Co nie pęka? Czyli dylematy związane z wyborem roweru do FR

snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Co nie pęka? Czyli dylematy związane z wyborem roweru do FR

Post autor: snajper-psg1 »

Sprawa wygląda tak, jeżdżę na Giancie Yukon Trail, chciałbym zmienić rower na coś wytrzymalszego, co nie rozsypie mi się na jakiś hopkach.

W sumie nic hardkorowego, bo trasy w lasach obok mnie nie należą do wyczynowych, kłody/ziemne hopki, owszem czasem z chęcią wybrał bym się na stok typu Wierchomla itp. I tak jestem początkujący więc bez szału.

Spodobały mi się Kony - Coiler i Stinky ale ciągle słyszę że te ramy pękają, że Kony pękają i pękają. Dziwie się że w ogóle je produkują skoro i tak pękają :lol:
Podobnie o innych ramkach np. Gianta słyszę że pękają i że w ogóle shit.

Także zastanawiam się ile trzeba wydać za rower który się nie połamie w terenie, i w ogóle które z modeli są wytrzymałe?

Mam do wydania ok. 3000, wolałbym 2500, jest szansa kupić w tej cenie jakiegoś fulla?
A jeśli, to ile ewentualne trzeba dołożyć do czegoś solidnego? :D
Śpiący
Posty: 363
Rejestracja: 24.02.2010 22:07:26
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Śpiący »

Co do pękania, to jedyna słuszna opinia może być stwierdzona do jakiegoś felernego rocznika(aczkolwiek to tylko będzie taka opinia),bo jaka firma by produkowała łamiące się części i była jednocześnie jednym z największych sponsorów rowerowych? To tylko mity/opinie ,że "ta akurat pęka". Każda rama może pęknąć, przez złe użytkowanie lub słaby spaw, bądź czysty przypadek.

Twoim budżetem można zarządzić tak:
-500zł kask i ochraniacze(OBOWIĄZKOWE!!!)
I tutaj masz do wyboru, albo słaby/średni(może coś wyrwiesz na fancie) full albo sztywniak na dobrym/b.db osprzęcie. Oczywiście wszystko używane, poszperasz na allegro z 2-3 miechy na części w dobrej cenie/stanie, ale na pewno Ci się opłaci.

-Co do sztywniaka możesz złożyć set na ramie Dartmoor Street Fighter/Hornet, Ns Bitch/Surge, DC Cock/Pitbull, Kross Sign/Panic, Leader Fox Dragstar/Panic, Dual Slalom 4.0/3.0.
-Amortyzatorze Marzocchi Junior/Z1/55/66/Dirt Jump bądź Rock Shox Pike/Domain
-Pamiętaj żeby hamulce były hydrauliczne!

Mam nadzieję, że nie nagadałem żadnych głupot, w razie czego proszę mnie poprawić.
:*
Lancit
Posty: 198
Rejestracja: 01.08.2011 14:50:34
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Lancit »

Leader Fox Dragstar/Cocaine :) LF nigdy żadnego Panica nie puścił. Co do tych ram LF powiem tyle. Swoje lata mają ale na początek będzie ona mega i można je wyrwać w dobrym stanie za mniej niż 200zł. Co do reszty się nie wypowiem bo nie jeździłem.
JanosiK95
Posty: 78
Rejestracja: 22.03.2013 01:58:22
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Kontakt:

Post autor: JanosiK95 »

Specialized Big Hit 2003-2005 tego nie zakatujesz :P
Space86
Posty: 108
Rejestracja: 29.12.2012 22:02:20
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Space86 »

Objeżdzałem Kokaine teraz ujeżdżam DM DS 4.0 - kokaina ma niżej suport trochę. Lepiej sie ją do manuala wyrywa. DS jest z kolei niezniszczalny :P
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

Te LF wyglądają czasem jak rowerki dla dzieci, bez urazy oczywiście bo ziomek też Kokainę katuje i ma się dobrze.

Mi się full marzy, na razie na oku mam Coilera 2005, to rzekomo rama ze starszych Śmierdzieli i może by mi wystarczyła.

Big Hit mi się nie podobał kiedyś ale coraz bardziej przekonuje, tylko musiał bym więcej kasiury odłożyć.
karopl2
Posty: 185
Rejestracja: 22.08.2012 19:24:57
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: karopl2 »

Jeśli nie latasz dropów tylko przez jakieś kłody i wyboje to nie złamiesz Kony.
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Ile lat bym nie siedział na forum to zawsze musi paść zabytkowy 10letni Big Hit z topornym geo na dzisiejsze czasy i wątpliwą wytrzymałością. Nie wiem ile osób może się pochwalić ramą, która wytrzymała 10 lat normalnego regularnego jeżdżenia nie tylko po kłodach ... Ja osobiście nie znam nikogo takiego.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
karopl2
Posty: 185
Rejestracja: 22.08.2012 19:24:57
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: karopl2 »

Ja bym szukał Faitha :)
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

https://picasaweb.google.com/1073345079 ... tSOcina_DH tereny chyba niezbyt hardkorowe, fotki ziomka
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

Leader Fox Dragstar rozmiar 14 będzie odpowiedni dla 180cm wzrostu?

Zmiana napędu tj. piasta, kaseta, łańcuch, blat, może i korba byłaby bardzo kosztowna? Bo nie orientuje się w cenach osprzętu wytrzymalszego niż zwykłe XC.
lollex
Posty: 682
Rejestracja: 27.12.2010 20:00:45
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: lollex »

snajper-psg1 pisze:https://picasaweb.google.com/1073345079 ... tSOcina_DH tereny chyba niezbyt hardkorowe, fotki ziomka
Nowy Hornet 16" na gwarancji, plus amor 130mm i można czerpać frajde z jazdy ;) Po co pakować sie w 10 letnie klocki jak można kupić coś nowego, ładnego i fajnego, chyba że za wszelką cene chcesz mieć fula. Mając 8" skoku i płaski teren bedziesz tylko się męczyć. Ponadto weź pod uwage, że skoro zaczynasz i jesteś początkującym, trzeba kupić kask, ochraniacze, rekawiczki, gogle też by sie przydały, a to są koszty.
Lancit
Posty: 198
Rejestracja: 01.08.2011 14:50:34
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Lancit »

snajper-psg1 powiem Ci tak, śmigam właśnie na 14' Dragstarze i mam koło 181cm i rama jest bardzo ok. nie wydaje się jakaś mega wielka, czy zbyt mała. Zmiana napędu nie wiem czy nie będzie ograniczać się do zmiany na 1 blat przód + napinacz jakiś i raczej tyle, przerzutkę katuje sam na długim wózku (stara Acera) i jest ok. Jeśli chciałbyś więcej info to zapraszam PW :)
KamilQ
Posty: 260
Rejestracja: 28.08.2011 19:58:45
Lokalizacja: Brzeszcze/ Oświęcim
Kontakt:

Post autor: KamilQ »

Koleś jak widzę ma LF cocaine, też bardzo fajna ramka :)
A na ten teren nie potrzebny jest jakiś mega sprzęt. Korba hussefelt z supportem (+100zł), piasta, kaseta, łańcuch taki sam jak w xc :D
Z przodu zamiast przerzutki wrzucisz jakiś napinacz z 1 blatem i można śmigać.
Aaaa jeszcze amortyzator to jakieś 500-600 zł jeśli chcesz jakiegoś juniora albo drop offa :)
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

Myślicie że taki Dragstar i zmiana napędu to dobra opcja?
snajper-psg1
Posty: 26
Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
Kontakt:

Post autor: snajper-psg1 »

Na razie się zatrzymało na Cocaine/Dragstar/Core/Surge, obserwujemy i polujemy :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość