The One vs Zee

Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

The One vs Zee

Post autor: Sokół »

Dobra ludki, moje Juicy nie radzą sobie z moją masą i potrzebuję czegoś mocniejszego, co zatrzyma 90kg mięsa. Mój budżet na chwilę obecną to jakieś 7 stówek, ale jako nie śpieszy mi się z zakupem możemy przyjąć maksymalny budżet 1200 (ale wolałbym wydać jak najmniej). Pod uwagę biorę tylko nowe heble ewentualnie używki ale w stanie igła. Heble bez tarczy i adapterów, preferowany Avid bo mam już zestaw do odpowietrzania. Na obecną chwilę rozważałem takie heble:
- Elixir 7 Trail
- Code 5 / R
- Shimano Zee
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Za 1200 to i Sainta można dostać nowego. Jakość hamowania +/- taka sama jak Zee, ale jakość wykonania klamki super :)
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

A jak wypadają M800 w stosunku do nowych Saintów?
KMtown
Posty: 183
Rejestracja: 28.01.2013 15:00:02
Kontakt:

Post autor: KMtown »

Osobiście polecam Ci Saint m820 :) Warte są swojej ceny.
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

M800? Toż to różnica kosmiczna. Między M810 a M820 wielkiej różnicy w sile nie będzie, różnią się głównie klamką. Ale M800 ma całkowicie inny zacisk - dwutłoczkowy - który nie może się równać z 810 i 820 pod żadnym względem.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Wiem, że konstrukcja inna ale ciekawi mnie jak wypada ich moc w porównaniu do nowszych
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Generalnie nie chodzi o samą moc. Nowsze zaciski mają:

po 1. ceramiczne tłoczki, które znacznie obniżają ilość ciepła przedostającego się do oleju w układzie.
po 2. tłoczków jest 4, daje to zwykle lepszą modulację i potencjalnie większą siłę hamowania, bo cztery tłoczki są w stanie lepiej docisnąć większą okładzinę hamulcową do tarczy.
po 3. cały zacisk jest większy, co daje również większą pojemność oleju wewnątrz, co dodatkowo zwiększa odporność na przegrzewanie się.


Edit: do tego od modelu 810 wzwyż masz w klamce mechanizm Servo-wave, który też zdecydowanie jest plusem.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Akurat, co do 2 punktu, nie jest ważna powierzchnia klocka tylko łączna powierzchnia tłoczków.

A coś może o tych Avidach? Bardzo mi leżą cenowo
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Ale ja właśnie o tym napisałem, 4 tłoczki mają większą powierzchnię niż 2 tłoczki z modelu m800. A im większa powierzchnia okładziny hamulcowej, tym większe tarcie, a to daje większą siłę hamowania.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Powierzchnia okładziny nie ma wpływu na siłę tarcia

A Formule The One? Idzie dorwać komplet za około kafla. Ktoś ma i się podzieli wrażeniami?
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Za takie pieniądze dostaniesz RO.
.
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

Zdecydowanie kupuj sainta, o wiele lepszy od tych avidów co podałeś. Poza tym avidy jednak w mojej opinii mają większą awaryjność.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

No moje Soczki nie sprawiają żadnych problemów, są po prostu słabe, a Saint to jednak wydatek, którego wolałbym uniknąć dlatego też pytam o inne?
Jeszcze z Avida, jakie są opinie o X0 ew. XX?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Ale Saint na przód + slx na tył to już mniejszy wydatek, a będzie działać tak samo dobrze

Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Muszę mieć dwa takie same heble tak samo jak muszę mieć dwie takie same obręcze i tarcze, po prostu muszę :D OCD i takie sprawy :p
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

no to bierz zee albo xt. Do tego tarcze xt ice tech i siła hamowania ogromna :)
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Rozważałem XT tylko jak z ich mocą w stosunku do Juicy? Może nhp tu zaglądnie i się wypowie
Tarcze zostają jakie mam, dopiero co zmieniałem
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

Ja posiadam XT na średniej jakości tarczach, ważę prawie 90kg i jestem bardzo zadowolony. Modulacja jest, siła hamowania ogromna, cena też bardzo fajna. Kupuj na bikestacji jbc. bo tam mają najlepsze ceny. Wcześniej jeździłem na juicy i jest ogromna różnica.
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Spróbuj też negocjować cenę, potrafią zejść nawet 100 zł i jeszcze adapterki gratis dorzucić :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości