Fox Dhx 5.0. Ułozenie shim'ów

maniakps2
Posty: 27
Rejestracja: 29.05.2013 10:02:39
Kontakt:

Fox Dhx 5.0. Ułozenie shim'ów

Post autor: maniakps2 »

Witam
Zalałem Fox DHX 5.0 Coli olejem 10. Po operacji damperr za mocno tlumi odbicie. Które spiny odpowidaja za tluminie odbicie( wydaje mi sie ze to po lewej na zdjeciu) ? Co zrobic aby zmniszyc tluminie ?
Obrazek
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

a nie łatwiej zalać olejem 5 albo 7.5? :) za odubicie odpowiedzialne są te "wewnętrzne", czyli wszystkie po prawej ze zdjęcia (od strony śruby)
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Ja miałem ten sam problem. Przybliżyłem ich ułożenie do tego zdjęcia http://ep1.pinkbike.org/p5pb4818220/p5pb4818220.jpg
Zalałem olejem mineralnym 2.5 (bardzo drogi) według tej instrukcji http://images25.fotosik.pl/311/44d0c19d61c670d8.jpg i wszystko się udało po paru tygodniach :D
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

wymień olej, szkoda bawić się w revalving z najtańszego powodu, jeżeli wszystko wcześniej działało.
maniakps2
Posty: 27
Rejestracja: 29.05.2013 10:02:39
Kontakt:

Post autor: maniakps2 »

Na pewno za odbicie sa odpowiedzialne te po prawej streonie ? Problem rozwiazany okazalo sie ze "iglica" ( nie wiem jak to sie profesionalnie nazywa ) zaciala sie w srobce (tej od shimów) i efekt byl taki ze regulacja byla na maksa skrecona, nie zaleznie od polozenia czerwonego pokretla. Po zalaniu olejem 10W ( przeznaczonym do amortyzatorow w kross'ch, nie znam firmy bo kumpel mi odlal ale moge sie zorientowac ) nie mam problemu z tluminiem, amortyzator pracuje dobrze. Ciekawi mnie dlaczego przed serwisem zarowno regulacja tluminia jak i Propedal działaly mocniej ( tym bardziej ProPedal, byla duza roznica od polozenia na maks - do +, teraz jest ledwa ) Nei wiem jak byl wczesniej olej,(najprwdopodobniej oryginalny) wiem ze byl czarny i chyba troche za malo ( ogoleni amortyzator ciekł na tloczku, zminilem oring )
Pytanie jest z czystej ciekosci bo zarowno tak mocne tluminie jak i proPedal jest totalnei zbetne bo wrecz czynilo z Fula sztywnaika. Cininie powietrza jest taki same jak bylo.
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

za odbicie odpowiedzialne są te, które zakłada się na tłoczysko, jak już tłok jest założony, więc te z lewej.

czarny olej oznacza tylko tyle, że miałeś w środku pełno syfu. Niestety, żeby wyjaśnić skąd różnice w skuteczności regulacji tłumienia, najlepiej mieć amortyzator w rękach, choć któryś z kolegów powinien mieć dość wiedzy, by odpowiedzieć Ci na to pytanie.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

Jaca pisze:za odbicie odpowiedzialne są te, które zakłada się na tłoczysko, jak już tłok jest założony, więc te z lewej.
po prawej jest śruba, więc po lewej jest (powinien być) tłok. Więc te po stronie tłoka, czytaj po lewej, odpowiedzialne są za kompresje, a te po prawej (od strony śruby) odpowiedzialne są za powrót. Lewe działają uginając się pod wpływem napierającego oleju gdy tłok przesuwa się do środka, czyli podczas kompresji amortyzatora (czyli z lewej do prawej, bo po prawej jest śruba mocująca do tłoka), a prawe działają podczas powrotu tłoka, czyli przesuwania się z prawej do lewej. Widząc takie ułożenie śruby mocującej, wyobrażam sobie, że zbiornik wyrównawczy i korpus są po prawej, a regulator powrotu po lewej.
09102009376b.jpg
pozwalam sobie wykorzystać nie swoje zdjęcie :)
maniakps2
Posty: 27
Rejestracja: 29.05.2013 10:02:39
Kontakt:

Post autor: maniakps2 »

dzieki wszystkim za Pomoc, damper sprawuje sie wyśmienicie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość