Dylemat - jaka sprężyna do boxxera - 55kg
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Dylemat - jaka sprężyna do boxxera - 55kg
Potrzebuję porady jaką wybrać sprężynę do boxxera rc.
Ważę 55kg - w kasku itp to pewnie z 60
MIĘKKA, SREBRNA (55-68KG)
MIĘKKA, ŻÓŁTA (63-72KG)
Zastanawiam się pomiędzy tymi 2ma, niestety z moją wagą ciężko znaleść kompromis, bo nie tylko ma w miarę (nie mówie perfect) działać na traskach, ale przede wszystkim lubię łatać dropy typu ando więc boję się że srebrną będę dobijał cały czas - co sądzicie?
Ważę 55kg - w kasku itp to pewnie z 60
MIĘKKA, SREBRNA (55-68KG)
MIĘKKA, ŻÓŁTA (63-72KG)
Zastanawiam się pomiędzy tymi 2ma, niestety z moją wagą ciężko znaleść kompromis, bo nie tylko ma w miarę (nie mówie perfect) działać na traskach, ale przede wszystkim lubię łatać dropy typu ando więc boję się że srebrną będę dobijał cały czas - co sądzicie?
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Przy tej wadze mozesz smialo jeździć bez sprezyny heheheh
Mój skarb
)))))) ------>http://www.pinkbike.com/photo/9597984/

-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
FRmaniak pisze:Srebrna jest zrobiona tak żeby ktoś o wadze 68kg jej nie dobijał, więc ty przy 55 tym bardziej nie powinieneś. Poza tym, amor nie powinien dobijać nawet przy za miękkiej sprężynie.
No nie jest to takie oczywiste, może marzocchi junior to nie szczyt technologi

Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
No ja ze swoją wagą 55kg na traski dh zalewałem po 150ml na lage (powinno być 260ml na lage) i było ok, na większe dropy latałem po 250ml a i tak był mega trzask.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Czytaj że zrozumieniem
MLYNoBIKER pisze:na traski dh zalewałem po 150ml na lage (powinno być 260ml na lage) i było ok
Nie widać różnicy? chyba że "traska dh" a "większe dropy" to dla Ciebie to samoMLYNoBIKER pisze:na większe dropy latałem po 250ml a i tak był mega trzask.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
Sprężyna służy tylko i wyłącznie do regulacji SAG-u
Jak masz powiedzmy 15% to pakujesz miększą, jak 25% to twardszą, większość mechaników poleca 20% na przodzie.
Dobijanie... temat rzeka
Prosty przykład dajcie mi najtwardszą sprężynę do AVY a bez tłumika ją dobije nie męcząc się specjalnie z szukaniem gapa.
Na przykładzie prostego jak cep juniora:
Sag 20% ba nawet 30% jak ktoś lubi, wysokość oleju ustawiasz tak, żeby amor szedł całym skokiem ale bardzo mocno tłumił ostatnie mm skoku.
Dzieki temu nie musisz sie pierniczyć z wysokością oleju za każdym razem jak jedziesz na inną miejscówke dla mnie to bez sensu.
Jak masz powiedzmy 15% to pakujesz miększą, jak 25% to twardszą, większość mechaników poleca 20% na przodzie.
Dobijanie... temat rzeka

Na przykładzie prostego jak cep juniora:
Sag 20% ba nawet 30% jak ktoś lubi, wysokość oleju ustawiasz tak, żeby amor szedł całym skokiem ale bardzo mocno tłumił ostatnie mm skoku.
Dzieki temu nie musisz sie pierniczyć z wysokością oleju za każdym razem jak jedziesz na inną miejscówke dla mnie to bez sensu.
Hmmm w starym boxxerze (09) miałem srebrną i było supcio (dobre ustawienie floodgate i nic a nic nie dobijał) a w boxxie (12) mam żółtą i jest dużo twardziej. Sagu mam 20 pare % a kompresję na zero kliknięć ustawioną i nadal zostają mi 3-4 cm skoku nie wykorzystane (chyba że się uprę żeby je wykorzystać). A no i ważę 60kg + graty 

Brzmi jak za dużo oleju w tłumiku lub za dużo oleju smarującego w lagach.Sandwitch pisze:Sagu mam 20 pare % a kompresję na zero kliknięć ustawioną i nadal zostają mi 3-4 cm skoku nie wykorzystane
Albo z tłumika poszła uszczelka i przelewa się powoli do lagi. To też często spotykany problem skutecznie utrudniający wykorzystanie pełni skoku.
Łatwo sprawdzić, odkręcasz dolne golenie i sprawdzasz czy tłumik chodzi pełnym skokiem, jeśli nie masz winowajcę

Przy tym sprawdź oczywiście ile oleju wylewasz z dolnych goleni

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość