Który damper do Big Hita III

Saint_pl
Posty: 37
Rejestracja: 29.07.2006 14:15:09
Lokalizacja: jelenia góra
Kontakt:

Który damper do Big Hita III

Post autor: Saint_pl »

Witam.
Który z niżej wymienionych damperów będzie lepszy do ramy Specialized Big Hit 2006r. Pierwszy to Fox DHX 3.0 ( wiem szału nie ma, ale chociaż jest nowy). Drugi to Vivid 5.1 Tune B. Przed kupnem Vivida powstrzymuje mnie jedynie jego Tune, gdyby to był Tune C nie było by problemu. Jak myślicie jak Vivid sprawdzi się w tej ramie, głównie chodzi mi o to czy ten tune nie będzie za "słaby". Według producenta Tune b jest do przełożen 2,4-2,85 a Big Hit ma przełożenie od 3,8 do 2,6.

Z góry dzięki za pomoc
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Ja bym uderzałgeneralnie w dampery bezplatoformowe, takie które nie upośledzają pracy zawiechy w DH.

W kręgu znajomych najlepszymi opiniami cieszą się ROCO RC i Maniciaki x.4 / x.6, proste, dobrze działające dampery. Sam właśnie pozbywam się FOXa DHX 4.0 ... bo mi nie pasuje jego praca. Jeśli by Ci długość spasowała to mógłbym napisać, że to cudny damper, ale jednak, co platforma to platforma.

EDIT bo ***** ze mnie i głupoty napisałem.

Z tych dwóch nie brałbym żadnego, DHX 3.0 nie dość, że platforme posiada, to w dodatku nieregulowaną, a VIVID u znajomego dzialał parszywie i sprawiał kłopoty przy serwisie.
hillosw
Posty: 20
Rejestracja: 26.07.2013 10:08:19
Kontakt:

Post autor: hillosw »

Wybaczcie że się podczepię ale nie chce tworzyć kolejnego tematu..
Kontynuując chciałbym spytać mam ofertę rocco R jest on na platformie? Będę z niego zadowolony? Chcę się przesiąść z swingera 4 way.
Czym różni się R od wyżej wymienionego RC? Nie mogę znaleźć żadnych informacji ponieważ zwykła ''erka'' jest w cieniu TST i wpisując coś w wujaszka google wszystko na ich temat jest.
Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

Jakie niby BH ma przełożenie? Czytaj jak jest w opisie tune'a, chodzi o średnie przełożenie czyli skok ramy/skok tłoka a nie o amplitudę przełożenia. BH ma bodajże 190mm skoku co daje przełożenie 2.714 czyli pasujący tune to B. Na potwierdzenie
If Leverage Ratio = Wheel Travel / Shock Travel

For flat rate
Tune A: 2.0-2.4 Leverage Ratio
Tune B: 2.4-2.85 Leverage Ratio
Tune C: 2.85-3.3 Leverage Ratio

For falling rate deduct 0.1 from the range.
For rising rate add 0.1 to the range.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

jak masz 4way'a to wolałbym zostać przy nim niż mieć Roco R, miałem kiedyś 4way'a i o dziwo byłem zadowolony, nie mulił, ładnie pracował, progresywny, a pracował w starszym BH (cztero zawias jak Twój Azonic)
Impus pisze:Jakie niby BH ma przełożenie? Czytaj jak jest w opisie tune'a, chodzi o średnie przełożenie czyli skok ramy/skok tłoka a nie o amplitudę przełożenia. BH ma bodajże 190mm skoku co daje przełożenie 2.714 czyli pasujący tune to B. Na potwierdzenie
If Leverage Ratio = Wheel Travel / Shock Travel

For flat rate
Tune A: 2.0-2.4 Leverage Ratio
Tune B: 2.4-2.85 Leverage Ratio
Tune C: 2.85-3.3 Leverage Ratio

For falling rate deduct 0.1 from the range.
For rising rate add 0.1 to the range.
całkowita racja
hillosw
Posty: 20
Rejestracja: 26.07.2013 10:08:19
Kontakt:

Re:

Post autor: hillosw »

MUSZEL pisze:jak masz 4way'a to wolałbym zostać przy nim niż mieć Roco R, miałem kiedyś 4way'a i o dziwo byłem zadowolony, nie mulił, ładnie pracował, progresywny, a pracował w starszym BH (cztero zawias jak Twój Azonic)

Czyli 4 way idzie do serwisu bo mam z nim taki problem naciskam odbija i później jeszcze raz 1cm odbija... Dzięki chłopaki wydał bym 400zł i jeszcze zrobił bym gorszy interes;p
maxDHFR
Posty: 18
Rejestracja: 25.07.2011 19:10:50
Kontakt:

Post autor: maxDHFR »

Ja mam w signie fr 4waya po serwisie i pracuje wyśmienicie. Kiedyś założyłem to cale roco kolegi do niego i nie ma porównania.Zostań przy 4wayu.
maxDHFR
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Re:

Post autor: motomysz »

maxDHFR pisze:Ja mam w signie fr 4waya po serwisie i pracuje wyśmienicie. Kiedyś założyłem to cale roco kolegi do niego i nie ma porównania.Zostań przy 4wayu.
Nie do konca sie z Toba zgodze. Kazdy system zawieszenia oczekuje czego innego od dampera. Sign to jednak najprostszy jednozawias z liniowym przeniesieniem sily na damper. Bighit to 4Bar z ogniwem horsta, tutaj charakterystyka ugiecia jest zupelnie inna, jeszcze inaczej sprawa ma sie w VPP, DWlinku czy full floaterach. Zasadniczo mysle ze im bardziej skomplikowaba zawiecha, tym bardziej wszystkie systemy w damperach przeszkadzaja w osiagnieciu zalozen tworcy ramy. Zgodze sie ze w jednozawiasie 4way z platforma moze pomoc, ale w horscie lub vpp bedzie raczej przeszkadzal. Inna kwestia jest sprawa ustwienia dampera i preferencji ridera. Jedni wola twardo - fr-owo a inni plush DH.

Mnie osobiscie platforma wkurza w kazdej postaci, a nigdy nie da sie jej calkowicie wylaczyc.
Faerie
Posty: 187
Rejestracja: 11.09.2011 20:15:00
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Faerie »

big hit ma 215mm skoku...
Shibby
Posty: 328
Rejestracja: 05.05.2009 12:21:36
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Shibby »

Zależy od dampera:
8.75x2.5 ~ 190
8.75x2.75 ~ 208
"~" oznacza "w przybliżeniu" :P
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Zostaje miejsce w górym linku ;)

Roco mi nie chciało tam wejść...
Vivid-a nie próbowałem (ale coś mi się wydaje, że nie wejdzie)
DHX-y z załozenia się tam mieszczą

Mowa oczywiście o prawidłowym montazu zbiornikiem w dół :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Faerie
Posty: 187
Rejestracja: 11.09.2011 20:15:00
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Faerie »

ja polecam revoxa :D
NorekO
Posty: 228
Rejestracja: 14.02.2011 18:40:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: NorekO »

Jeśli chcesz się bawić w usuwanie platformy poleciłbym 5th element (stary ale jary). U kolegi w big hicie wywaliłem platformę i naprawde fajnie pracuje, a jako że masz w ramie dość spore możliwości regulacji można dostosować pod siebie łatwiej. Jak nie chce Ci się bawić starym damperem to szukaj manitou x4/x6 i powinieneś być zadowolony. W przeciwieństwie do Vivida będziesz mógł go sam serwisować
Phill
Posty: 118
Rejestracja: 05.04.2012 16:17:11
Kontakt:

Post autor: Phill »

Vivid-a nie próbowałem (ale coś mi się wydaje, że nie wejdzie)
Nie wejdzie, kolega ma i musi dawać na górną dziurkę w linku :wink:
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Vivida 222mm używam w tej ramie od 2 lat na dolnym oczku... Zależy jak się rama specowi udała... W moim przypadku wchodził na styk (luzu od zbiorniczka były części milimetra). Wyszlifowałem około milimetra link w tej okolicy żeby nie było kłopotu w przypadku ubłocenia... W zasadzie to wyrównałem powierzchnie po obróbce fabrycznej. Na jednej tulejce offsetowej luzu już jest mnóstwo...

Co do samego dampera to jak najbardziej polecam do tej ramy. Ta "twin tubka" w porónaniu z foxem co tam siedział oryginalnie to niebo a ziemia. Dwustopniowa regulacja tłumienia odbicia przy takiej progresywności to moim zdaniem konieczność.

Serwis jest tak samo trudny jak każdego innego dampera, po za tym szczegółowo opisany przez producenta. Kluczyk bez problemu do zdobycia (ebay).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość