Wolna Dyskusja Użytkowników

Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Bo żeby zrobić dobrze jednostronny amortyzator to trzeba wydać 10x więcej pieniędzy.
Takie rozwiązanie ma mniejszą sztywność więc trzeba kombinować żeby coś z tym zrobić. Przez to przekrój się zwiększa a co za tym idzie i masa więc trzeba kombinować z super wytrzymałymi materiałami aby zredukować masę i ogólnie rzeźba w gównie się robi.

W samolocie jest to konieczne bo zajmuje mniej miejsca i mieści się w skrzydle.
W motocyklach na tor raczej tego nie stosują w MX też nie bo najzwyczajniej niema problemów z upchaniem dwustronnego wahacza a taki jest sztywniejszy i przy tak dużym nakładzie pracy w projektowanie itd będzie lepszy niż ten jednostronny.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Rower to rower a motor to motor
W rowerze nie upchasz napędu i tarczy po jednej stronie więc musisz wybierać czy wahacz po stronie łańcucha czy po po stronie tarczy
W dodatku sztywność spada drastycznie, co innego lefty a co innego wahacz ramy
Ale myślę że największy problem byłby z tarczą. Nawet jak zrobisz mocowanie zacisku do osi to siły jakie występują podczas hamowania będą tą oś upierdalać
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Lefty ma mega sztywność i wiele innych zalet:

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1 ... WlRqcAQr2w
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

No właśnie, lefty ma mega sztywność... jestem ciekaw kiedy ktoś wpadnie na pomysł aby jednolagowca stworzyć do dh/fr ;)
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Nigdy nie jeździłem na lefty ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Demonstruje to gość który to sprzedaje więc czego się spodziewacie.
Naciskał to rękoma a nie precyzyjną prasą więc jakoś nie specjalnie w to wierze.
Po za tym praw fizyki się nie oszuka dwie podpory zawsze będą sztywniejsze od jednej.
Na lagi normalnego amortyzatora działa dużo mniejszy moment.
Może lefty ma dużą sztywność ale raczej wynika to z dużo grubszego przekroju i specjalnej konstrukcji i raczej zwiększa to masę.
Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
I wydaje mi się że może się szybko zużywać w pewnych płaszczyznach.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Re:

Post autor: KubaLa »

Bogumil pisze: Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
Byłeś blisko.
Zgadnij co to jest:
Obrazek
Z gówna bata nie ukręcisz.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Hehehe, Polska ma Boguśa z M3, my mamy swojego :D
Wydaje mi się, że nie ma lefty do dh, bo koszt jego wytworzenia byłby zbyt wysoki i najnormalniej nie ma sensu tego klepać. Po drugie, dh wydaje się być nieco mniej otwartym rynkiem niz xc czy enduro, gdzie trafiają takie wynalazki.
Pytanie do kogoś kto miał lefty i dorado- które sztywniejsze? :D
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Lefty ma połowę skoku Dorado, więc nie porównuj :P
Ale obstawiam Leftyego.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

To że da się zrobić sensowną połówkę amortyzatora nie oznacza, że da się to samo zrobić z wahaczem ramy
Zwłaszcza, że jest diametralna różnica w siłach jakie na nie działają i naprężenia w nich występujących
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Bogumil pisze:Nigdy nie jeździłem na lefty ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Demonstruje to gość który to sprzedaje więc czego się spodziewacie.
Naciskał to rękoma a nie precyzyjną prasą więc jakoś nie specjalnie w to wierze.
Po za tym praw fizyki się nie oszuka dwie podpory zawsze będą sztywniejsze od jednej.
Na lagi normalnego amortyzatora działa dużo mniejszy moment.
Może lefty ma dużą sztywność ale raczej wynika to z dużo grubszego przekroju i specjalnej konstrukcji i raczej zwiększa to masę.
Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
I wydaje mi się że może się szybko zużywać w pewnych płaszczyznach.

tam nie chodzi o sprawdzanie sztywności, bo moim zdaniem jest na podobnym poziomie. Chodzi o to, że "zwykły" amor w trakcie lekkiego odgięcia ma bardzo duże opory na ślizgach, właśnie przez 2 lagi. Powoduje to zapewne gorszą płynność amora w podczas mocnej jazdy. Lefty niezależnie od stopnia wygięcia chodzi tak samo, bo to po prostu "rurka w rurce". Chciałbym osobiście sprawdzić czy jest taka różnica i czy da się ją odczuć
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Nie jezdzilem nigdy na Leftym, ale wydaje mi sie ze ma mniejsze opory na slizgach, bo ma lozyska igielkowe (liniowe) zalozone, a nie jak w klasycznym amortyzatorze slizgi, ktore na dodatek są suche w wielu przypadkach
Pure Freeride
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

No prace może mieć lepszą zwłaszcza od amorów firmy marzocchi które są krzywe jak cholera.
W niektórych amorach marzocchi gołym okiem widać kąt pomiędzy osiami lag.
immortal-like-a-god
Posty: 42
Rejestracja: 16.06.2014 17:42:44
Kontakt:

Re:

Post autor: immortal-like-a-god »

Bogumil pisze:No prace może mieć lepszą zwłaszcza od amorów firmy marzocchi które są krzywe jak cholera.
W niektórych amorach marzocchi gołym okiem widać kąt pomiędzy osiami lag.
wpakowałeś kij w mrowisko
:twisted:
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Czemu przecież każdy kto ma nowe 888 o tym wie.
Gregorio nawet mi to wysłało na piśmie jak się z nimi kłóciłem.
Napisali coś w stylu że wszystkie amortyzatory mają podobne odchyłki i że mieści się to w ich tolerancji wykonani i nie wpływa na prace.
UriUs781
Posty: 301
Rejestracja: 28.02.2013 18:26:56
Kontakt:

Post autor: UriUs781 »

Lefty ma właśnie tą przewagę, że przy skręcie ma swobodę pracy, w tym "zwykły" lagi stanowią taką blokadę, która uniemożliwia pracę
Breaking The Law
Hugoo
Posty: 138
Rejestracja: 28.04.2013 06:44:19
Kontakt:

Post autor: Hugoo »

Nie interesowałem się Lefty'm, ale napewno ma bardzo skomplikowany tłumik.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Bo?
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Bo jest jeden :D
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

boogiel pisze:Bo?
bo zazwyczaj amory mają rozdzielone bebechy na 2 lagi, a tutaj wszystko jest władowane w jedną ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości