Avid Elixir R 2012, problem
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
- Kontakt:
Avid Elixir R 2012, problem
Siema, jak naciskam na klamkę to wydaję taki dźwięk jak by coś delikatnie syczało/chlupało/zasysało takie ciapcianie hehe, ciężko określić, klamka się nie zapada jest tylko jak by lekko twardawa. Hamulec hamuje normalnie. Zastanawiam się który zestaw naprawczy kupić:
Myślicie, że ten wystarczy ?
http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_ser ... 5015062010
Myślicie, że ten wystarczy ?
http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_ser ... 5015062010
Uszczelkę podaną w linku wymieniaj wtedy, kiedy klamka nie będzie trzymać ciśnienia podczas tłoczenia.
Wycieki są? Jak nie ma i hamulec się nie zapowietrza, to nie potrzebujesz żadnego zestawu naprawczego.
Zdarza mi się grzebać przy tych klameczkach, i jak są dobrze wysmarowane (avid dot grease) to sapią,ciapią i popierdują...
Poskładane na sucho, są bezgłośne - mam na myśli okolice wewnętrznej części membrany, miejsca gdzie przepływa powietrze pod membranę.
Na tą chwilę hamulce przelej, a z wymianami czekaj na ewentualne wycieki...
Wycieki są? Jak nie ma i hamulec się nie zapowietrza, to nie potrzebujesz żadnego zestawu naprawczego.
Zdarza mi się grzebać przy tych klameczkach, i jak są dobrze wysmarowane (avid dot grease) to sapią,ciapią i popierdują...

Poskładane na sucho, są bezgłośne - mam na myśli okolice wewnętrznej części membrany, miejsca gdzie przepływa powietrze pod membranę.
Na tą chwilę hamulce przelej, a z wymianami czekaj na ewentualne wycieki...
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
- Kontakt:
Re:
Fabryka smaruje, raz gorzej raz lepiej... Dobrze wysmarowana klamka "ćmoka" aż miłoTroglodytor pisze:nie ma wycieków,tylko ja niczego nie smarowałem i nie wydaje mi się żeby tak miały wcześniej, druga klamka nie wydaje takich dźwięków. Chyba tak zrobię, najpierw przeleje na nowo.

Dźwięki mogą się też pojawić, jak klamka nałapie trochę błota albo wody, jak napisał tomek059. Woda może być po prostu w części "suchej" membrany czyli po wewnętrznej stronie - normalna sprawa.
Dźwięk który słyszysz wydobywa się prawdopodobnie z miejsca zaznaczonego strzałką - membrana zasysa i wypuszcza w tym miejscu powietrze - szczelina jest nie duża, stąd dźwięki:

Ewentualnych wycieków szukaj w tych okolicach. Drobne zapocenia w tym miejscu się zdarzają i dopóki wszystko działa jak należy, to nie szukaj dziury w całym...
Profilaktycznie klamkę możesz rozebrać, wyczyścić, przesmarować odpowiednim smarem. Na pewno przedłuży to jej żywota - chyba, że dopiero będziesz się tego uczył...

-
- Posty: 31
- Rejestracja: 06.02.2014 21:31:08
- Kontakt:
Poważną przeszkodą są odpowiednio długie i "szczupłe" szczypce segera. Ciężko trafić odpowiednio długie, które zmieszczą się korpus i jeszcze z wąskimi koncówkami...
Ja szukałem jeżdżąc z klamką po budowlanych i ostatecznie się poddałem, tzn. wziąłem pierwsze lepsze - spodobały mi się niebieskie... i wyszczupliłem je odpowiednio kątówką
Ja szukałem jeżdżąc z klamką po budowlanych i ostatecznie się poddałem, tzn. wziąłem pierwsze lepsze - spodobały mi się niebieskie... i wyszczupliłem je odpowiednio kątówką

Witam, mam problem z odpowietrzeniem Avid Elixir CR. Przy próbie odpowietrzenia klamki do strzykawki zaciągane jest powietrze (strzykawka szczelnie zamontowana do klamki). Dźwięk zasysanego powietrza dochodzi z okolic łączenia klamki z tłoczkiem w tych okolicach zaczął wyciekać płyn. Klamka jest ciągle gumowa bo hamulca nie da się dobrze odpowietrzyć. Czy wymiana podanej wcześniej uszczelki powinna pomóc, czy trzeba będzie się zaopatrzyć w bardziej obszerny zestaw naprawczy lub poszukać nowej klamki ? 

Wyciek masz pewnie z membrany. Dlaczego cieknie dowiesz się po rozbiórce.
Możliwe przypadki:
- dziura w kondonie (przetarcie)
- brud/wżery na połączeniu, membrany z klamką.
Zaczął bym od rozbiórki i oceny sytuacji, a nie od zakupów... Może się okazać, że wystarczy wyczyścić całość porządnie.
Syf na styku krawędzi (zamykającej układ) membrany z klamką może skutkować wyciekami.
Przy odpowietrzaniu nie ssij za mocno! Uszczelnienia poddają się przy podciśnieniu i można w ten sposób odpowietrzać hamulec bez końca i przy okazji zassać trochę zalegającego brudu pod uszczelnienia.
Możliwe przypadki:
- dziura w kondonie (przetarcie)
- brud/wżery na połączeniu, membrany z klamką.
Zaczął bym od rozbiórki i oceny sytuacji, a nie od zakupów... Może się okazać, że wystarczy wyczyścić całość porządnie.
Syf na styku krawędzi (zamykającej układ) membrany z klamką może skutkować wyciekami.
Przy odpowietrzaniu nie ssij za mocno! Uszczelnienia poddają się przy podciśnieniu i można w ten sposób odpowietrzać hamulec bez końca i przy okazji zassać trochę zalegającego brudu pod uszczelnienia.
Niestety inwestycja w zestaw naprawczy raczej Cię nie ominie... Chyba, że gdzieś coś komuś zalega z odzysku (serwisy).
Idąc za ciosem zajrzyj do drugiego hamulca (zakładam, że masz parę). Do tych klamek niestety ale co jakiś czas trzeba zaglądać.
Po wyczyszczeniu z brudu membranę smarujemy po stronie "suchej" - trzeba ją zwyczajnie wywinąć na lewą stronę. Zdecydowanie zwiększa to jej odporność na przetarcia.
Idąc za ciosem zajrzyj do drugiego hamulca (zakładam, że masz parę). Do tych klamek niestety ale co jakiś czas trzeba zaglądać.
Po wyczyszczeniu z brudu membranę smarujemy po stronie "suchej" - trzeba ją zwyczajnie wywinąć na lewą stronę. Zdecydowanie zwiększa to jej odporność na przetarcia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość