Avid Code R - nie mogę przetłoczyć płynu przez układ

AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Avid Code R - nie mogę przetłoczyć płynu przez układ

Post autor: AdiFreerider »

Problem zaczal sie pare dni wczesniej, w trakcie calego dnia jezdzenia klamka troche mi sie zapadla, tak ze łapała pare mm przed samym gripem, ale nadal byla sila hamowania wiec normalnie moglem jezdzic, dla porownania w drugim hamulcu skok klamki zwiekszyl sie tylko nieznacznie, wiec to chyba nie bylo normalne zuzycie klockow.
Pare dni pozniej, po powrocie do domu chce odpowietrzyc hamulec, przelac plyn a tu... nie moge przetloczyc DOT-u od zacisku w strone klamki. jedyne co moglem zrobic to odpowietrzyc zacisk i klamke na tyle ile sie dalo. Na poczatku bylo bez zmian, ale pojezdzilem godzine po miescie i stopniowo klamka mi sie pompowala, az jej skok sie zmniejszyl o jakies 2-2,5cm. Nie jestem doswiadczonym "odpowietrzaczem hamulcow", ale w drugiej sztuce nie bylo zadnych problemow przy odpowietrzaniu.
Czy ktos mial juz taki problem? Moze to ja zrobilem cos zle?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Jeżeli nie możesz przetłoczyć płynu od zacisku do klamki to znaczy, że układ jest zamknięty przez tłoczek klamki i nie ma przepływu do "zbiorniczka" wyrównawczego. Normalnie taka sytuacja ma miejsce dopiero po naciśnięciu klamki - po paru mm przesuwu tłoczka.

Jeżeli u Ciebie układ jest zamknięty i gotowy na tłoczenie w zacisk już w stanie spoczynku klamki to coś jest nie tak.
Z objawów wynika, że tłoczek (razem z membraną) jest wciśnięty za głęboko w korpus klamki.
Załączniki
p4pb2172539.jpg
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

co moglo spowodowac wcisniecie tloczka zbyt gleboko? moglem zbyt mocno nacisnac na klamke? a moze zrobilem zbyt duze podcisnienie przy odpowietrzaniu zacisku?
jest jakis patent na cofniecie go bez rozbierania klamki?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ustawienie regulacji na maxa (nie pamiętam w którą stronę) daje taki efekt - miałem tak w starych Code. Pokręć regulatorem i próbuj dalej ;)
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Re:

Post autor: marudny »

AdiFreerider pisze:co moglo spowodowac wcisniecie tloczka zbyt gleboko? moglem zbyt mocno nacisnac na klamke? a moze zrobilem zbyt duze podcisnienie przy odpowietrzaniu zacisku?
jest jakis patent na cofniecie go bez rozbierania klamki?
To się nie powinno wydarzyć... Wewnątrz jest sprężyna która wypycha całość a ta zapiera się o "zawkleczkę"

Przy odpowietrzaniu nigdy nie ssij za mocno bo nic dobrego z tego nie będzie... - można w ten sposób zassać brud zalegający na styku uszczelnień.

Trzeba by tam jednak zajrzeć, pod membraną (po stronie suchej) może być sporo syfu i całość się swobodnie nie cofa.
MUSZEL pisze:ustawienie regulacji na maxa (nie pamiętam w którą stronę) daje taki efekt - miałem tak w starych Code. Pokręć regulatorem i próbuj dalej ;)
Regulacja w tej klamce nie wpływa na "martwy" skok - czyli na to jak długo układ jest otwarty podczas przesuwu tłoczka.
To jest tylko pokrętło które oddala/przybliża klamkę do gripa.
Martwy skok jest stały i jak by tej regulacji nie ustawić układ powinien dać się przelać
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

rozumiem - w takim razie faktycznie masz rację. Pomyślałem że to regulacja skoku klamki
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

ok, czyli nie obejdzie się bez rozebrania jej. dzięki za pomoc.
naze_siedem
Posty: 36
Rejestracja: 28.09.2011 08:46:58
Kontakt:

Re:

Post autor: naze_siedem »

MUSZEL pisze:rozumiem - w takim razie faktycznie masz rację. Pomyślałem że to regulacja skoku klamki
Tak jest w normalnych Code a tutaj jest problem z Code R - pomyślałem dokładnie o tym samym rozwiązaniu co Ty :P

AdiFreerider a w drugą stronę próbowałeś tak chociaż żeby sprawdzić czy da radę przepchnąć płyn ?
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

naze_siedem nie przyszlo mi to do glowy, ale sprobuje.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

w końcu skończyła się sesja i miałem czas zająć się hamulcem. rozebrałem i złożyłem klamke zgodnie z manualem serwisowym i złożyłem, płyn normalnie się przetłoczył przez układ, na membrance nie bylo zadnych uszczerbkow. wyglada na to ze marudny mial racje, tloczek wraz z membranka musial wcisnac sie zbyt mocno.
wiem czym to spowodowalem - odpowietrzaniem hamulca na klockach i tarczy zamiast na dystansie ktory niby powinien byc z hamulcami a jakos go nie dostalem. w ukladzie bylo zbyt duzo plynu. przestrzegam innych - nie popelnijcie tego bledu co ja.
teraz mam pytanie, glownie do marudnego - obawiam sie ze jesli raz ta membranka sie wcisnela, to moze przytrafiac mi sie to coraz czesciej, mimo ze juz jest hamulec dobrze odpowietrzony. mylę się czy nie?
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Przede wszystkim nie ssij za mocno. To prawdopodobnie był powód "usterki".

Klamki warto przeglądać/czyścic/smarować raz na sezon. Stają się przez to bezawaryjne... :twisted:
Głównie chodzi o membranę po stronie suchej. Gdy tam jest syf to na przetarcie bardzo długo czekać nie trzeba - szczególnie w przepełnionym układzie.

Jak nie masz dystansów i odpowietrzasz na tarczy to możesz przed zakręceniem portu na klamce lekko podgrzać zacisk (suszarka) - wtedy efekt będzie jak na dystansach, czyli w efekcie na zimno lekkie podciśnienie.
Skutek uboczny podciśnienia to możliwe zapowietrzenie klamki - szczególnie przy znacznych zmianach temperatur (zimno).

Niestety taki już ich urok tych hamulców, że raz na jakiś czas trzeba strzykawkę do klamki przykręcić i procedurę odpowietrzania powtórzyć - to jakieś 3 minuty, niestety... :wink:
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

juz sobie zalatwilem dystans od Shimano - ta sama grubosc ;)
dzieki, bardzo mi pomogles, bede sie stosowal do wskazowek. mam nadzieje ze juz nie zawitam tu z problemami z Avidem :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości