Damper fox problem z komorą ifp
Damper fox problem z komorą ifp
Witam opisze cały problem a więc zacznijmy od początku kupiłem na allegro damper fox dhx 5.0 zabrałem się za serwis opróżniłem powietrze z komory następnie odkręciłem korek z tłokiem i wystrzelił wtedy olej z powietrzem czarny jak smoła wszystko rozkręciłem wymieniłem uszczelki wszystko złożyłem zalałem olejem i napompowałem damper 125 psi pouginałem trochę i tu problem zaczęło syczeć w damperze powietrze z komory trochę spadło ale damper się zapowietrzył więc szukałem przyczyny i według mnie wydaje mi się ze komora ifp jest zdeformowana bo tłok się nie porusza płynnie tylko blokuje się trochę jedna strona i się przekreca co mogę na to poradzić czekam na jakies podpowiedzi z góry dzięki .
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Jak się zapowietrzył ciśnienie przedostaje się pod IFP więc jak najbardziej może po odkręceniu bottom out po prostu wystrzelić.
Generalnie DHX-y mają problem po 3 latach IFP z jednej strony lekko się przeciera i pracuje pod kątem co powoduje zapowietrzenie nawet po wymianie uszczelki na IFP.
Sprawdź czy obudowa nie jest nigdzie wgnieciona.
Generalnie DHX-y mają problem po 3 latach IFP z jednej strony lekko się przeciera i pracuje pod kątem co powoduje zapowietrzenie nawet po wymianie uszczelki na IFP.
Sprawdź czy obudowa nie jest nigdzie wgnieciona.
Oringi jak napisałem były wymienione na nowe oring nasmarowany i to nie pomogło foty postaram się jak najszybciej wam wstawić ,według mnie tak mi się wydaje ze poprzedni właściciel próbował odkręcić cała komore by dostać się do pro pedala być może próbował odkręcić bez tłoka w środku i obudowa komory została może zniekształcona tego nie wiem tylko jak to naprawić
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re:
heh, żeby tak było, to by amortyzatory były wykorzystywane w energetyceoff_road pisze:W końcu amortyzator zamienia energię na ciepło


a tak na poważnie, to miałem DHXa 5.0 przez długi czas, nawet z wgniotem w zbiorniku w okolicach propedala, nigdy nie wymieniłem w nim uszczelki na ifp (bo tego nie wymagał) i nigdy nie zauważyłem, by się grzał. Dziwna sprawa, może faktycznie ktoś złapał w imadło i próbował rozkręcić.
Re:
gratuluję postu nr 5000GgG pisze:Zbiornik będzie ciepły po dobrym zjeździe, po kilku ugięciach gorący zbiornik widziałem tylko w metelu i to była jakaś porażka.

Jak masz jak, spróbuj jakoś zbadać okrągłość zbiornika (choć sam nie wiem jak to wykonać)
Re: Re:
nie obraź się ale Panie herezje prawisz. Co jak co ale po Tobie takiej niewiedzy się nie spodziewałem.MUSZEL pisze:
heh, żeby tak było, to by amortyzatory były wykorzystywane w energetyceźródłem ciepła jest jedynie tarcie elementów (tarcia cząsteczek oleju o elementy dampera jest pomijalne, może coś powstaje jeszcze w wyniku kawitacji, ale tego nie wiem) + przemiany termodynamiczne gazów w zbiorniku

Energia w układzie zawsze musi pozostać tak sama.
W momencie najechania na przeszkodę (kompresja)
-olej tłumi przez co zamienia tą energię na ciepło
W momencie zjazdu sprężyna/powietrze wciska koło za przeszkodę (powrót)
-olej tłumi przez co zamienia tą energię na ciepło
Podstawy działania amortyzatorów się kłaniają


Myślisz, że czemu amortyzatory motocyklowe tak mocno się nagrzewają? ;>
Pozwolę sobie zacytować mądrą księgę:
"(...)Damping however, changes kinetic energy of suspension into heat. Because energy can only be changed from one to another (Newtonian physics). The total amount of energy remains the same.(...)"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości