NS Soda fr 1 2013 czy NS Soda 1 2014

paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

@utros
skąd te informacje? Jakie są jeszcze sprężyny w RS? I pod jakie osoby (tzn ile kg) jest np medium?
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

Fajnie jakby jeszcze ktoś mi mógł doradzić:) mam szansę na ns soda 1 z 2013 za 7500zł. Opłaca się to? I jak z rozmiarem ramy M? przy moim wzroście 178 i wadze 68kg będzie ok?
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

M bedzie ok.
Nadal jestem za lepszą używką/canyonem niż sodą za takie pieniądze
paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

no nie wiem czy osprzęt w tych canyonach jest lepszy..? Mówię o tych z rocznika 2013 po przecenie:
http://www.canyon.com/_en/outlet/articl ... o=A1036947
lub
http://www.canyon.com/_en/outlet/articl ... o=A1036950

pierszy ma rock shox z tyłu drugi foxa. Co lepsze by było? Wg mnie osprzęt bardzo podobny do tego z ns'a
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
Guguś
Posty: 67
Rejestracja: 24.12.2005 18:17:58
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Guguś »

Jo jak coś cena sody 1 2014 8999 detal
www.mpbikes.eu
paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

chyba kupię sodę z 2013. jestem niemalże pewien. Używka odpada. Jeszcze zastanawiam się nad którymś canyonem za 7300.
A jeżeli chodzi o totema - czy sprężyna czerwona nie będzie dla mnie za twarda? ona jest od 72 kg a ja ważę 67-68 kg?
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

najwyżej wymienisz a te sprzedaż ;)
paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

dzieki:) a możecie powiedzieć czy do większego katowania lepszy będzie soda air czy soda fr 1? W sumie air mógłbym mieć taniej, ale ta sztyca to takie enduro no i zawieszenie - chodzi mi o powietrze

@MUSZEL widzę, że ty masz sode i lyrika zgadza się? Jaka rama, a przez to cały rower pracuje?

W sumie jeżeli chodzi o amortyzację fulli to trochę nie ogarniam:P A jeżeli chodzi a tego dampera marzocchi roco r to on też ma sprężynę pod daną masę czy jak? Bo w powietrznych to wiadomo ile napompujesz tak działa:)

jeszcze jedno pytanie - o co chodzi z tą regulacją dampera i długości ramy.Znaczy wiem o co chodzi i po co to jest, ale jak to wygląda w praktyce? Łatwo się to robi itp. ?

Jak rozumiem im dłuższa rama i większy skok tym bardziej zjazd, a jak krótsza rama i mniejszy skok - bardziej hopy. A da się długa rama i krótki skok oraz krótka rama i długi skok czy jest to zależne od siebie?

Proszę wytłumaczenie tego "zjawiska" :D
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

http://www.yt-industries.com/shop/index ... t&info=292
Jest jeszcze ten, ale domain nie przemawia za tym rowerem.
Ja bym doskładał do tego Canyona za 8600 albo Soda Air.

Tak, każdy damper sprężynowy ma różne twardości sprężyn, które powinno się dostosować pod wagę ridera - tak jak to ma miejsce w przednich amorach sprężynowych.
Z gówna bata nie ukręcisz.
paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

czemu air jest niby lepszy? 8600 za duzo
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Bo ma lepszą wagę. I jest Airem ;) Jeździłeś kiedyś na powietrznym rowerze? :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

niestety jeszcze rower leży niezłożony, także się nie wypowiem ;)
paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

nie jezdzilem ale jezdzilem na sprezynie. Dziwne, że w rowerach bardziej do katowania zakładaja sprezyny a nie powietrze... w swoim aktualnym rowerze mam powietrze - niby to tylko dirt jumper i uwielbiam jego prace - bo na poczatku jest twardy i dopiero jak zaladuje cos wiekszego to sie "ugina" bardziej. Wolałbym prace liniowa chyba.. Nawet na 2014 w ns soda 1 załozyli lyrika r coil - bo jest bardziej do katowania anizeli powietrze. Takie moje zdanie. fajnie jakby sie ktos jeszcze wypowiedzial.
moze ktos mi jeszcze powiedziec czy sprezyna w tym damperze bd dla mnie odpowiednia?
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Istnieje w ogóle taki Dirt Jumper tylko na powietrze? Słyszałem o modelach z ASYSTĄ powietrzną i sprężyną, a nie samą komorą air i koniec
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Za liniowość lub progresję odpowiada konstrukcja ramy, amortyzator w mniejszym stopniu.
Uważasz, że taki Vivid Air czy CCDB Air to są dampery do miasta? ;)

A to jak Twój DJ pracuje to jest kwestia tłumika. On ma taki być, w Dircie nie potrzeba wybierać liści, natomiast ma chronić przy lądowaniu.
Z gówna bata nie ukręcisz.
paczek661
Posty: 17
Rejestracja: 05.12.2013 15:49:40
Kontakt:

Post autor: paczek661 »

Dlatego praca mojego dirt jumpera mnie się podoba ale na wypad w góry oczekuje czegoś innego - właśnie wybierającego liście.
Gdzieś czytałem, ale chyba na innym forum, że np. totem sprężynowy lepiej wybiera liście niż powietrzny
DJ2 - Tak jest to sprężyna z asysta powietrzna w dwóch komorach.
Jednakże dalej nie uzyskałem odpowiedzi jeżeli chodzi o damper i o fakt, ze w rowerach do katowania zakładają sprężynę
Octane One Void (chrom) 2012 + Dirt Jumper 2 2006
Cesiu
Posty: 1393
Rejestracja: 19.04.2004 17:51:19
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re:

Post autor: Cesiu »

paczek661 pisze:w rowerach do katowania zakładają sprężynę
http://www.pinkbike.com/news/2013-Red-B ... BIKES.html

Pooglądaj rowery do katowania ;) Ponad 1/3 ma założone powietrze. Należy tylko pamiętać, że podobnie jak w przypadku damperów sprężynowych, musi to być odpowiedni model dampera przystosowany do, jak to ująłeś, "katowania". Jeżeli chodzi o powietrze w Sodzie (Monarch R), to nie jest to damper dedykowany przez RSa do zjazdu, ale z doświadczenia wiem, że mimo braku techniki i tak daje radę ;)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

np. totem sprężynowy lepiej wybiera liście niż powietrzny
DJ2 - Tak jest to sprężyna z asysta powietrzna w dwóch komorach.
Już raz na to odpowiadałem. Powietrzny totem będzie również wybierał liscie a sprężynowy DJ nie, bo SĄ PRZEZNACZONE DO CZEGO INNNEGO! Piłką do rugby będzie się słabo grłao w kosza, nie ważne czy napompujesz ją powietrzem czy budyniem.

W rowerach do katowania zakładają sprężynę... Nie wszędzie i nie zawsze. Zacznijmy od tego, że nie katujesz sprzętu i nie potrzebujesz sprzętu do wygrywania MŚ.
Jesteś lekki więc skoro uparłeś się na springi to od razu tył do wymiany, przód pewnie też.
Z tego co piszesz to potrzebujesz roweru bardziej uniwersalnego i powietrze tą uniwersalność daje.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Faerie
Posty: 187
Rejestracja: 11.09.2011 20:15:00
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Faerie »

POwiem Ci, że od 3tyg. jeżdżę na vividzie r2c air i to jest naprawdę mega sprawa, pracuje wspaniale i do tego cicha praca. Sceptycznie do niego podchodziłem, ale obecnie nie widzę sensu, żeby go zmieniać. nie bój się powietrza;) (jedyny problem to, że trzeba pompować w temperaturze, w jakiej się jeździ)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości