[Amortyzator] Duro - serwis szybkie pytanie

dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

[Amortyzator] Duro - serwis szybkie pytanie

Post autor: dh_fr »

siema robie serwis duro według poradnika i jestem na fazie jego rozciągania ale mam regulacje tłumienia powrotu a odkręciłem śróbkę z drugiej lagi i jak mam go rozciąnąć bo regulacja trzyma
Dałnhiller
Posty: 187
Rejestracja: 31.05.2011 21:34:31
Kontakt:

Post autor: Dałnhiller »

ta regulacja jest na wcisk spróbuj rozepchnąć ją śrubokrętem bo na niej jest nakładka pod którą jest imbus


off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Regulacje powrotu po prostu wyrywasz kombinerkami, pozniej odkrecasz śrubę ktora sie ukazała tak samo jak w drugiej ladze.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Duro - serwis szybkie pytanie

Post autor: dh_fr »

mam wykręcić coś w środku takim rozmiarem imbusa co końcówka pokrętła czy tą dziwną gwiazdke co była pod pokrętłem

dobra mam jest tam imbus 8 ale jak odkręcam to kręci się wszystko w środku jak mam to odkręcić
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Duro - serwis szybkie pytanie

Post autor: dh_fr »

No proszę was nie chce mi się wierzyć że nikt nie serwisował duro
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Duro - serwis szybkie pytanie

Post autor: Michu_M »

rozkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, i bierzesz np długi srubokret plaski. wciskasz amora i srubokretem blokujesz zeby ci sie całosc nie kreciła w srodku. odkrecasz i po sprawie.
Nie jest to trudne wystarczyło zobaczy ze całosc sie kreci i to zablokować.
dh_fr
Posty: 249
Rejestracja: 26.11.2011 23:07:07
Kontakt:

Post autor: dh_fr »

dzięki tak właśnie sobie pomyślałem żeby to zablokować ale już trochę póżno ale dzięki bo duro leży cały rozflaczony
adi88
Posty: 37
Rejestracja: 09.11.2011 22:54:34
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Duro - serwis szybkie pytanie

Post autor: adi88 »

U mnie pomogło odwrócenie duracza do góry nogami wciśniecie go troche zapierając sterówke o podłoge i wtedy odkręcanie, łatwiej jak jest druga osoba do pomocy ale samemu tez się da. Ten sam problem czyli obracanie się tłumika może Ci się powtórzyć przy dokręcaniu, ja zastosowałem tą samą metode i dało rade bez problemu.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Na to są 2 niezawodne sposoby:

1. Luzowanie śrub gdy amortyzator jest jeszcze w rowerze. Sciskasz go i odkrecasz lajtowo.

2. Używasz klucza udarowego czy to elektrycznego czy pneumatyka. Zawsze działa :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Michu_M »

Chyba łatwiej jest bez stresu wcisnąć amortyzator i czymś przytrzymać sobie. U mnie w Z1 wystarczyło przyłożyć śrubokręt.
kalin20
Posty: 38
Rejestracja: 20.06.2011 21:36:20
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: kalin20 »

Żeby nie zakładać nowego tematu.
Ile oleju wlać do tłumika ?
Czy można nalać oleju w dolne lagi żeby lepiej sie wszystko smarowało ?
I jak ściągnąć uszczelki do czyszczenia ?
osi0717
Posty: 98
Rejestracja: 17.05.2011 09:00:45
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Duro - serwis szybkie pytanie

Post autor: osi0717 »

Ja do swojego duro lałem 3/4 tłumika. Ale jako ze mój tłumik chodzi jak chodzi to zalałem 15W. A co do zalewania dolnych lag to nie radze może i będzie ci smarować ślizgi i uszczelki ale tylko do czasu aż cały olej się górą wydostanie.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

osi0717 pisze:będzie ci smarować ślizgi i uszczelki ale tylko do czasu aż cały olej się górą wydostanie
I jaka w tym strata skoro i tak lepiej bedzie pracował? ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Doprowadzi do zniszczenia widelca ostatecznie. Olej złapie brud, wciągnie go do środka i będziesz miał papkę zamiast ślizgów i goleni.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Syf w srodku to nic na 99% zalejesz tarcze hamulcową :D kropelka po kropelce spłynie po ladze i masz po przednim hamulcu :D WYBORNIE ;]
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Ale macie uprzedzenia. U mnie jakoś to wszystko działało bez problemu ;)
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Vin_OSW pisze:Ale macie uprzedzenia. U mnie jakoś to wszystko działało bez problemu
Ja też zalałem launcha dla smarowania i nie cieknie nic narazie :)
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
knofel
Posty: 70
Rejestracja: 21.08.2011 02:27:11
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: knofel »

Znam gościa, który napchał masła pod uszczelki do launcha...
GravitaziaRacing
soltysfr1
Posty: 90
Rejestracja: 26.10.2013 14:29:01
Kontakt:

Post autor: soltysfr1 »

Hahaha, a ja dzisiaj nalałem kujawskiego w tłumik. Zapomniałem tylko ugiąć tłumik i zlać do końca. Ale działa lepiej niż przed ,, serwisem'' XD
Aha przy okazji zerwałem gwint w otworze nad ośką ;) Wie ktoś ile nowy gwint BD mnie kosztował?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość