Boxxer bez uszczelek olejowych
Boxxer bez uszczelek olejowych
Witam, czy ktoś sprawdzał takie rozwiązanie w boxxerze? Ewentualnie z wsadzonymi zamiast uszczelek olejowych smarującymi pierścieniami z gąbki? Takie rozwiązanie stosują TFTuned.
Może pomyliło się Tobie z uszczelnieniami Foxa, które za pomocą jednej uszczelki załatwiają zabezpieczenie olejowe i zbierające? Nie ma takiej możliwości by samo uszczelnienie zbierające (które ma w założeniu tylko taką funkcję pełnić), nie wyposażone w wargę olejową, zapewniło szczelność widelca.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
To nie żart ;] Tutaj: http://www.tftunedshox.com/Catalogue/Sh ... xxer-Parts TF Low-Friction Wiper Seal Kit 35mm - taki zestaw. Na mtbr i ridemonkey tez cos o tym pisalo.
Te uszczelki z tft NIE potrzebuja dodatkowych olejowych. Jesli mnie pamiec nie myli to one sa z ptfe z dodatkiem dwusiarczku molibdenu dla smarowania i lepszych wlasciwosci mechanicznych. Stad tez gabeczki smarujace pod nimi.
Co do uszczelek foxa - sama kurzowa od RS'a ma taka sama konstrukcje (2 wargi cisnieniowe) i komplet swiezych kurzowych RSow bedzie spokojnie trzymac olej, po prostu trzeba bedzie czesciej go zmieniac.
Co do uszczelek foxa - sama kurzowa od RS'a ma taka sama konstrukcje (2 wargi cisnieniowe) i komplet swiezych kurzowych RSow bedzie spokojnie trzymac olej, po prostu trzeba bedzie czesciej go zmieniac.
Mam te uszczelki w R2C2 z 2012r. Są szczelne w obie strony. Tarcie zdecydowanie się zmniejszylo.
Dlugodystansowo testuje je w Reconie gdzie byla identyczna konfiguracja tzn. kurzowka i gąbka i po dwóch serwisach mogę stwierdzić, że jest czysciej niż było w oryginale. Boxxera za często otwieram, żeby stwierdzić różnice.
Dlugodystansowo testuje je w Reconie gdzie byla identyczna konfiguracja tzn. kurzowka i gąbka i po dwóch serwisach mogę stwierdzić, że jest czysciej niż było w oryginale. Boxxera za często otwieram, żeby stwierdzić różnice.
Mysle ze podobne, może profil foxa jest troche inny. Uszczelki do foxa robi skf, ktory w swojej ofercie nie ma uszczelek o wymiarach boxxerowskich, zatem sa to uszczelki roznych producentow.
Dostalem odpowiedz z TFtunes: pisza ze nasz wybór czy zastosujemy uszczelke olejowa. Jej brak wymagac bedzie czestszego serwisowania jednak czulosc znacznie wzrosnie.
Dostalem odpowiedz z TFtunes: pisza ze nasz wybór czy zastosujemy uszczelke olejowa. Jej brak wymagac bedzie czestszego serwisowania jednak czulosc znacznie wzrosnie.
KaKTuSSS, jak by na to nie spojrzeć to oryginalna uszczelka górna z boxxa też pełni role uszczelki olejowej. Jest warga, druga sprężynka... W "krótszych" widelcach RS stosuje identyczne uszczelnienia tylko z gąbkami, a na boxxa się zaparli, żeby go zamulić
Uszczelki z TF to gumki z logo RacingBross, z magicznej mieszanki o kodowej nazwie "lycan"
Byłem sceptycznie nastawiony, ale muszę stwierdzić, że w zestawieniu z oryginałem chodzą zdecydowanie płynniej - mówię o przypadku jeden na jeden na przykładzie Recona, bo oczywistym jest, że Boxxer po wywaleniu dodatkowej olejówki będzie chodził lepiej na parkingu....
To co da się zauważyć na zewnątrz to brak zagłębienia w zgarniaczu jak w uszczelce RS w którym gromadzi się mnóstwo syfu.

Uszczelki z TF to gumki z logo RacingBross, z magicznej mieszanki o kodowej nazwie "lycan"
Byłem sceptycznie nastawiony, ale muszę stwierdzić, że w zestawieniu z oryginałem chodzą zdecydowanie płynniej - mówię o przypadku jeden na jeden na przykładzie Recona, bo oczywistym jest, że Boxxer po wywaleniu dodatkowej olejówki będzie chodził lepiej na parkingu....
To co da się zauważyć na zewnątrz to brak zagłębienia w zgarniaczu jak w uszczelce RS w którym gromadzi się mnóstwo syfu.
Re:
Wydaje mi się że przypadku Avy może być ciężko bez olejowych.eMDe pisze:pisza ze nasz wybór czy zastosujemy uszczelke olejowa. Jej brak wymagac bedzie czestszego serwisowania jednak czulosc znacznie wzrosnie.
Re:
Ta praktyka to nie nowość...Adas^^ pisze:Teraz wszyscy zaczną wyciągać uszczelki olejowe

W przypadku regularnego serwisowania ja nie widzę najmniejszych problemów.
Olejówka zastąpiona gąbką pełną oleju robi dobrą robotę...
Może rozwieję parę wątpliwości 
SKF robi dla FOX-a najlepsze uszczelniacze jakie na razie wyszły na rynku zawieszeń. Nawet nie tyle same uszczelniacze co udostępnił materiał samosmarujący.
Tesuję wersję motocyklową (zieloną) i efekty są kosmiczne ale... aby poprawić czułość w moto nie wyciągaliśmy uszczelki olejowej tylko usunęliśmy kurzową rozwiązanie rodem z najmocniejszego dostępnego przedniego widelca mianowicie FGR-a.
Już na kurzowej i olejowej SKF była kosmiczna czułość a po wywaleniu kurzowej szczęka opada

SKF robi dla FOX-a najlepsze uszczelniacze jakie na razie wyszły na rynku zawieszeń. Nawet nie tyle same uszczelniacze co udostępnił materiał samosmarujący.
Tesuję wersję motocyklową (zieloną) i efekty są kosmiczne ale... aby poprawić czułość w moto nie wyciągaliśmy uszczelki olejowej tylko usunęliśmy kurzową rozwiązanie rodem z najmocniejszego dostępnego przedniego widelca mianowicie FGR-a.
Już na kurzowej i olejowej SKF była kosmiczna czułość a po wywaleniu kurzowej szczęka opada

Re:
Da rade dopasować jakieś uszczelki tego typu firmy SKF do innych widelców niż foxy? Do boxa, totema czy czegoś takiego? Fajna opcja, kupić jednoczęściowe uszczelki zamiast oryginałów.off_road pisze:
SKF robi dla FOX-a najlepsze uszczelniacze jakie na razie wyszły na rynku zawieszeń. Nawet nie tyle same uszczelniacze co udostępnił materiał samosmarujący.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości