dźwignia jest inna... na huśtawce sie bawiłeś z kolegami jak byłeś mały? Im większe przełożenie ramy, tym twardsza sprężyna potrzebna pod daną wage jeźdźca. Tłumaczyć chyba nie ma co, że przełożenie jest zmienne w funkcji skoku koła bo i tak to co napisałem to "herezje jakieś".RoyalDH pisze:Powiem tak ze jak miałem kone to nawet było miękko damper VAN RC 3.25X350 , a w miedzy czasie miałem okazje jechać na summum-ie w którym był damper RC2 Z 3.25x350 i odziwo w summumie trochę twardo było a sprężyna taka sama była .A nie może być jeszcze twardsza bo już wogóle rama się na mnie nie złoży w jeździe prawda , dziwi mnie jeden fakt ze w konie roz.m jest sprężyna fabrycznie 350 a w gamblerze roz. m jest 300 dlaczego ?
Summum po prostu najwidoczniej ma większe przełożenie w początkowej fazie skoku w porównaniu do Kony, przez co z 1mm skoku tłoka wyciągane jest więcej na tylne koło.