Nowy Rock Shox - co i jak?

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

MLYNoBIKER pisze:Aż przypomniała mi się moja historia przez parę lat byłem posiadaczem juniora, jak wiadomo raz na sezon wylac olej wlać nowy nic więcej nie musiałem robić, na początku sezonu nabyłem boxxera, ten sezon dość błotny był, mycie myjką itp
boxxer zaczął zamulać tak że prawie się pode mną nie uginał, myślę sobie przecież nic nie trzeba czyścić ma dopiero parę miesięcy nie wiem co jest grane... do czasu aż jednak zdecydowałem się go rozebrać :P do dzisiaj jestem w szoku jaki był tam gnój w środku haha
Panie zielony ;) a jaki związek to ma z ostatnim pytaniem? ;)
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Z ostatnim pytaniem żaden, ale z całym tematem owszem. Niestety z solo air nic się nie wypowiem bo nawet nie miałem tego w łapach nigdy :)
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Jak wlejesz do tego SA 6ml oleju to będzie ok, ok 3 wchodzi w te zagłębienie u góry SA i smaruje to komorę +, a pozostały olej przelewa się przez zaworek do komory -,
Każda ilość oleju którą wlewasz powyżej tych 6ml przelewa się już do negatywnej (jednocześnie zmniejszając jej objętośc), a u góry zostaje zawsze tyle samo. Nie ma tam takiej możliwości żeby sobie zaciągło olej z dolnej lagi do smarowania SA, wiec lepiej nalej nawet jak w manualu nic nie podali. I lepiej nie wlewać tam za dużo oleju.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

GgG pisze:brunox to szit dla naiwnych :) Ja mojego rs revelation'a nie rozbierałem od nowości, działa bardzo płynnie, solo air też poza naprężeniem powietrza nei ma żadnych oporów w uginaniu.
Co do wazeliny vs judy butter to w rs'ie osobiście wolę wazelinę, po prostu daje lepszą płynność (co ciekawe w dorado jest odwrotnie, JB sprawdza się lepiej). Do smarowania daj gęsty olej, 15w, może nawet coś gęstszego jakbyś miał dostęp. Co do wypadających pokręteł to one najczęśćiej odpadają przy kręceniu nim, trzeba je wcisnąć spowrotem po ustawianiu odbicia. Jest też na to inna opcja - regulacja trzyma się na pierścieniu który jest wciśnięty na śrubkę Obrazek

Trzeba delikatnie rozgiąć ten pierścień i wtedy regulacja wejdzie z większym oporem i raczej nie ma opcji, żeby odpadła.

Jak ktoś chce kosmiczny spray srodek to jest progold, który w przeciwieństwie do brunoxa jest dłużej niz 1 minutę na goleniach.

A co do solo air - po 2 sezonach przeczyść zawór miedzy pozytywna i negatywna. Uszczelki tez warto przejżeć bo po takim czasie zacząłęm mieć problemy.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

rafal.zwdh pisze:Jak wlejesz do tego SA 6ml oleju to będzie ok, ok 3 wchodzi w te zagłębienie u góry SA i smaruje to komorę +, a pozostały olej przelewa się przez zaworek do komory -,
Każda ilość oleju którą wlewasz powyżej tych 6ml przelewa się już do negatywnej (jednocześnie zmniejszając jej objętośc), a u góry zostaje zawsze tyle samo. Nie ma tam takiej możliwości żeby sobie zaciągło olej z dolnej lagi do smarowania SA, wiec lepiej nalej nawet jak w manualu nic nie podali. I lepiej nie wlewać tam za dużo oleju.
dzięki za sensowną i konkretną odpowiedź! Spróbuję może jednak pozbyć się nadmiaru by za dużo nie było w tej negatywnej, bo może to zwiększać progresje, a komora zbyt duża nie jest.

Mam jeszcze jedno pytanie... Czy to normalne że w wersji RC2DH (bez flootgate) regulacja lsc (nie mówiąc już o hsc bo to normalne) jest w ogóle nie wyczuwalna podczas uginania "na parkingu"? W Marzo lsc jest mocno odczuwalne, a tutaj nic nie czuję. Poziom oleju w tłumiku w porządku. Tak ma być, odczuwa się dopiero podczas jazdy, czy coś jest nie tak?
Sert93
Posty: 778
Rejestracja: 01.10.2010 23:23:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sert93 »

Jaka ilość oleju powinna znajdować się tłumiku w Lyriku RC2DH 2012?

Lać olej według tej tabeli (2011), gdzie pisze 184ml: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... t_2015.pdf

Czy tej tabeli (2015), gdzie pisze 193 ml: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... manual.pdf

Tabeli stricte pod 2012 nie znalazłem...?
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Muszel, w nowszych rocznikach nie leją już oleju do komory pozytywnej, a walą dużo smaru (albo mieszaniny smaru z olejem, coś mi się kojarzy nie wiedzieć skąd). Może nagle uznali że to lepsza opcja smarowania uszczelek niż sam olej... ale ja bym się nie przejmował, jak kiedyś działało to i dziś powinno (nawet jeśli wleciało trochę do komory negatywnej, to mówimy o kilku ml...). Filmik może być dość stary, stąd stary zabieg z olejem.


na początku sezonu nabyłem boxxera, ten sezon dość błotny był, mycie myjką itp
boxxer zaczął zamulać tak że prawie się pode mną nie uginał
Jak waliłeś myjką po uszczelkach to nic dziwnego że zaczął zamulać, znajomym po takim ostrym myciu zaczął się dosłownie zacinać ;) Z resztą RS zaleca zmienić olej co ileśtam godzin jazdy, więc nic dziwnego że gnój znalazłeś po sezonie ;)
http://brooce.pinkbike.com
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Sert93 pisze:Jaka ilość oleju powinna znajdować się tłumiku w Lyriku RC2DH 2012?

Lać olej według tej tabeli (2011), gdzie pisze 184ml: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... t_2015.pdf

Czy tej tabeli (2015), gdzie pisze 193 ml: https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... manual.pdf

Tabeli stricte pod 2012 nie znalazłem...?
ja mam plik z 2012 i piszą 184 do tlumika i po 10 w lagi ;)
brooce pisze:Muszel, w nowszych rocznikach nie leją już oleju do komory pozytywnej, a walą dużo smaru (albo mieszaniny smaru z olejem, coś mi się kojarzy nie wiedzieć skąd). Może nagle uznali że to lepsza opcja smarowania uszczelek niż sam olej... ale ja bym się nie przejmował, jak kiedyś działało to i dziś powinno (nawet jeśli wleciało trochę do komory negatywnej, to mówimy o kilku ml...). Filmik może być dość stary, stąd stary zabieg z olejem.


na początku sezonu nabyłem boxxera, ten sezon dość błotny był, mycie myjką itp
boxxer zaczął zamulać tak że prawie się pode mną nie uginał
Jak waliłeś myjką po uszczelkach to nic dziwnego że zaczął zamulać, znajomym po takim ostrym myciu zaczął się dosłownie zacinać ;) Z resztą RS zaleca zmienić olej co ileśtam godzin jazdy, więc nic dziwnego że gnój znalazłeś po sezonie ;)
spójrz kiedy założyłem temat ;)

Co do serwisu solo air, to do nowych nie można lać oleju i wynika to z innej budowy, a konkretnie innego połączenia między pozytywną a negatywną. Wcześniej był to wentyl otwierany w pozycji wyprostowanej, teraz są to wąskie kanaliki w ladze, które w pozycji wyprostowanej pozwalają na wyrównanie się ciśnień. Jak wlejesz oleju to momentalnie zleci on do negatywnej to 1, a 2 że mieszanka olejowo-smarowa zatyka owe kanaliki i uniemożliwia odpowiednie wyrównanie się ciśnień podczas pompowania i spuszczania powietrza.

Co do zmian oleju w dolnych lagach... robi się to tak często głównie na fakt potrzeby nasmarowania uszczelek, które (kurzowe) mają przepotężne opory jak są suche, a olej smarujacy zawsze wylewam czysty ;)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Co do serwisu solo air, to do nowych nie można lać oleju i wynika to z innej budowy, a konkretnie innego połączenia między pozytywną a negatywną. Wcześniej był to wentyl otwierany w pozycji wyprostowanej, teraz są to wąskie kanaliki w ladze, które w pozycji wyprostowanej pozwalają na wyrównanie się ciśnień.
Tak tak, mi chodziło o zmianę w okolicach 2011 roku - w samej komorze chyba nic nie zmienili, a nagle odeszli od smarowania olejem.
http://brooce.pinkbike.com
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

brooce pisze:
Co do serwisu solo air, to do nowych nie można lać oleju i wynika to z innej budowy, a konkretnie innego połączenia między pozytywną a negatywną. Wcześniej był to wentyl otwierany w pozycji wyprostowanej, teraz są to wąskie kanaliki w ladze, które w pozycji wyprostowanej pozwalają na wyrównanie się ciśnień.
Tak tak, mi chodziło o zmianę w okolicach 2011 roku - w samej komorze chyba nic nie zmienili, a nagle odeszli od smarowania olejem.
Aaa... to tak, dalej można. Wentyl był przed i po ale jakoś to inaczej zupełnie. W nowszym SA (nie najnowszym) powyżej ~4ml będzie się już przez wentyl przelewać, w starszych było to inaczej zrobione i tego powodu wentyl był wyżej (ale generalnie gorzej działało wyrównywanie ciśnienia)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości