CCDB a Giant Glory 2011
CCDB a Giant Glory 2011
Witam,
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zmiany dampera w Glorce. Obecnie posiadany DHX 4 działa .... słabo.
Rozmiar mało popularny -> 222mm, a akurat jest na alledrogo CCDB w tym rozmiarze.
O damperze tym wiem tyle co i nic, ale już trochę poczytałem.
Sporo ludzie piszą, że duże znaczenie dla tego dampera ma przełożenie ramy i to czy jest ramą progresywną.
Mógłby się ktoś wypowiedzieć w temacie? Będzie to dobrze fungowało z Glorką?
I proszę od razu o namiary na serwisy robiące CCDB i zalewające takim olejem jak trzeba.
Pozdrower
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zmiany dampera w Glorce. Obecnie posiadany DHX 4 działa .... słabo.
Rozmiar mało popularny -> 222mm, a akurat jest na alledrogo CCDB w tym rozmiarze.
O damperze tym wiem tyle co i nic, ale już trochę poczytałem.
Sporo ludzie piszą, że duże znaczenie dla tego dampera ma przełożenie ramy i to czy jest ramą progresywną.
Mógłby się ktoś wypowiedzieć w temacie? Będzie to dobrze fungowało z Glorką?
I proszę od razu o namiary na serwisy robiące CCDB i zalewające takim olejem jak trzeba.
Pozdrower
Dokładnie 241mm
Z maestrem mega zgrywa się wersja coil. Dla tego, że mamy połączenie liniowego dampera z progresywną ramą. Przez co można mocno opierać się na HSC.
Ogolnie urywa dupę takie zestawienie jeśli chodzi o starą glorkę.
Nowa ma krzywą zbliżoną "odrobinkę" do sunday-a (progresja przechodząca pod koniec w degresję) co czyni ją bardzo podatną na przyjmowanie powietrzniaków w standardowej wersji.
Co do 222mm kwestia jednego tygodnia i mogę go mieć hehe
Jeśli chodzi o serwis wymagane jest posiadanie pompy próżniowej
W paru serwisach motocyklowych to już standard ceny wahają się od 150zł do 450zł.
Co do oleju w DB siedzi ohlins 14cSt w 40*C ale w PL do kupienia jest 15cSt w 40*C (chora cena niestaty) aż taki pro nie jestem aby odczuć różnicę 1cSt
mój jest takowym zalany i pełen luz. Fajne jest to, że serwis robi się co 2 sezony więc cenę pasuje dzielić przez 2 
PS. Ten z allegro to wersja z 2009-2010. Ma regulatory z przed poszerzenia zakresu. łatwo poznać albo śrubokręt płaski albo krzyżak, ten drugi to już poszerzony zakres regulacji.
Z maestrem mega zgrywa się wersja coil. Dla tego, że mamy połączenie liniowego dampera z progresywną ramą. Przez co można mocno opierać się na HSC.
Ogolnie urywa dupę takie zestawienie jeśli chodzi o starą glorkę.
Nowa ma krzywą zbliżoną "odrobinkę" do sunday-a (progresja przechodząca pod koniec w degresję) co czyni ją bardzo podatną na przyjmowanie powietrzniaków w standardowej wersji.
Co do 222mm kwestia jednego tygodnia i mogę go mieć hehe
Jeśli chodzi o serwis wymagane jest posiadanie pompy próżniowej

Co do oleju w DB siedzi ohlins 14cSt w 40*C ale w PL do kupienia jest 15cSt w 40*C (chora cena niestaty) aż taki pro nie jestem aby odczuć różnicę 1cSt


PS. Ten z allegro to wersja z 2009-2010. Ma regulatory z przed poszerzenia zakresu. łatwo poznać albo śrubokręt płaski albo krzyżak, ten drugi to już poszerzony zakres regulacji.
Ciagle sie waham ... ccdb albo rocco.
Ccdb drozsze ale jest od reki, rocco tansze ale wez je kup.
Z rocco mam dobre doswiadczenia, znajomi z ktorymi jezdze podobnie.
Sklaniam sie ku rocco, bo szkoda mi juz kasy wywalac w tym sezonie na rower, a jeszcze kilka wydatkow sie szykuje... ale zobaczymy czy uda sie to kupic...
Dzieki za odpowiedzi !!
Ccdb drozsze ale jest od reki, rocco tansze ale wez je kup.
Z rocco mam dobre doswiadczenia, znajomi z ktorymi jezdze podobnie.
Sklaniam sie ku rocco, bo szkoda mi juz kasy wywalac w tym sezonie na rower, a jeszcze kilka wydatkow sie szykuje... ale zobaczymy czy uda sie to kupic...
Dzieki za odpowiedzi !!
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
powiem moze ja
marzocchi nie umiało robic damperów do tego roku :> roco to nieszczeliwy damper albo trafisz na sztuke która wymaga takiego interwału serwisowego ze masakra albo muli strasznie... ( wiadomo shim stack można zmienić ale konstrukcyjnie zeby on dobrze pracował trzeba by zbudować swojego pistona!) jak bym mial możlwość... CCDB ! :> pozdr.

rowerek PB Spider Suspensions boss!
Wszystko to kwestia porównania i ew ustawienia dampera.
Miałem w Reignie ROCO i wspominam te 170mm jako dużo lepiej pracujące zawieszenie niż obecne 208mm w Glorce. A zawieszenie takie samo... tylko, że w Glorce jest DHX 4.0
Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
To troche tak jakby ktoś mi powiedział, że nie ma dylematu pomiędzy V10 Carbon a Duncon Cane Corso... no niby nie ma
Miałem w Reignie ROCO i wspominam te 170mm jako dużo lepiej pracujące zawieszenie niż obecne 208mm w Glorce. A zawieszenie takie samo... tylko, że w Glorce jest DHX 4.0
Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
To troche tak jakby ktoś mi powiedział, że nie ma dylematu pomiędzy V10 Carbon a Duncon Cane Corso... no niby nie ma

-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re:
zestaw uszczelek do roco kolo ~360 zł ;| trochę sporo niestety cza o tym pamiętać od 2014 roku dla pocieszenia ma sie zmienić diametralnie podejście Marzocchi do rowerowej sceny :>motomysz pisze: Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
rowerek PB Spider Suspensions boss!
http://www.ukbikestore.co.uk/product/14 ... e-kit.html 
Ciekawe ile service kit do CCDB kosztuje
---
off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc

Ciekawe ile service kit do CCDB kosztuje

---
off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re:
cena dotyczy tylko rocznika 2007 :P ! i tyczy sie tylko i wyłacznie modeli Roco Coil RC WC :>motomysz pisze:http://www.ukbikestore.co.uk/product/14 ... e-kit.html![]()
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Re:
motomysz pisze: off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc
Wybacz

Kurcze jeszcze mam rachunek za komplet do roco jak 3 lata temu stał 120zł

-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re: Re:
machnąłem sie sporo...off_road pisze:motomysz pisze: off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc
Wybacz
Kurcze jeszcze mam rachunek za komplet do roco jak 3 lata temu stał 120zł

Od 2008 cena detaliczna zestawu uszczelek to 240zł.
Pozdrawiam
#############
F.H. Gregorio "
rowerek PB Spider Suspensions boss!
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 17.02.2010 21:21:32
- Lokalizacja: k. Olsztyn/Warszawa
- Kontakt:
Re: Re:
Co masz na myśli ze zmianą podejścia Marzocchi ??kubuspunxdh pisze:zestaw uszczelek do roco kolo ~360 zł ;| trochę sporo niestety cza o tym pamiętać od 2014 roku dla pocieszenia ma sie zmienić diametralnie podejście Marzocchi do rowerowej sceny :>motomysz pisze: Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 17.02.2010 21:21:32
- Lokalizacja: k. Olsztyn/Warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości