Reakcja WD-40 z uszczelkami w amorze i nie tylko...

=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Reakcja WD-40 z uszczelkami w amorze i nie tylko...

Post autor: =Pietr3k= »

Witam.

Pytanie dotyczy (chyba) zapieczonego pokrętła VA w 888 RC2X VA 2007r jak na zdjęciu w linku: http://gp1.pinkbike.org/p4pb4017830/p4pb4017830.jpg

Regulacja była raz ustawiona i nie ruszana przez kilka lat, bo amor stał nieużywany. Teraz nie da rady jej przekręcić w żadnym kierunku.
Jej trzon stanowi mosiężny element obracający się w aluminiowej obudowie tłumika.

Czy wpuszczenie środka penetrującego WD-40 nie zaszkodzi uszczelnieniom wewnątrz amortyzatora? Czy ktoś wie z doświadczenia jak WD reaguje z takimi uszczelkami?

Jeśli znacie jakieś inne przykre przygody po zastosowaniu WD w rowerze, to proszę napiszcie co Was spotkało :)
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

chyba tylko tarczom i klockom może zaszkodzić.
a w amorze? o jakich uszczelnieniach mówisz? 2 oringi po 40groszy?
rozumiem ,że olejowych nie będziesz polewał.
himself
Posty: 39
Rejestracja: 18.11.2011 01:05:22
Kontakt:

Post autor: himself »

W takim razie, może bezpieczniej Brunox'em?
Właściwości ma podobne do WD, a skoro jest przystosowany do smarowania amortyzatorów - jest neutralny dla gumy.
RE:CYCLE find us on Facebook!
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Mam kolege który ma toge lx, po 6 miesiącach "lajtowej" jazdy zaczyna mu się pocić, troche byłem zdziwiony bo to był nowy sprzęt... ale potem dowiedziałem się czym czyści amortyzator - WD40, więc nie czyść amorka tym penetratorem, bo możesz tylko coś rozwalić :)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

=Pietr3k= pisze:Czy wpuszczenie środka penetrującego WD-40 nie zaszkodzi uszczelnieniom wewnątrz amortyzatora?
wewnątrz amortyzatora nie ma żadnych uszczelnień prócz uszczelek olejowych od góry i uszczelek na śrubach od dołu ;) także spokojnie zalewaj, może pomoże, musiało się "zapiec"
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

MUSZEL pisze:wewnątrz amortyzatora nie ma żadnych uszczelnień prócz uszczelek olejowych od góry i uszczelek na śrubach od dołu ;) także spokojnie zalewaj, może pomoże, musiało się "zapiec"
http://www.pinkbike.com/photo/2930181/
No tu niby nie widać żeby iglica miała jakieś uszczelnienie. Ale to ciekawe znowu że po gwincie nic nie leci...
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

pietryna pisze:http://www.pinkbike.com/photo/2930181/
No tu niby nie widać żeby iglica miała jakieś uszczelnienie. Ale to ciekawe znowu że po gwincie nic nie leci...
jak już wrzucasz moje foty wrzuć odpowiednią ;) bo to nie HSCV jak na w/w focie, http://www.pinkbike.com/photo/2920647/ to jest konkretnie z 888rc2X ;) weź wyciągnij tłumik wsadz do ropy na dobre i kreć :) jak nie to zagrzej delikatnie ;) żaden wd40 !
rowerek PB Spider Suspensions boss!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Chciałem wkleić rc2x. Nie wiem czemu mi się wkleił ten zwykły zawór.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

kubuspunxdh pisze:weź wyciągnij tłumik wsadz do ropy na dobre i kreć :) jak nie to zagrzej delikatnie ;) żaden wd40 !
- właśnie chcę uniknąć rozbierania amora ;) Mam na myśli zdjąć czerwone pokrętło i na styku mosiężnej iglicy z tłumikiem kapnąć dosłownie 1,5-2 kropelki WD - chyba nie może się nic stać przy takiej ilości, a wystarczy jej do zwilżenia iglicy wgłąb? ;)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

jakby wd miało dostać się tą drogą to amortyzator musiałby pluć olejem - musiała by być nieszczelność jeśli nadążam. Ja bym był bardziej za delikatnym podgrzaniem jak to kubuspunxdh napisał
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

zdaje się że olej ma zupełnie inną gęstość niż penetrator wd.
wcale nie musi być przecieków żeby dostał się do środka. tak czy siak,zdecydowanie lepiej rozebrać amorka. przynajmniej będziesz widzial jak ukręcasz regulator.
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

A tak na marginesie ....

Skoro amor stał kilka lat nieużywany to ja i tak bym go rozebrał na atomy, wyczyścił każdy element, i wymienił wszystkie uszczelki ....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość