parafina do smarowania zawieszenia ?

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Ron2013 pisze:I nie wszystko z wszystkim się tak miesza jak Ci teoria mówi
A co ma się mieszać? Ważne że z wodą się nie miesza. O tym mówiliśmy.
Ron2013 pisze:np, stosowane do łożysk pracujących w wałach napędowych w bezpośrednim kontakcie z wodą.
Nie bardzo rozumem jakie połączenie widzisz między smarami pracującymi w wodzie a wnętrzem amortyzatora.

EDIT:
Poprawione.
Z gówna bata nie ukręcisz.
easy_rider_1
Posty: 665
Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: easy_rider_1 »

KubaLaPL popraw cytat
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Ron2013 jeśli nie przemawia do ciebie nauka jaką jest chemia, to co do ciebie przemawia? Możesz nie wierzyć teorii (bo to przecież tylko teoria), ale tak jest substancje polarne nie mieszają się z niepolarnymi i tego nie zmienisz.

A wazelinka w uszczelkach zawsze spoko.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
Damek-GDA
Posty: 172
Rejestracja: 10.06.2011 12:45:03
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Damek-GDA »

Jak dla mnie KubaLaPL ma rację, to są podstawy chemii, poza tym Ron2013 nie podparł swoich przekonań argumentami za bardzo, pisząc tylko "poczytaj, poczytaj i poczytaj". Jak na moje KubaLaPL właśnie poczytał ;)
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

metr mułu w rzece, też zabezpiecza przed korozją, chociaż wikipedia o tym nie pisze!

Czyli dawajcie waszą wazelinkę do amorów a o posezonie nie narzekajcie, że to wina producenta tylko wasza!
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Ron2013 pisze:metr mułu w rzece, też zabezpiecza przed korozją, chociaż wikipedia o tym nie pisze!
Chyba zabezpiecza Twoją głowę przed podstawowymi wiadomościami z poziomu szkoły średniej.
Ron2013 pisze:Czyli dawajcie waszą wazelinkę do amorów a o posezonie nie narzekajcie, że to wina producenta tylko wasza!
Kto mi wytłumaczy o co chodzi?
Z gówna bata nie ukręcisz.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Wg mnie on już przegrał dyskusję. Czekamy tylko na wyzwanie kogoś od Hitlera i można kończyć temat.
KubaLaPL pisze: Ron2013 napisał(a):"metr mułu w rzece, też zabezpiecza przed korozją, chociaż wikipedia o tym nie pisze!"


Chyba zabezpiecza Twoją głowę przed podstawowymi wiadomościami z poziomu szkoły średniej.
Ja tam jak oglądałem czołgi wyciągane z bagien widziałem że raczej skorodowane są... to że nie są przeżarte raczej jest winą tego że blachy z których były zrobione mają od 10 do 200mm grubości a nie jak w naszych super nowoczesnych autach po 1,5mm...

Za to bagno ludzi fajnie konserwuje.
zawada1200
Posty: 374
Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zawada1200 »

Ron2013 uważa zapewne, że ludzie używający parafiny, bo jest tania są niekompetentni i nie umieją dbać o rower, a dopiero smary od 30 zł wzwyż dadzą ten efekt chociaż i tak są oparte na parafinie. Reasumując Ron2013 zapewne nie wie co to jest brak odpowiedniej ilości gotówki i zastępowanie 20 różnych specyfików dwoma smarami, praktycznie o tym samym składzie tylko bez opakowania FinishLine czy inne.
easy_rider_1
Posty: 665
Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: easy_rider_1 »

Ron2013 pisze:metr mułu w rzece, też zabezpiecza przed korozją, chociaż wikipedia o tym nie pisze!

Czyli dawajcie waszą wazelinkę do amorów a o posezonie nie narzekajcie, że to wina producenta tylko wasza!
Znaczy się zalać Marcoka mułem :idea: tylko jak dobrać lepkość
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Ron2013 pisze:Czyli dawajcie waszą wazelinkę do amorów a o posezonie nie narzekajcie, że to wina producenta tylko wasza!
Ja używam i będę używał. No chyba że wytłumaczysz mi dlaczego mam tak nie robić i poprzesz to KONKRETNYM argumentem który nie kłóci się z podstawową wiedzą. Co ma niby wazelina zepsuć w amorze? Uszczelki na których jest? Przecież one wytrzymują nawet oleje które są o wiele bardziej agresywne niż wazelina.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

easy_rider_1 nie o to chodzi, miałem na myśli zdolności wazeliny kosmetycznej w zabepieczaniu przed korozją i w tym zakresie to wazelina działa jak metr mułu w rzece - odcina dostęp popietrza.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Ron2013 pisze:odcina dostęp popietrza.
Generalnie o to chodzi w powłokach antykorozyjnych, ale co ja tam się znam...
Z gówna bata nie ukręcisz.
easy_rider_1
Posty: 665
Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: easy_rider_1 »

Generalnie to przejście od smarowania do zabezpieczenia przed korozją jest dobre.

A jeżeli chodzi o parafinę to bez obaw można stosować, jest lepka więc kurz i inne tego typu paprochy pięknie się przyklejają.
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Panowie chyba na zawodach nie jeżdziliście jak leje i jest kupa błocka na trasie to zawodów sie nie odwołuje a sprzęt dostaje po dupie i o tym jest ta bajka - smar czy olej, ma nie tylko smarować ale zabezpieczać przed korozją bo wody i błota na zawodach jest moc w około a to nie jest przejażdżka po bułki do piekarni w słoneczny dzień...
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Dobra, chcesz to używaj drogich smarów. Nic nam do tego.
Z gówna bata nie ukręcisz.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

No dobrze, ale wytłumacz czym się różni ta gówniana wazelina od super smaru na bazie wazeliny?

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Nie no, nie ukrywajmy. Różni się. Tylko czy na tyle, żeby było warto dopłacać? Wg wszelkich znaków na niebie i ziemi nie.
Z gówna bata nie ukręcisz.
easy_rider_1
Posty: 665
Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: easy_rider_1 »

Wy wszyscy heretycy zostaniecie spaleni na stosie za smarowanie i zabezpieczanie przed korozją części i mechanizmów w swoich rowerach niemarkowymi produktami i substytutami markowych :twisted:
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Ron2013 przestań wywoływać kłótnie i zachowywać się jak troll na forum!
KubaLaPL wg mnie słusznie Ci napisał że w tej kwestii nie masz racji:
Ron2013 pisze:PANOWIE A SŁYSZELIŚCIE O TAKIM PARAMETRZE, JAK WŁASCIWOŚCI ANTYKOROZYJMNE I WYPIERANIE WODY? Bo smarom opartym o parafinę jest to absolutnie obce!!!
jeśli twierdzisz inaczej to spróbuj się konkretnie do tego odnieść zamiast wymyślać jakieś smary morskie zmieniając temat, prowadź dyskusje a nie rób zamętu.

Prawda jest taka że parafina a środki zawierające parafinę to zupełnie co innego. Nie tylko znicze jak mylnie twierdzisz, ale też profesjonalne oleje stosowane w przemyśle spożywczym (przy kontakcie z żywnością innego dać nie możesz, z powodu możliwości zatrucia, zepsucia smaku czy barwy produktu - olej parafinowy jest bezwonny i nie posiada smaku)
Ich parametry smarne odpowiadają konwencjonalnym smarom/olejom. Zakres temperatur również.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości