Vivid r2c problem

Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Vivid r2c problem

Post autor: Szakall »

Witam, kupilem uzywanego vivida, ale pojawil sie pewien problem, niebieskie pokretlo od kompresji kreci sie w obie strony bez zadnego oporu, mozna krecic w nieskonczonosc, nie ma tez charakterystycznego klikania, domyslam sie ze brakuje kuleczki i sprezynki, ale obawiam sie czy w srodku nie brakuje czegos jeszcze, np iglicy. zeby nie byc goloslownym filmik pokazujacy jak mozna jednym palcem krecic pokretlem - http://www.pinkbike.com/video/336619/. co o tym sadzicie, co moze byc powodem? dampera jeszcze nie rozkrecalem, najpierw musze dorobic klucz
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Twoje obawy, że brakuje czegoś jeszcze raczej będą słuszne... Wygląda to na modyfikacje na rzecz całkowitego pozbycia się "platformy".
Gdyby to była jakaś usterka samego regulatora np. obrobiony kwadrat to klikanie by pozostało i jakiś opór też.

Obrazek
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

fajny rysuneczek, masz moze jeszcze jakies materialy, np rozmiary uszczelek albo cos? :)
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Moze brakuje oringu na ukladzie wolnej kompresji, przez co kreci sie razem z regulatorem.
Ten cienki.
http://www.universalcycles.com/images/a ... 117750.jpg
Ewentualnie zerwany gwint na iglicy, ale to raczej malo prawdopodobne.
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re:

Post autor: marudny »

Szakall pisze:fajny rysuneczek, masz moze jeszcze jakies materialy, np rozmiary uszczelek albo cos? :)
Uszczelki nie były mi jeszcze potrzebne, zmieniam dampery zanim będą potrzebne :roll:
troyo pisze:Moze brakuje oringu na ukladzie wolnej kompresji, przez co kreci sie razem z regulatorem...
Drugi oring - ten gruby (zamykający układ przed światem) powinien całość trzymać w wyniku naporu ciśnienia.

Wolna kompresja niektórym przeszkadza, nawet gdy jest na minus to w jakimś stopniu działa. Ktoś go o parę elementów wykastrował... :twisted:

W zepsute uwierzę dopiero jak zobaczę - Szakall strzel fotę jak już się do niego dobierzesz :D
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

postaram sie do niego dobrac w ciagu najblizszych 2 tygodni i sfilmowac rozkrecanie, zeby miec w razie czego dowod jesli damper bedzie niekompletny/uszkodzony
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Gorzej jak gwint od iglicy zerwany :F
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

chyba jednak wolalbym zerwany gwint, niz brak calego zaworu, iglice zawsze mozna wytoczyc na wzor
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Vivid r2c problem

Post autor: Szakall »

rozebralem damper, okazalo sie ze iglica jest urwana (ukrecona) i brakuje kulki i sprezynki. najgorsze jest to ze kawalek ktory zostal w zaworze, niebardzo da sie wykrecic. probowalem to nawiercic wiertlem 1mm ale nie wiele udalo mi sie zdzialac.czy ma ktos pomysl jak to wykrecic?
Załączniki
2013-10-30 18.45.22.jpg
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Wykrętaki dobrej firmy?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

iglica ma srednice 3mm, ciezko bedzie znalezc tak maly wykretak
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Jesteś na dobrej drodze. Rozwiercasz iglice na 1mm co już zrobiłeś i do tego dobierasz wykrętak. Są takie, ważne żeby kupić dobrej firmy.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

:D zaśmieje sie sarkastycznie "i co dalej" :)chłopakowi zajeło 10 dni na dojście do problemu (serwisowi to zajmie 4 gh z przygotowaniem sprzetu do zalania ) teraz kolejne 3 miesiące bedzie polować na połamańca albo w koncu to gdzieś da gdzie mu to poskładają i uzdrowią i jaka tu logika /
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

kubuspunxdh - twoj post absolutnie nic nie wnosi do tematu... ale jesli chcesz wiedziec, damper kupilem za niewielkie pieniadze i nie mam zamiaru wydawac drugie tyle za serwis ktory moge zrobic sam. nie spieszy mi sie zeby go zrobic bo po 1 mam sprawny rower, a ten damper szykuje do nowej ramy, a po 2 idzie zima wiec mam duzo czasu na to.

Taka tu logika
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Szakall pisze:kubuspunxdh - twoj post absolutnie nic nie wnosi do tematu... ale jesli chcesz wiedziec, damper kupilem za niewielkie pieniadze i nie mam zamiaru wydawac drugie tyle za serwis ktory moge zrobic sam. nie spieszy mi sie zeby go zrobic bo po 1 mam sprawny rower, a ten damper szykuje do nowej ramy, a po 2 idzie zima wiec mam duzo czasu na to.

Taka tu logika
on po prostu zarabia na serwisach damperów, bo gdzieś tam pracuje (Spider Suspension jak widać), i zawsze będzie sobie szydził z innych, którzy sobie nie radzą, by w końcu ludzie pomyśleli - no dobra, oddam do serwisu, dam zarobić - bo to przecież on zarobi.

Ja w pełni rozumiem Twoją logikę ;) poza tym majsterkowanie i nabywanie doświadczenia może sprawiać dużą frajdę - tak czy tak - powodzenia i życzę, że skompletujesz damper i naprawisz go SAM :wink:
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Odkrec srube znajdujaca sie po 2 stronie, wtedy powinienes uzyskac dostep do 2 strony iglicy i dac rade wykrecic to przy pomocy malych szczypiec/pensety.

Ewentualnie sproboj przykleic szarym poxipolem/distalem malego imbusa do tego i wykrecic, ewentualnie nawierc i wklej imbusa/zakrzywiony drut do srodka iglicy.
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

iglica juz rozwiercona, za nic nie dalo sie tego wykrecic, bylo jak zaspawane, nie wiem co poprzedni wlasciciel z tym robil...
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości