105 kg a rower full

ASUoko
Posty: 5
Rejestracja: 08.06.2013 12:54:13
Kontakt:

105 kg a rower full

Post autor: ASUoko »

Witam
Jestem tu nowy , wiec zaczne od przedstawienia sie . Mam na imie Mariusz , 39 lat I mieszkam na stale w UK.
Mam zamiar rozpoczac zabawe z lightowym downhillem I freeridem na poczatek I nasuwa mi sie jedno konkretne pytanie jak w temacie .
Czy moje 105 kg wagi to nie za duzo na rower full ?
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

Nie, tyle że będziesz musiał wsadzić twarde sprężyny do amora i dampera.
ASUoko
Posty: 5
Rejestracja: 08.06.2013 12:54:13
Kontakt:

Post autor: ASUoko »

To super wiadomosc jak dla mnie .
Upatrzylem sobie takie o to rowerki :

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=75657

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... lID=107263

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=87481

Czy to sa dobre wybory , czy mocno bede musial cos zmienic w tych rowerac ? A moze cos innego w cenie do 2000 funtow ?

Chcialbym dodac , ze rowerem tym bede dojezdzal do pracy rowniez . :)
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

ASUoko pisze:Chcialbym dodac , ze rowerem tym bede dojezdzal do pracy rowniez
To Scalp odpada od razu, bo to typowa zjazdówka i z każdym wyjazdem do pracy żałowałbyś wyboru ;)

Mega AM jest spoko, dużo bardziej uniwersalny rower. Ale z tego co widzę jest tylko S-ka. Ile masz wzrostu?
RoyalDH
Posty: 24
Rejestracja: 06.02.2013 22:35:43
Lokalizacja: Kansas City / Leogang / Alcatraz
Kontakt:

Post autor: RoyalDH »

miki_ck pisze:To Scalp odpada od razu, bo to typowa zjazdówka i z każdym wyjazdem do pracy żałowałbyś wyboru
Czyja wiem ja jak idę do pracy a jest pogoda to wsiadam na zjazdówkę i jadę do pracy , no chyba że tu są brane kg to co innego...
Załatwiam części nowe ,pisać na PW
Sprzedam komplet dh MSR szczegóły na pw.
ASUoko
Posty: 5
Rejestracja: 08.06.2013 12:54:13
Kontakt:

Post autor: ASUoko »

Mierze 180 cm , waga jest systematycznie zbijana . Generalnie nie upieram sie wlasnie przy tych rowerach , jestem otwarty na sugestie .
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

RoyalDH pisze:jak idę do pracy a jest pogoda to wsiadam na zjazdówkę
Jakoś nie zauważyłem, żeby przy dobrej pogodzie lżej się takim rowerem jeździło po płaskim/pod górę. Z reguły niewygodna pozycja do pedałowania z siodła, ciężkie przełożenia, zjadające energię zawieszenie i spore opory toczenia... naprawdę są wygodniejsze rowery :roll:

ASUoko
A coś w tym stylu? http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes ... tml?b=3052
Trochę trzeba dłużej poczekać na przesyłkę z tego co widzę, ale taki urok ich systemu dystrybucji.

Niezły osprzęt, dobre powietrzne amortyzatory (pompka w komplecie, więc od razu dostosujesz pod swoją wagę). Przy Twoim wzroście celowałbym w M-kę. Nadal w miarę lekki rower na którym można pozjeżdżać i polatać konkretnie.
pawcisq
Posty: 482
Rejestracja: 01.02.2012 00:30:36
Kontakt:

Post autor: pawcisq »

Do pracy może nie mam daleko, bo 5 km. Ale ja jeżdżę tam na typowej zjazdówce. Mam około 110 kg i 192 wzrostu. Naprawdę, da się. Kwestia tego czy ma się mocne nogi. Przez zimę sobie wyrobiłem i teraz jazda zjazdówką do pracy pod lekką górkę to czysta radość. Az sobie zeskakuję i wskakuję na krawężniki :)
karopl2
Posty: 185
Rejestracja: 22.08.2012 19:24:57
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: karopl2 »

Ja mam do pracy jakies 6 km i tez smigam zjazdówka, jakos sie ciezko nie jezdzi nawet highrollerach 2.5
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Wiem, że się da bo też dużo śmigałem po mieście na dużym fullu.
Tylko po co? Kupując nowy rower na początek nie bardzo widzę potrzebę wybierania wyspecjalizowanego sprzętu, jak można mieć coś bardziej uniwersalnego.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

miki_ck pisze:Wiem, że się da bo też dużo śmigałem po mieście na dużym fullu.
Tylko po co? Kupując nowy rower na początek nie bardzo widzę potrzebę wybierania wyspecjalizowanego sprzętu, jak można mieć coś bardziej uniwersalnego.

Dokladnie!
Ludzie, zjazdowki nie sluza do jazdy po plaskim/pod gore!
Oczywiscie, ze sie da (sam nieraz robie trasy po 20-30km na zjazdowce), ale cierpia kolana i kregoslup. W rowerze do DH NIGDY nie uda sie ustawic siodla tak, zeby pozycja byla zdrowa / jak do XC. Uniemozliwia to geometria ramy. Nie wspominajac juz o wiekszych oporach toczenia opon, bujaniu zawieszenia i wadze roweru.

Posluze sie samochodowa analogia - czy osobie szukajacej samochodu na codzien, ktorym raz na czas chce pobawic sie na torze, powinno sie doradzac Porsche 911 GT3 Cup (odchudzone, z pelna klatka, bez wygluszen i na slicku), czy chociazby BMW M3 sedan, ktorym na torze pobawi sie rewelacyjnie, a rownie rewelacyjnie dojedzie do pracy i na zakupy? ;-)
Zostawiajac sprawe homologacji, GT3 Cup tez "da sie" dojechac do pracy i na zakupy, ale nikt mi nie wmowi, ze rownie przyjemnie i wygodnie.

Mysle, ze zalozyciel tematu nie bedzie potrzebowal typowej zjazdowki, szczegolnie na poczatek, a skoro chce jeszcze na takim rowerze dojezdzac do pracy, to kompletnie glupie jest doradzanie mu roweru do DH.

Tak wiec, ASUoko, na Twoim miejscu szukalbym roweru do All Mountain, lekkiego fulla ze skokiem 160-180mm z przodu i z tylu. Na takim rowerze spokojnie pojezdzisz na trasach do DH, bez martwienia sie o wytrzymalosc sprzetu, a jak przyjdzie Ci pojechac na 40km wycieczke, raz pod gore, raz w dol, to ani przez chwile nie przejdzie Ci przez mysl, ze wybrales zly rower. A tak wlasnie bys myslal, jadac ta sama trasa na zjazdowce ;-).

Powiem wiecej, kupujac rower All Mountain, bedziesz mial ten komfort, ze jadac na dluuga wycieczke bedziesz spokojnie mogl poskakac, pozjezdzac w dol i robic co Ci sie podoba, czego koledzy na XC juz nie zrobia, a jadac po plaskim/pod gore, nie bedziesz zostawal z tylu, wkur... na pozycje na rowerze, ewentualny bol kolan/plecow, szerokie i ciezkie opony, sztywne przelozenia, mase roweru i wszystko dookola... a wlasnie tak by to wygladalo na rowerze do DH.
ASUoko
Posty: 5
Rejestracja: 08.06.2013 12:54:13
Kontakt:

Post autor: ASUoko »

Ok , rozumiem ze typowa zjazdowka odpada , choc jestem zakochany w tych dwoch poleczkach na przednim amorku :)
A co Panowie/Panie myslicie o tym rowerku :

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=75659

czy nie wystarczy dokupic dluzsza sztyce pod siodelko jak bede chcial dojechac do pracy , a do zabawy je po prostu opuscic ?


A coś w tym stylu? http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes ... tml?b=3052
Trochę trzeba dłużej poczekać na przesyłkę z tego co widzę, ale taki urok ich systemu dystrybucji.

U mnie wlasnie czas gra duza role . sprzedaje auto by kupic rower , wiec musze go miec praktycznie na drugi dzien
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

ASUoko pisze:
Ok , rozumiem ze typowa zjazdowka odpada , choc jestem zakochany w tych dwoch poleczkach na przednim amorku :)
A co Panowie/Panie myslicie o tym rowerku :

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=75659

czy nie wystarczy dokupic dluzsza sztyce pod siodelko jak bede chcial dojechac do pracy , a do zabawy je po prostu opuscic ?

To nie jest ani AM, ani FR, ani DH ;-).
Dluzsza sztyca nie rozwiazuje problemu geometrii - rowery do roznych zastosowan nie roznia sie tylko osprzetem, a rowniez katami ramy.

W tym przypadku, kupujac dluzsza sztyce po 1 narazisz sztyce i rure podsiodlowa na bardzo duze obciazenia - bo bedziesz musial mocno ja wysunac do gory, zeby nogi podczas pedalowania byly w odpowiedniej pozycji. W teorii, podczas pedalowania, w najnizszej pozycji nogi, kat miedzy biodrem, kolanem, a kostka powinien wynosic 30 stopni.
Po drugie - ze wzgledu na kat rury podsiodlowej, wysuwajac wysoko sztyce, siedzialbys gdzies... daleko nad tylnym kolem :P
W tym rowerze sztyce musialbys wysunac na... ponad pol metra? :mrgreen:

Powinienes szukac, tak jak wyzej napisalem, roweru All Mountain, w rozmiarze (pod Twoj wzrost) 17.5 - 18.5".
Ten sztywniak z linka to nieco powyzej 13", w dodatku sluzy do 4x.
Gulczas
Posty: 315
Rejestracja: 25.07.2012 19:37:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Gulczas »

Na zjazdowce jezdze dziennie ok 40km i nie ma jakiegos problemu ;) Ale jak sie gdzies spiesze to biore ostre kolo :D
ASUoko
Posty: 5
Rejestracja: 08.06.2013 12:54:13
Kontakt:

Post autor: ASUoko »

A czy bylby ktos tak mily i przyblizyl by mi ta firme Canyon , bo pierwszy raz slysze o tej firmie , choc nie ukrywam ze rowerki maja calkiem przyjemne.
Z gory przepraszam za moze , glupie pytania , ale jestem totalny swierzak :).

Acha i jeszcze jedno .
Rower mniej , wiecej juz wiem jaki kupic . Ale teraz robi sie problem z osprzetem. Nie ukrywam , ze jestem troszke gadzeciarz i podoba mi sie wszystko z najwyzszej polki. Ale czy jest sens , szarpania sie na jakis X9 , X0 czy XT w moim przypadku ? Moze wystarczy jakis sredni pulap ?
Hugoo
Posty: 138
Rejestracja: 28.04.2013 06:44:19
Kontakt:

Post autor: Hugoo »

Napewno wystarczy ci Sram X9. W X7 raczej bym się nie pchał, bo szybko się psują. Według mnie te canyony są bardzo dobre, można rozważyć ew wymiane hamulców (każdy chyba chce mieć pewnoś, że się zatrzyma) na sprawdzone shimano saint m810 lub m820.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość