Składanie roweru, dobór ramy
Też tak myślałem, ale np. ramka ma długość 190, a dałbym 216 mogło by się coś stać? Różnice spore w geo czy mogło by to uszkodzić ramę?
Jeszcze jedno.. Jeśli rama ma haki 12x135 ale na zakrętki nie maxle to jeśli dam zwykłą 10x135 na bolty czy na zakrętki to będzie działać? Będzie duża różnica w sztywności? Z góry dzięki
Jeszcze jedno.. Jeśli rama ma haki 12x135 ale na zakrętki nie maxle to jeśli dam zwykłą 10x135 na bolty czy na zakrętki to będzie działać? Będzie duża różnica w sztywności? Z góry dzięki

-
- Posty: 237
- Rejestracja: 13.01.2013 15:57:03
- Kontakt:
Re:
A wtedy powstaje dropiara do spadaniaKubaLaPL pisze:(...) psujesz geo w najgorszy możliwy sposób, suport wyżej i bardziej pionowy kąt główki.


Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Wiem że abstrahuję od tematu, ale myślę, że nie ma sensu zakładać nowego żeby się kilku rzeczy dowiedzieć 
Otóż rama, która najbardziej mi się spodobała jest ramą do dirtu.. posiada ona 100mm skoku na damperze 190 i jestem ciekaw czy by się geo tak drastycznie zmieniło przy damperze 216mm.
Mam lekkie rozmyślenia czy rama do dirtu wytrzymałaby czasem jakieś zjazdy? Wiem, że będzie progresywna, ale czy będzie co kol wiek wybierać czy tylko tłumić większe uderzenia. Chciałbym wepchnąć ram jakiegoś sektora 1400, ew domaina z uturnem, poprzedni właściciel jeździł z 55 160mm i jakoś drastycznie nie jest, ale czy taka rozbierzność skoku nie zaszkodzi ramie? Damper który tam siedzi to epicon R, ma ktoś może porównanie ów dampera do jakiegoś innego typu roco?
Ile może być warta ramka YT Play z epiconem? Czy zamiana za Intense m3 byłaby opłacalna?
Dokładnie to rama/damper/sztyca/ zacisk/stery oraz koło.
Ew jakie inne ramki moglibyście polecić do szeroko pojętego "latania" w cenie ok 1600zł.
pozdro!

Otóż rama, która najbardziej mi się spodobała jest ramą do dirtu.. posiada ona 100mm skoku na damperze 190 i jestem ciekaw czy by się geo tak drastycznie zmieniło przy damperze 216mm.
Mam lekkie rozmyślenia czy rama do dirtu wytrzymałaby czasem jakieś zjazdy? Wiem, że będzie progresywna, ale czy będzie co kol wiek wybierać czy tylko tłumić większe uderzenia. Chciałbym wepchnąć ram jakiegoś sektora 1400, ew domaina z uturnem, poprzedni właściciel jeździł z 55 160mm i jakoś drastycznie nie jest, ale czy taka rozbierzność skoku nie zaszkodzi ramie? Damper który tam siedzi to epicon R, ma ktoś może porównanie ów dampera do jakiegoś innego typu roco?
Ile może być warta ramka YT Play z epiconem? Czy zamiana za Intense m3 byłaby opłacalna?
Dokładnie to rama/damper/sztyca/ zacisk/stery oraz koło.
Ew jakie inne ramki moglibyście polecić do szeroko pojętego "latania" w cenie ok 1600zł.
pozdro!
W tych pieniadzach nawet bym sie nie zastanawiał i zlożył porzadnego sztywniaka do fr. Dodatkowo każdą jedną część dobierzesz konkretnie pod własne upodobania. Z amortyzatorem nie schodził bym jednak poniżej 160mm. Osobiście w sztywniaku mam Lyrika SA, który na chwilę zawitał z moim fullu jednak po zakupie 2 półki wrócił do sztywniaka. Szczerze go mogę polecić. Berdzo lekki, działa wyśmienicie i jak do tej pory bezawaryjny i bezobsługowy. Na niektórych częściach możesz sporo zaoszczędzić wydając nadmiar na inne lepsze lżejsze komponenty. Ja bym szukał i składał sztywniaka. Nie będę teraz wymieniał jakich części konkretnie powinieneś szukać, to zależy czym sie kierujesz przy wyborze komponentów. Jednak w razie czego moge coś polecić. Składaj sztywniaka z najwyższym naciskiem na jakość komponentów. Osobiście ramę zostawił bym na sam koniec a jeśli dozbierasz funduszy w przyszłym sezonie -dobra rama i przekładka komponentów. Kupując cały rower i tak będziesz zmuszony do wymiany komponentów i to szybciej niz mozna by się tego spodziewać 

Re:
Tak, asymetryczny. Przez to trzeba się pobawić dobre 15min kluczem do szprych żeby dopasować "normalne" koło...NadymannY pisze:jak jest z tym wahaczem w BH 2007, też jest asymetryczny?
I pytanko bardzo rozbieżne.. Czy BH jest skoczny?

Jest dużo skoczniejszy od typowo klejących zjazdówek, ale np. do wish-a i mniejszych fulli mu i tak dość daleko.
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Na dobrze poskładanym sztywniaku i odrobinie techniki jesteś w stanie zrobić praktycznie to samo, co na fullu, tym bardziej na fullu za te same pieniądze. Pamiętaj, że kupując fulla musisz obniżyć budżet na pozostałe komponenty a to bardzo procentuje chociażby rzadszymi awariami czy zużywaniem się komponentów. Moim zdaniem lepiej raz a dobrze:) Ja jeżdżę na sztywniaku zawsze uwielbiałem zresztą do tej pory uwielbiam, czasem nawet nie wiem czy nie bardziej niż fulla, ale to chyba, dlatego, że fulla mam 2 sezon i pomimo ze jeździ bardzo dobrze to nadal się nie rozumiemy:) Full , fajna sprawa wybacza wiele rzeczy daje poczucie większej swobody i poczucie, że możesz więcej i szybciej jednak sztywniak raje więcej radochy z jazdy szczególnie na starej trasie w czarnej górze:) Zawsze dysponowałem ograniczonym budżetem na rower i nie lubię cały czas wymieniać tego samego (części mają działać od początku aż do ich całkowitego zużycia najlepiej jak najdłużej)
Pomijając kwestię ramy zostaje dobór komponentów. Polecę Ci kilka rzeczy od czegoś trzeba zacząć poszukiwania:) tylko to, co sam miałem używałem i co jest moim zdaniem warte uwagi.
=Amortyzator -szczerze polecam Lyrika SA, ale polecam również Marzocchi 66 sl1 ATA naprawdę bardzo dobry wytrzymały i sztywny amortyzator.
= Koła. Tu głównie uwagę zwróciłbym na piasty Lepiej zainwestować raz! do tego obręcze Darta Raidery tanie- lekkie i dużo mogą a za cenę 1 innej masz załatwioną sprawę na 2 koła (mało odkrywcze, ale łatwiej i taniej wymienić obręcz niż piastę) 32 szprychy wystarczą.
=Korby nie wiem jak z slx-ami, ale sporo osób je chwali, ja mam i polecam Holzfellery -nie mam z nimi żadnych problemów przez dobrych parę lat i podejrzewam, że przez kolejnych też nie będę:)
=Kaseta tylko shimano - sram powala wagą :/ tu może i dziwne podejście, ale chyba w przeciwieństwie do większości wolę kupić używaną w dobrym stanie np. ultegrę niż za te same pieniądze "gorszą" nową.
=Pedały Wellgo Mg-1 wytrzymałe, dobrze trzymają, relatywnie tanie i lekkie, ewentualnie HT mam również AN06ss i spisują się bardzo dobrze, chociaż cięższe
=Kierownica - Funn Fatboy chyba najlepszy stosunek, jakości/wagi/ceny
=Mostek Holzfeller
=Opony Maxxis Minion DHF lub Highroller do fr w wersjach 2,35 x42a
=sztyca siodło tu wedle upodobań może być jakieś stare jednak, jeśli kupować to jednak również zwróciłbym uwagę na wagę, bo różnice są spore.
= hamulców konkretnych nie polecam jeżdżę na Formulach i przy nich zostaję:)
Komponenty są elementami uniwersalnymi niezależnie czy zdecydujesz się na HT czy Fulla warto, chociaż w jakimś stopniu zwracać uwagę na wagę tu 50g tam 50g samo w sobie wiele nie robi jednak sumując razem różnice wychodzą spore.
To są jedynie moje osobiste preferencje i gdybym musiał większość rzeczy kupiłbym raz jeszcze
Pozdrawiam
Pomijając kwestię ramy zostaje dobór komponentów. Polecę Ci kilka rzeczy od czegoś trzeba zacząć poszukiwania:) tylko to, co sam miałem używałem i co jest moim zdaniem warte uwagi.
=Amortyzator -szczerze polecam Lyrika SA, ale polecam również Marzocchi 66 sl1 ATA naprawdę bardzo dobry wytrzymały i sztywny amortyzator.
= Koła. Tu głównie uwagę zwróciłbym na piasty Lepiej zainwestować raz! do tego obręcze Darta Raidery tanie- lekkie i dużo mogą a za cenę 1 innej masz załatwioną sprawę na 2 koła (mało odkrywcze, ale łatwiej i taniej wymienić obręcz niż piastę) 32 szprychy wystarczą.
=Korby nie wiem jak z slx-ami, ale sporo osób je chwali, ja mam i polecam Holzfellery -nie mam z nimi żadnych problemów przez dobrych parę lat i podejrzewam, że przez kolejnych też nie będę:)
=Kaseta tylko shimano - sram powala wagą :/ tu może i dziwne podejście, ale chyba w przeciwieństwie do większości wolę kupić używaną w dobrym stanie np. ultegrę niż za te same pieniądze "gorszą" nową.
=Pedały Wellgo Mg-1 wytrzymałe, dobrze trzymają, relatywnie tanie i lekkie, ewentualnie HT mam również AN06ss i spisują się bardzo dobrze, chociaż cięższe
=Kierownica - Funn Fatboy chyba najlepszy stosunek, jakości/wagi/ceny
=Mostek Holzfeller
=Opony Maxxis Minion DHF lub Highroller do fr w wersjach 2,35 x42a
=sztyca siodło tu wedle upodobań może być jakieś stare jednak, jeśli kupować to jednak również zwróciłbym uwagę na wagę, bo różnice są spore.
= hamulców konkretnych nie polecam jeżdżę na Formulach i przy nich zostaję:)
Komponenty są elementami uniwersalnymi niezależnie czy zdecydujesz się na HT czy Fulla warto, chociaż w jakimś stopniu zwracać uwagę na wagę tu 50g tam 50g samo w sobie wiele nie robi jednak sumując razem różnice wychodzą spore.
To są jedynie moje osobiste preferencje i gdybym musiał większość rzeczy kupiłbym raz jeszcze
Pozdrawiam
A miałem taki dobry humor...
Człowieku piszesz jakieś za przeproszeniem gówna nie związane z tematem.
Nie pytam się jakie części włożyć do roweru...
Myślisz, że wymieniając je wszystkie udowodnisz wszystkim, że je znasz? Pewnie większość Forum również by je wymieniła.
Zanim zaczniesz co kol wiek pisać, zastanów się czy piszesz dobrze i na temat.
Człowieku piszesz jakieś za przeproszeniem gówna nie związane z tematem.
Nie pytam się jakie części włożyć do roweru...
Myślisz, że wymieniając je wszystkie udowodnisz wszystkim, że je znasz? Pewnie większość Forum również by je wymieniła.
Zanim zaczniesz co kol wiek pisać, zastanów się czy piszesz dobrze i na temat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości