka, że to najprostsze możliwe rozwiązanie, bez rozkminiania dziwnych patentów RS :/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

timon92 według mnie jest to najlepsze i najsztywniejsze rozwiązanie, a gdy jest dobrze zrobione to praktycznie niezniszczalne, nie trzeba na siłę od nowa wymyślać koła. Półki zrobione na wzór półek w motorach (mocowanie śrub), niby detal, ale jak zerwiesz gwint to jest jak to naprawiać.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Wygląd zdecydowanie na nie, mocowanie osi lipa i cofka w przeszłość. Patent RS może i jest skomplikowany z punktu technicznego, ale z punktu użytkowania upraszcza sprawę maksymalnie. Bierzesz imbus 6 i za pomocą dwóch ruchów wykręcasz oś.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jakby się pozbyli niklu z tych goleni... Nawet na zdjęciu widać że raczej syfny jest.
shivn
Posty: 126
Rejestracja: 23.11.2011 19:47:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: shivn »

Jedyne co mi się nie podoba, to brak M na busterze. Niby w artykule piszą, że to nic nie dawało, ale symbol był :/
UfuS78
Posty: 454
Rejestracja: 12.06.2011 10:55:52
Lokalizacja: Porąbka
Kontakt:

Post autor: UfuS78 »

Co do wyglądu fakt faktem odraża, brak "M" na busterze, półki też trochę śmiesznie wyglądają choć niby są praktyczne. Ciekawi mnie za to nowy tłumik i ogólna praca tego wytworu bo akurat pod tym względem może być bardzo dobrze. Tak w ogóle najpierw 66 wypadły z oferty, teraz pora na 888 szkoda trochę.
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

KaKTuSSS - jednak jest mało sztywny, na pewno mniej niż takie rozwiązanie. Po prostu w miejsce gwintu w osi działa bardziej jak przegub niż jak sztywne połączenie. Jeśli priorytetem jest wygoda to proszę bardzo, jednak jeśli sztywność to ja wole śruby. Nie chce wywołać tutaj jakiejś kłótni, bo zaraz znajdą się osoby które mnie zjadą, ale takie jest moje zdanie.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Marzo w koncu wprowadzilo nowy tlumik po 10 latach a wy sie klocicie o oske! ło jezus....
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

No fajnie że wprowadziło ale póki nikt nie spróbował to tylko news na papierze, a co do osi to sam pewnie wiesz co jak się rozkręca/skręca. Co do sztywności to być może jest to trafny argument, ale myślę że przeciętny użytkownik nie jest w stanie odczuć jej zmniejszenie/zwiększenie.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Mocowanie osi - jestem jak najbardziej za. Sprawdzone i trwałe rozwiązanie.
Półki - super.
Ogólny wygląd - pierwsze co pomyślałem to że najładniejsze 888 od czasów 2005 RC.
Ciekawa jest rura taper.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

KaKTuSSS - ale między innymi przez brak sztywności na osi boxxy lubią pękać na podkowie, czasem nie trzeba mocnego dzwona, wystarczy, ze koło zostanie mocno skręcona a golenie między półkami oprą się o ramę. Przez taką oś pękł mój stary pike, sprzedałem go chłopaczkowi który robił tylko 180 na asfalcie(bardzo "brzydko"), najpierw pękła oś na gwincie, została wymieniona, a potem pękła podkowa, co raczej potwierdza moją teorie (o braku sztywności właśnie przez ten gwint). Wiadomo, tylko diamenty są wieczne, ale nie ma co komplikować sobie życia.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Czytam niektóre wpisy tutaj i panowie jak chcecie by marz się nie zmieniał to kupcie starego ;)
quilong pisze:KaKTuSSS - ale między innymi przez brak sztywności na osi boxxy lubią pękać na podkowie, czasem nie trzeba mocnego dzwona, wystarczy, ze koło zostanie mocno skręcona a golenie między półkami oprą się o ramę. Przez taką oś pękł mój stary pike, sprzedałem go chłopaczkowi który robił tylko 180 na asfalcie(bardzo "brzydko"), najpierw pękła oś na gwincie, została wymieniona, a potem pękła podkowa, co raczej potwierdza moją teorie (o braku sztywności właśnie przez ten gwint). Wiadomo, tylko diamenty są wieczne, ale nie ma co komplikować sobie życia.
Boxxery po 2010 nie maja juz problemu ze sztywnoscią, ludziom często idzie bo nie kminią tej ośki i źle ją dokręcają to wtedy nie jest sztywno.

Ale ja jestem na tak, strasznie wszyscy sie leniwi stali. zamiast 1 min 2 min odkrecania osi to źle, dłuższa zmiana opon to źle. Najlepiej niech rower robi wszystko za nas. Sam mam mało czasu bo roboty dużo i wolałbym to na jazde poświecic ale panowie bez przesady.

Jak dla mnie produkty ciekawe i budzą nadzieje.
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Naoglądaliśmy się wszyscy starszych Marcoków z popękanymi dolnymi goleniami z powodu zbyt mocnego skręcenia śrub zaciskających oś, projektanci też powinni być tego świadomi. Jeśli to będzie widelec używany w 90% w WC to nie ma problemu ale ja już miałem takie rozwiązanie u siebie i mimo, że nic nie zepsułem to nie chciałbym do niego wracać.

Podoba mi się, że pokrętła nie wystają tak bardzo i trudniej je urwać co było problemem we wcześniejszych wersjach.

Edit: Właśnie zauważyłem że w 888 nigdy nie było innego systemu niż śruby, za to w 66 po 2007 (gdzie teoretycznie trzeba większej sztywności) były tylko ośki z QR. Gdzie tu logika w odniesieniu do argumentu o większej sztywności ośki skręcanej śrubami?
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

KaKTuSSS pisze:Patent RS może i jest skomplikowany z punktu technicznego, ale z punktu użytkowania upraszcza sprawę maksymalnie.
Wygoda lub performance, mimo braku ciśnienia wybieram performance.
pietryna pisze:Jakby się pozbyli niklu z tych goleni... Nawet na zdjęciu widać że raczej syfny jest.
Zdecydowanie mogliby powłokę zmienić. Sporo osób narzeka na to co się z nią dzieje... Team CRC miał golenie z azotkiem tytanu i coś nie wypaliło :/ Wyglądały pięknie.
EDDIE pisze:Półki - super.
Kute i obrabiane cnc a nie krzywe odlewy RSa które odciskają się na lagach :)
EDDIE pisze:Ciekawa jest rura taper.
Jest wariant tapered lub normalna.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

timon92 pisze:Naoglądaliśmy się wszyscy starszych Marcoków z popękanymi dolnymi goleniami z powodu zbyt mocnego skręcenia śrub zaciskających oś, projektanci też powinni być tego świadomi. Jeśli to będzie widelec używany w 90% w WC to nie ma problemu ale ja już miałem takie rozwiązanie u siebie i mimo, że nic nie zepsułem to nie chciałbym do niego wracać.
Jak ktoś głupi to jego wina. Inne ośki za gruby hajs (maxle to 300zł) tez ludzie psuli.
bialas11
Posty: 126
Rejestracja: 13.03.2011 18:57:20
Kontakt:

Post autor: bialas11 »

damper ładny ciekawie zrobiony

ale widelec nie podoba mi się:/ taki prosty..
foxy, boxy, x-fusion, i ten nowy dvo podobają mi się bardziej,
a u mnie marcok był na 1 miejscu...

podobny do RST Storm Super :D tylko że buster trochę cieńszy.

nikiel czy co to tam jest też do mnie nie przemawia
a mocowanie ośki to dla mnie +
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości