Dylemat - jaka sprężyna do boxxera - 55kg

MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Dylemat - jaka sprężyna do boxxera - 55kg

Post autor: MLYNoBIKER »

Potrzebuję porady jaką wybrać sprężynę do boxxera rc.
Ważę 55kg - w kasku itp to pewnie z 60

MIĘKKA, SREBRNA (55-68KG)
MIĘKKA, ŻÓŁTA (63-72KG)

Zastanawiam się pomiędzy tymi 2ma, niestety z moją wagą ciężko znaleść kompromis, bo nie tylko ma w miarę (nie mówie perfect) działać na traskach, ale przede wszystkim lubię łatać dropy typu ando więc boję się że srebrną będę dobijał cały czas - co sądzicie?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Srebrna jest zrobiona tak żeby ktoś o wadze 68kg jej nie dobijał, więc ty przy 55 tym bardziej nie powinieneś. Poza tym, amor nie powinien dobijać nawet przy za miękkiej sprężynie.

Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kacper Czewa »

Przy tej wadze mozesz smialo jeździć bez sprezyny heheheh
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

FRmaniak pisze:Srebrna jest zrobiona tak żeby ktoś o wadze 68kg jej nie dobijał, więc ty przy 55 tym bardziej nie powinieneś. Poza tym, amor nie powinien dobijać nawet przy za miękkiej sprężynie.

No nie jest to takie oczywiste, może marzocchi junior to nie szczyt technologi :D ale na dropach strzelał od dobicia tak że mp3 nie pomagało. Nie chcę mieć teraz takich jaj...
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Trzeba było dolać oleju.
No popatrz, ja jeżdżę też na juniorze i ważę więcej, a nigdy go nie dobiłem, ale cały skok wykorzystuję.

MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

No ja ze swoją wagą 55kg na traski dh zalewałem po 150ml na lage (powinno być 260ml na lage) i było ok, na większe dropy latałem po 250ml a i tak był mega trzask.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

A co ci dawało to że zalewałeś go po 150ml na lagę?
MLYNoBIKER pisze:na większe dropy latałem po 250ml
MLYNoBIKER pisze: (powinno być 260ml na lage)
Chyba powód jest prosty....
MLYNoBIKER pisze: i było ok
MLYNoBIKER pisze:był mega trzask.
To był mega trzask czy było ok?

MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Czytaj że zrozumieniem
MLYNoBIKER pisze:na traski dh zalewałem po 150ml na lage (powinno być 260ml na lage) i było ok
MLYNoBIKER pisze:na większe dropy latałem po 250ml a i tak był mega trzask.
Nie widać różnicy? chyba że "traska dh" a "większe dropy" to dla Ciebie to samo
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

No myślałem że Dropy są właśnie na trasach do dh :roll:

timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

Miałem żółtą jak ważyłem 62kg i była trochę za twarda dla mnie. Bierz srebrną
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Sprężyna służy tylko i wyłącznie do regulacji SAG-u

Jak masz powiedzmy 15% to pakujesz miększą, jak 25% to twardszą, większość mechaników poleca 20% na przodzie.

Dobijanie... temat rzeka ;) Prosty przykład dajcie mi najtwardszą sprężynę do AVY a bez tłumika ją dobije nie męcząc się specjalnie z szukaniem gapa.

Na przykładzie prostego jak cep juniora:
Sag 20% ba nawet 30% jak ktoś lubi, wysokość oleju ustawiasz tak, żeby amor szedł całym skokiem ale bardzo mocno tłumił ostatnie mm skoku.
Dzieki temu nie musisz sie pierniczyć z wysokością oleju za każdym razem jak jedziesz na inną miejscówke dla mnie to bez sensu.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Sandwitch
Posty: 280
Rejestracja: 08.01.2009 21:11:53
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Sandwitch »

Hmmm w starym boxxerze (09) miałem srebrną i było supcio (dobre ustawienie floodgate i nic a nic nie dobijał) a w boxxie (12) mam żółtą i jest dużo twardziej. Sagu mam 20 pare % a kompresję na zero kliknięć ustawioną i nadal zostają mi 3-4 cm skoku nie wykorzystane (chyba że się uprę żeby je wykorzystać). A no i ważę 60kg + graty :)
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Ważąc 60kg mam srebrną i jest akurat git. Sag ok. 25%, pracuje całym skokiem, wszystko ok.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Sandwitch pisze:Sagu mam 20 pare % a kompresję na zero kliknięć ustawioną i nadal zostają mi 3-4 cm skoku nie wykorzystane
Brzmi jak za dużo oleju w tłumiku lub za dużo oleju smarującego w lagach.

Albo z tłumika poszła uszczelka i przelewa się powoli do lagi. To też często spotykany problem skutecznie utrudniający wykorzystanie pełni skoku.

Łatwo sprawdzić, odkręcasz dolne golenie i sprawdzasz czy tłumik chodzi pełnym skokiem, jeśli nie masz winowajcę ;)
Przy tym sprawdź oczywiście ile oleju wylewasz z dolnych goleni ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Sandwitch
Posty: 280
Rejestracja: 08.01.2009 21:11:53
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Sandwitch »

Ten boxxer jest nowy, dwa razy na nim śmigałem :)

//
Może jeszcze kwestia dotarcia go ma tu większe znaczenie.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Różne cuda z boxxerami wychodziły fabrycznie ;)

Np brak oleju smarującego więc... nie brał bym niczego w RS za pewnik ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

off_road pisze:Jak masz powiedzmy 15% to pakujesz miększą, jak 25% to twardszą
mówisz o sagu na siedząco czy na stojąco?
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

SAG "poprawnie" mierzy sie w pozycji jazdy - czyli w naszym wypadku, na stojaco. Off_road zapewne pisal wlasnie o pozycji stojacej.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

MUSZEL pisze:mówisz o sagu na siedząco czy na stojąco?
quake pisze:SAG "poprawnie" mierzy sie w pozycji jazdy - czyli w naszym wypadku, na stojaco. Off_road zapewne pisal wlasnie o pozycji stojacej.
Myślałem, że jasnością jest iż w pozycji "zjazdowej" się go mierzy :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość