Damper fox problem z komorą ifp

coolman1
Posty: 80
Rejestracja: 25.05.2011 22:03:06
Lokalizacja: Warszawa, Łódź
Kontakt:

Damper fox problem z komorą ifp

Post autor: coolman1 »

Witam opisze cały problem a więc zacznijmy od początku kupiłem na allegro damper fox dhx 5.0 zabrałem się za serwis opróżniłem powietrze z komory następnie odkręciłem korek z tłokiem i wystrzelił wtedy olej z powietrzem czarny jak smoła wszystko rozkręciłem wymieniłem uszczelki wszystko złożyłem zalałem olejem i napompowałem damper 125 psi pouginałem trochę i tu problem zaczęło syczeć w damperze powietrze z komory trochę spadło ale damper się zapowietrzył więc szukałem przyczyny i według mnie wydaje mi się ze komora ifp jest zdeformowana bo tłok się nie porusza płynnie tylko blokuje się trochę jedna strona i się przekreca co mogę na to poradzić czekam na jakies podpowiedzi z góry dzięki .
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Foty foty foty, a jak robisz serwis to zmieniaj wszystkie (kilka) oringów, koszt ze 2-3 zł a masz spokój i pewność.

Zrób fotkę od środka zbiornika
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

A to jest air czy ze springiem stalowym?
Jeżeli to ten pierwszy przypadek to spuściłeś powietrze z głównej komory i z IFP?
Dziwi mnie że po spuszczeniu powietrza olej wystrzelił
A to nie powinno się odkręcić najpierw IFP? a potem korek z tłokiem?

(sam zadaje pytania bo 100% pewności nie mam)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Jak się zapowietrzył ciśnienie przedostaje się pod IFP więc jak najbardziej może po odkręceniu bottom out po prostu wystrzelić.

Generalnie DHX-y mają problem po 3 latach IFP z jednej strony lekko się przeciera i pracuje pod kątem co powoduje zapowietrzenie nawet po wymianie uszczelki na IFP.

Sprawdź czy obudowa nie jest nigdzie wgnieciona.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

moze nasmaruj oring, zanim go wrzucisz?

i ten element nie ma chodzic lekko, ma chodzic wrecz bardzo ciasno.
coolman1
Posty: 80
Rejestracja: 25.05.2011 22:03:06
Lokalizacja: Warszawa, Łódź
Kontakt:

Post autor: coolman1 »

Oringi jak napisałem były wymienione na nowe oring nasmarowany i to nie pomogło foty postaram się jak najszybciej wam wstawić ,według mnie tak mi się wydaje ze poprzedni właściciel próbował odkręcić cała komore by dostać się do pro pedala być może próbował odkręcić bez tłoka w środku i obudowa komory została może zniekształcona tego nie wiem tylko jak to naprawić
coolman1
Posty: 80
Rejestracja: 25.05.2011 22:03:06
Lokalizacja: Warszawa, Łódź
Kontakt:

Post autor: coolman1 »

Dziś wymieniłem jeszcze raz na nowy oring w komorze prawdopodobnie może się udało ale nie jestem na 100% pewny nie ma objaw syczenia tłumienie działa propedal też tylko mam pytanie do posiadaczy dhx
możecie zobaczyć czy przy uginaniu kilkanaście razy komora robi się ciepła czekam na odpowiedzi
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

tak to jak najbardziej typowe zjawisko dla amortyzatorów tylnych
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Sprawdź czy IFP nie pracuje krzywo i czy komora jest okrągła.
Wtedy tarcie mocno potrafi damper nagrzać, no chyba, że używasz jakiegoś mega gęstego oleju w połączeniu z mocno ustawionym tłumieniem wtedy jak najbardziej calość będzie się grzać.

W końcu amortyzator zamienia energię na ciepło ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
coolman1
Posty: 80
Rejestracja: 25.05.2011 22:03:06
Lokalizacja: Warszawa, Łódź
Kontakt:

Post autor: coolman1 »

Wieczorem postaram się dać zdjęcia komory wtedy sami zobaczycie
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

off_road pisze:W końcu amortyzator zamienia energię na ciepło ;)
heh, żeby tak było, to by amortyzatory były wykorzystywane w energetyce :D źródłem ciepła jest jedynie tarcie elementów (tarcia cząsteczek oleju o elementy dampera jest pomijalne, może coś powstaje jeszcze w wyniku kawitacji, ale tego nie wiem) + przemiany termodynamiczne gazów w zbiorniku ;)

a tak na poważnie, to miałem DHXa 5.0 przez długi czas, nawet z wgniotem w zbiorniku w okolicach propedala, nigdy nie wymieniłem w nim uszczelki na ifp (bo tego nie wymagał) i nigdy nie zauważyłem, by się grzał. Dziwna sprawa, może faktycznie ktoś złapał w imadło i próbował rozkręcić.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Zbiornik będzie ciepły po dobrym zjeździe, po kilku ugięciach gorący zbiornik widziałem tylko w metelu i to była jakaś porażka.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

GgG pisze:Zbiornik będzie ciepły po dobrym zjeździe, po kilku ugięciach gorący zbiornik widziałem tylko w metelu i to była jakaś porażka.
gratuluję postu nr 5000 ;) no tak, po zjeździe to może być normalne, ale nie po parunastu ugięciach. Dziwna sprawa. Porządny serwis by się przydał.

Jak masz jak, spróbuj jakoś zbadać okrągłość zbiornika (choć sam nie wiem jak to wykonać)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: off_road »

MUSZEL pisze:
heh, żeby tak było, to by amortyzatory były wykorzystywane w energetyce :D źródłem ciepła jest jedynie tarcie elementów (tarcia cząsteczek oleju o elementy dampera jest pomijalne, może coś powstaje jeszcze w wyniku kawitacji, ale tego nie wiem) + przemiany termodynamiczne gazów w zbiorniku ;)
nie obraź się ale Panie herezje prawisz. Co jak co ale po Tobie takiej niewiedzy się nie spodziewałem. ;)
Energia w układzie zawsze musi pozostać tak sama.

W momencie najechania na przeszkodę (kompresja)
-olej tłumi przez co zamienia tą energię na ciepło
W momencie zjazdu sprężyna/powietrze wciska koło za przeszkodę (powrót)
-olej tłumi przez co zamienia tą energię na ciepło

Podstawy działania amortyzatorów się kłaniają ;) z lekcji fizyki się uciekało? ;> :D


Myślisz, że czemu amortyzatory motocyklowe tak mocno się nagrzewają? ;>

Pozwolę sobie zacytować mądrą księgę:

"(...)Damping however, changes kinetic energy of suspension into heat. Because energy can only be changed from one to another (Newtonian physics). The total amount of energy remains the same.(...)"
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości