Wolna Dyskusja Użytkowników
Bo żeby zrobić dobrze jednostronny amortyzator to trzeba wydać 10x więcej pieniędzy.
Takie rozwiązanie ma mniejszą sztywność więc trzeba kombinować żeby coś z tym zrobić. Przez to przekrój się zwiększa a co za tym idzie i masa więc trzeba kombinować z super wytrzymałymi materiałami aby zredukować masę i ogólnie rzeźba w gównie się robi.
W samolocie jest to konieczne bo zajmuje mniej miejsca i mieści się w skrzydle.
W motocyklach na tor raczej tego nie stosują w MX też nie bo najzwyczajniej niema problemów z upchaniem dwustronnego wahacza a taki jest sztywniejszy i przy tak dużym nakładzie pracy w projektowanie itd będzie lepszy niż ten jednostronny.
Takie rozwiązanie ma mniejszą sztywność więc trzeba kombinować żeby coś z tym zrobić. Przez to przekrój się zwiększa a co za tym idzie i masa więc trzeba kombinować z super wytrzymałymi materiałami aby zredukować masę i ogólnie rzeźba w gównie się robi.
W samolocie jest to konieczne bo zajmuje mniej miejsca i mieści się w skrzydle.
W motocyklach na tor raczej tego nie stosują w MX też nie bo najzwyczajniej niema problemów z upchaniem dwustronnego wahacza a taki jest sztywniejszy i przy tak dużym nakładzie pracy w projektowanie itd będzie lepszy niż ten jednostronny.
Rower to rower a motor to motor
W rowerze nie upchasz napędu i tarczy po jednej stronie więc musisz wybierać czy wahacz po stronie łańcucha czy po po stronie tarczy
W dodatku sztywność spada drastycznie, co innego lefty a co innego wahacz ramy
Ale myślę że największy problem byłby z tarczą. Nawet jak zrobisz mocowanie zacisku do osi to siły jakie występują podczas hamowania będą tą oś upierdalać
W rowerze nie upchasz napędu i tarczy po jednej stronie więc musisz wybierać czy wahacz po stronie łańcucha czy po po stronie tarczy
W dodatku sztywność spada drastycznie, co innego lefty a co innego wahacz ramy
Ale myślę że największy problem byłby z tarczą. Nawet jak zrobisz mocowanie zacisku do osi to siły jakie występują podczas hamowania będą tą oś upierdalać
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Lefty ma mega sztywność i wiele innych zalet:
https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1 ... WlRqcAQr2w
https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1 ... WlRqcAQr2w
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Nigdy nie jeździłem na lefty ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Demonstruje to gość który to sprzedaje więc czego się spodziewacie.
Naciskał to rękoma a nie precyzyjną prasą więc jakoś nie specjalnie w to wierze.
Po za tym praw fizyki się nie oszuka dwie podpory zawsze będą sztywniejsze od jednej.
Na lagi normalnego amortyzatora działa dużo mniejszy moment.
Może lefty ma dużą sztywność ale raczej wynika to z dużo grubszego przekroju i specjalnej konstrukcji i raczej zwiększa to masę.
Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
I wydaje mi się że może się szybko zużywać w pewnych płaszczyznach.
Demonstruje to gość który to sprzedaje więc czego się spodziewacie.
Naciskał to rękoma a nie precyzyjną prasą więc jakoś nie specjalnie w to wierze.
Po za tym praw fizyki się nie oszuka dwie podpory zawsze będą sztywniejsze od jednej.
Na lagi normalnego amortyzatora działa dużo mniejszy moment.
Może lefty ma dużą sztywność ale raczej wynika to z dużo grubszego przekroju i specjalnej konstrukcji i raczej zwiększa to masę.
Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
I wydaje mi się że może się szybko zużywać w pewnych płaszczyznach.
Re:
Byłeś blisko.Bogumil pisze: Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
Zgadnij co to jest:
Z gówna bata nie ukręcisz.
Hehehe, Polska ma Boguśa z M3, my mamy swojego 
Wydaje mi się, że nie ma lefty do dh, bo koszt jego wytworzenia byłby zbyt wysoki i najnormalniej nie ma sensu tego klepać. Po drugie, dh wydaje się być nieco mniej otwartym rynkiem niz xc czy enduro, gdzie trafiają takie wynalazki.
Pytanie do kogoś kto miał lefty i dorado- które sztywniejsze?

Wydaje mi się, że nie ma lefty do dh, bo koszt jego wytworzenia byłby zbyt wysoki i najnormalniej nie ma sensu tego klepać. Po drugie, dh wydaje się być nieco mniej otwartym rynkiem niz xc czy enduro, gdzie trafiają takie wynalazki.
Pytanie do kogoś kto miał lefty i dorado- które sztywniejsze?

Re:
Bogumil pisze:Nigdy nie jeździłem na lefty ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.
Demonstruje to gość który to sprzedaje więc czego się spodziewacie.
Naciskał to rękoma a nie precyzyjną prasą więc jakoś nie specjalnie w to wierze.
Po za tym praw fizyki się nie oszuka dwie podpory zawsze będą sztywniejsze od jednej.
Na lagi normalnego amortyzatora działa dużo mniejszy moment.
Może lefty ma dużą sztywność ale raczej wynika to z dużo grubszego przekroju i specjalnej konstrukcji i raczej zwiększa to masę.
Chyba że zastosowali np sześciokątny profil wewnątrz ale jest to bardzo trudne do wykonani i drogie bo nie jest to bryła obrotowa.
I wydaje mi się że może się szybko zużywać w pewnych płaszczyznach.
tam nie chodzi o sprawdzanie sztywności, bo moim zdaniem jest na podobnym poziomie. Chodzi o to, że "zwykły" amor w trakcie lekkiego odgięcia ma bardzo duże opory na ślizgach, właśnie przez 2 lagi. Powoduje to zapewne gorszą płynność amora w podczas mocnej jazdy. Lefty niezależnie od stopnia wygięcia chodzi tak samo, bo to po prostu "rurka w rurce". Chciałbym osobiście sprawdzić czy jest taka różnica i czy da się ją odczuć
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 16.06.2014 17:42:44
- Kontakt:
Re:
wpakowałeś kij w mrowiskoBogumil pisze:No prace może mieć lepszą zwłaszcza od amorów firmy marzocchi które są krzywe jak cholera.
W niektórych amorach marzocchi gołym okiem widać kąt pomiędzy osiami lag.

Re:
bo zazwyczaj amory mają rozdzielone bebechy na 2 lagi, a tutaj wszystko jest władowane w jednąboogiel pisze:Bo?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości