Następcy 888 i Roco.

quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

timon92 - szybkie ośki dawali raczej z względu na przeznaczenie widelca, takie moje zdanie. Jak pisałem wyżej, bardzo sobie cenie proste rozwiązania. Zresztą mocowanie osi to jeszcze nie cały widelec, ciekawe jak działa.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
NorekO
Posty: 228
Rejestracja: 14.02.2011 18:40:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: NorekO »

mnie bardziej niż amortyzator zastanawia damper bo o ile amortyzatory przechodziły jakąś ewolucje o tyle dampery mniej. Nie mogę się doszukać informacji czy to będzie mono czy twin tube ?
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

QR to nadają się do enduro, może FR i klasy w dół, gdzie zależy Ci na szybkiej zmianie gumy albo szybkim zdjęciu koła... ot takie przemyślenie ;)
Wracając do samego amora, nikt tego nie zauważył, a uważam że to najważniejszy znak !
650B, które obsłuży ten uginacz i waga warta zwrócenia uwagi. Toż to cios dla boxxera... już nie będzie pół kilo różnicy ;)
Damper też się fajnie prezentuje, teraz tylko nurtuje mnie cena...
Slavvduro
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Co do osi na pinch bolty to zgadza się. Jest to najsztywniejsze i najwytrzymalsze połączenie. Niestety ale ośka maxle nie jest idealna, klin rozpychający ją od środka daje nierównomierny nacisk przez co traci sie na sztywnosci i wytzrzymalości. Od strony prawej mozna ją przesunąć puknięciem nawet po solidnym skręceniu.

Co do pokrycia lag to też nikiel mnie nie zadowala. osobiście nie miałem ale widzialem zbyt dużo takich lag z plamami, przebarwieniami i odpryskami. Do tego wygląd średni, taki pospolity chrom jak w niskim budzecie.

Osobiście najbardziej podoba mi sie złoto w połysku http://racetech.com/images/FTNK_GLD_1_850.jpg

Ale prawdziwym mistrzem jest showa :P
http://motocross.transworld.net/1000137 ... pid=120360

Co do dampera to oczywiste jest ze jego budowa to monotube. Nie ma tutaj zadnych zmian konstrukcyjnych względem Jade, Vectora HLR, Elki, Bosa czy foxa RC gówno 4. Prawdziwy damper twin tube to CCDB (brak iglicy w tłoku) Natomiast Vivid to taka hybryda. Budowa twin tube ze standardową iglicą wolnego powrotu, natomiast na twin tube zrobiony jest tylko obieg szybkiego powrotu.
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

Czlenson pisze:Kute i obrabiane cnc a nie krzywe odlewy RSa które odciskają się na lagach

Troche przesadzasz , w przypadku RS też mogą być kute i nawet o tym nie wiesz . A swoją drogą, to dobry odlew cisnieniowy wcale duzo nie ustępuje kuciu .

CNC - to jak wyrocznia jakości produktu , śmiech na sali ze tak powiem :D .

Obróbka otworów pod golenie w każdym przypadku jest taka sama wiec nie widze powodu do zachwytu. Fox, RS ,Mz , wszyscy korzystają z maszyn cnc do obróbki połek . Odlew może być krzywy ( pewnie dziesiatki mm ale to nie lata wiec nie ma obaw ) ale nie ma to wpływu na jakosc i rozmieszczenie otworów. Chyba powinienes o tym wiedzieć.

Co do ośki to wydaje mi się ze to krok wstecz .
Całośc prezentuje się bardzo dobrze i po latach brzydkich 888 ( 08-13) wreszcie jakos wygladają)
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

A mieli takie pro TiN .... widocznie coś się z tym działo złego.

Obrazek
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

balfa2step pisze:Troche przesadzasz , w przypadku RS też mogą być kute i nawet o tym nie wiesz . A swoją drogą, to dobry odlew cisnieniowy wcale duzo nie ustępuje kuciu .

CNC - to jak wyrocznia jakości produktu , śmiech na sali ze tak powiem .

Obróbka otworów pod golenie w każdym przypadku jest taka sama wiec nie widze powodu do zachwytu. Fox, RS ,Mz , wszyscy korzystają z maszyn cnc do obróbki połek . Odlew może być krzywy ( pewnie dziesiatki mm ale to nie lata wiec nie ma obaw ) ale nie ma to wpływu na jakosc i rozmieszczenie otworów. Chyba powinienes o tym wiedzieć.
No właśnie ja wiem gościu że są to odlewy...
Mam boxa i jakość półek mnie roz%$#@dala. Jak zresztą wiele innych rzeczy. Przejedź sobie palcem w otworze na lage to będziesz wiedział. Mam być super podjarany jakością bo laga mi nie lata? Jeśli anoda z lag schodzi po skręceniu półek i zostawia widoczne punktowe(!) ślady to znaczy że otwór to wielokąt a nie okrąg. Sorry ale zwykłą wiertarką stołową byłyby lepiej zrobione. Chyba powinienes o tym wiedzieć.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Czlenson pisze:Mam boxa i jakość półek mnie roz%$#@dala. Jak zresztą wiele innych rzeczy. Przejedź sobie palcem w otworze na lage to będziesz wiedział. Mam być super podjarany jakością bo laga mi nie lata? Jeśli anoda z lag schodzi po skręceniu półek i zostawia widoczne punktowe(!) ślady to znaczy że otwór to wielokąt a nie okrąg. Sorry ale zwykłą wiertarką stołową byłyby lepiej zrobione. Chyba powinienes o tym wiedzieć.
Zgadzam się.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
jasiek_krk
Posty: 742
Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jasiek_krk »

Szkoda ze zerwali z nazwą 888 która była kultowa ( w pewnym sensie ) rozumiem zmiany ale jakoś mi to nie podchodzi.

Ośka myślę że jest spoko rozwiązana, jedna strona do odkręcenia i śruby dociskające to proste i niezawodne rozwiązanie ( w przeciwieństwie do wszystkich QR).

Obawiam się natomiast regulacji które wyglądają już teraz jak by chciały pociąć mi paluchy nawet przez rękawiczke ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

W avie mam ośkę tak skręcaną i chwalę sobie to rozwiązanie :)
Jeśli ktoś na pałę sprzętu nie skręca będzie trwałe.

Jeden imbus pare machnięć i koło w górze nie rozumiem rozwodzenia sie nad szybkością :)

Ciekawi mnie jak tłumiki rozwiązali, coś między otwartą kąpielą, pół otwartą a zamkniętym tłumikiem. Nie bardzo kumam co może być jeszcze między nimi ;)

Szkoda, że na damperze nie ma klucza na zbiorniczku, zawsze prowadziło to do troszkę szybszego serwisu hehe. Taki mały szczegół ale miły ukłon w stosunku do osób które w domu motają sprzęt.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Czlenson pisze:No właśnie ja wiem gościu że są to odlewy..
Wiesz bo miałeś i widzisz oczami cała historie produkcji? ;)
Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kacper Czewa »

Rozwijacie sie na temat ośki i wyglądu ;) bez sensu hehehe chyba najwazniejsze jest to jak on bedzie pracował :) wagowo wyglada przyzwoicie ;) Moze Włosi wrócili po rozum do głowy i znów bedą produkować praktycznie bezawaryjne i bezobslugowe i proste jak budowa cepa w złożeniu amortyzatory tak jak to było w rocznikach 2007 w dół ;) Bardzo na to liczę :) chłopaki Oblatają sprzęt z sezon lub dwa i będziemy mogli juz cos wiecej powiedzieć ;) brakuje mi tez tego M na półkach i busterze ;p ale co zrobisz hehehehe nie na tym amor pracuje więc pozyjemy zobaczymy :) ja liczę na sukces tego amorka ! Chcetnie bym wrócił do Marzocchi :)
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

Spaced pisze:Wiesz bo miałeś i widzisz oczami cała historie produkcji?
Czepialska małpo podła Ty!
Chwalili się w jakimś tech vidzie że na 2013(dopiero) casted crowns will be additionally cnc'ed. Zadowolony? Obrzydzasz udzielanie się.

Jeśli te 380 będą pracować przynajmniej tak jak te z 2012 roku to ja dla siebie innej opcji jak M nie widzę.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
kameldh
Posty: 49
Rejestracja: 22.02.2011 20:09:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kameldh »

Kacper Czewa też czekam na powrot zawiechy z tamtych lat , bezawaryjne , wytrzymale i bez miliona zbednych regulacji.Ostatnio ciagle wypadaja z rynku proste rzeczy w niskich cenach.Brakuje tanich damperow typu roco r , x-fusion glyde , a takze przyzwoitych , niedrogich amorow ze sporym skokiem , bez regulacji itp.To co daje szanse przyzwoitej jazdy ludziom z niskim budzetem.Co do dwupuly marcoka to moze w koncu bedzie to jakis mniej awaryjny , tanszy model , w sumie fajnie wyglada
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

Czlenson pisze:No właśnie ja wiem gościu że są to odlewy...Mam boxa i jakość półek mnie roz%$#@dala. Jak zresztą wiele innych rzeczy. Przejedź sobie palcem w otworze na lage to będziesz wiedział. Mam być super podjarany jakością bo laga mi nie lata? Jeśli anoda z lag schodzi po skręceniu półek i zostawia widoczne punktowe(!) ślady to znaczy że otwór to wielokąt a nie okrąg. Sorry ale zwykłą wiertarką stołową byłyby lepiej zrobione. Chyba powinienes o tym wiedzieć.
Zachwycasz się tym że dana firma pisze o obróbce cnc i odrazu przyrównujesz to do złej jakosci odlewu innych . Wez pod uwagę że ta nowa półka Mz jak i RS oraz Fox-a to tez odlewy .Na starcie masz takie same półki . Tylko podejzewam że Mz zaciski w połkach obrabia na obrabiarkach ( i się tym chwali ze to cnc - a co to miało by byc innego ! ? a RS jest w tych miejscach juz na gotowo odlany , taka wielka różnica. A co do złej jakosci połek RS to sie zgodze że mogą pozostawiac slady na goleniach głównie przy nieodpowiednim ich skreceniu . I jestem pewny że fox czy Mz zrobi z tefolnowymi goleniami dokładnie to samo.

Niestety dotarliśmu do dziwnego momentu gdzie producenci zaczynają chwalić się tym co powinno być normą. Skoro jedna z firm wypuszcza krzywe amory to co druga ma pisać że u nich jest prosto ?
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Co do Marcocha to tak;
- zacisk osi staroświecki i nie wygodny, każdy to przyzna co wozi rower bez przedniego koła; rozwiązań alternatywnych jest kilka na rynku do Quick Realise poprzez Manitou Travis z systemem zacisku osi 20mm bez narzędzi
- design nowych 888 bez polotu - gdzie jest sławna włoska kreatywność, no chyba że to azjaci już projektują i wykonują?
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Ciekawi mnie bardzo ten tłumik, jak bedzie miał bardziej racingową charakterysyke to biore w ciemno to nowe marzo :D

Poza tym waga super jak na te gabaryty, 650B kolejny plus, półki super zaprojektowane i odchudzone.
Mocowanie ośki to temat rzeka ale dla mnie słaba opcja bo można lżej i bezawaryjnie nie stosując przy tym tylu srub, gwintów itp

To co mi sie bardzo nie podoba to zwężane lagi przy półkach które upośledzają regulacje.

Schokowafel pisze:Co do dampera to oczywiste jest ze jego budowa to monotube. Nie ma tutaj zadnych zmian konstrukcyjnych względem Jade, Vectora HLR, Elki, Bosa czy foxa RC gówno 4. Prawdziwy damper twin tube to CCDB
Preferencje osobiste zachowaj dla siebie ;)
Sell: Rower - Intense M9
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Bardzo dobrze ze wrocili do tego mocowania osi, lepiej dla uzytkownikow (mniej problemow).

PS mocowanie travisa i tak najlepsze :) http://images37.fotosik.pl/42/4958a6af53d6a703.jpg
Pure Freeride
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

No ale takie dwie wajchy swoje ważą ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości