Przepalona tarcza.

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Przepalona tarcza.

Post autor: KubaLa »

Powiedzcie mi, bo słyszałem kiedyś taką opinię, że przepalona tarcza (zmieniła kolor) hamuje gorzej od nowej. Jakoś ciężko mi znaleźć logiczne wytłumaczenie...
Z gówna bata nie ukręcisz.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Mi zaczęła bulgotać i się momentalnie grzać jak swoją sfioletowaciłem.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Bulgotać to ok, bo mogła się pogiąć, ale żeby się bardziej grzała?
Z gówna bata nie ukręcisz.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

skoro traci na skuteczności hamowania-to oczywiste jest, że się bardziej grzeje.
doskonale to można zauważyć w nieco słabszych hamulcach. jak dla mnie-czarno/fioletowa tarcza jest do wywalenia, nawet jeśli po jakimś czasie zmieni kolor na jaśniejszy,to i tak nie jest już skuteczna
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

A jasnobrązowa? :D Fioletowa się nie zrobiła. Tylko dlaczego traci na skuteczności - oto jest pytanie.
Obrazek
Mniej więcej tak wygląda. Może nieco gorzej.
Z gówna bata nie ukręcisz.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

z tego samego powodu-dla którego hartowanych elementów stalowych,nie powinno się przegrzewać ponownie. po prostu stal traci swoje właściwości- zwęglona powierzchnia robi się śliska i miękka. taka tarcza nie będzie już tak skuteczna.
na codach,saintach czy innych mocnych hamulcach nie odczujesz tego tak bardzo- ale na jakichś juicy,taka tarcza to tragedia.
nie wiem w jakim stanie jest twoja- być może jest tylko powierzchniowo przytarta,
Po jazdach w górach tarcze często wyglądają jak spalone,jednak póżniej przy spokojnej jeżdzie i hamowaniu bez przegrzewania,tarcze odzyskują swój naturalny kolor. wydaje się że idzie to dotrzeć w jakimś stopniu. niektóre natomiast są tak przepalone że i szlifowanie papierem ściernym nic nie da.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ta jest jeszcze w super stanie ;)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Kubuś się przeraził, bo za dużo hamuje i boi się o tarcze :C Biedaczek :P
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

Jak masz dojście to wrzuć na szlifierkę magetyczną (czy elektromagnetyczną) i powinno być lepiej. Kiedyś dałem tak zrobić 160 i 180kę i były jak nówki :)
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Nie jest źle, po wypadzie na czarną górę się przetarło i hamuje spoko :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości