Zalałem Fox DHX 5.0 Coli olejem 10. Po operacji damperr za mocno tlumi odbicie. Które spiny odpowidaja za tluminie odbicie( wydaje mi sie ze to po lewej na zdjeciu) ? Co zrobic aby zmniszyc tluminie ?
Fox Dhx 5.0. Ułozenie shim'ów
Fox Dhx 5.0. Ułozenie shim'ów
Witam
Zalałem Fox DHX 5.0 Coli olejem 10. Po operacji damperr za mocno tlumi odbicie. Które spiny odpowidaja za tluminie odbicie( wydaje mi sie ze to po lewej na zdjeciu) ? Co zrobic aby zmniszyc tluminie ?

Zalałem Fox DHX 5.0 Coli olejem 10. Po operacji damperr za mocno tlumi odbicie. Które spiny odpowidaja za tluminie odbicie( wydaje mi sie ze to po lewej na zdjeciu) ? Co zrobic aby zmniszyc tluminie ?
-
- Posty: 758
- Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Ja miałem ten sam problem. Przybliżyłem ich ułożenie do tego zdjęcia http://ep1.pinkbike.org/p5pb4818220/p5pb4818220.jpg
Zalałem olejem mineralnym 2.5 (bardzo drogi) według tej instrukcji http://images25.fotosik.pl/311/44d0c19d61c670d8.jpg i wszystko się udało po paru tygodniach
Zalałem olejem mineralnym 2.5 (bardzo drogi) według tej instrukcji http://images25.fotosik.pl/311/44d0c19d61c670d8.jpg i wszystko się udało po paru tygodniach

UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
Na pewno za odbicie sa odpowiedzialne te po prawej streonie ? Problem rozwiazany okazalo sie ze "iglica" ( nie wiem jak to sie profesionalnie nazywa ) zaciala sie w srobce (tej od shimów) i efekt byl taki ze regulacja byla na maksa skrecona, nie zaleznie od polozenia czerwonego pokretla. Po zalaniu olejem 10W ( przeznaczonym do amortyzatorow w kross'ch, nie znam firmy bo kumpel mi odlal ale moge sie zorientowac ) nie mam problemu z tluminiem, amortyzator pracuje dobrze. Ciekawi mnie dlaczego przed serwisem zarowno regulacja tluminia jak i Propedal działaly mocniej ( tym bardziej ProPedal, byla duza roznica od polozenia na maks - do +, teraz jest ledwa ) Nei wiem jak byl wczesniej olej,(najprwdopodobniej oryginalny) wiem ze byl czarny i chyba troche za malo ( ogoleni amortyzator ciekł na tloczku, zminilem oring )
Pytanie jest z czystej ciekosci bo zarowno tak mocne tluminie jak i proPedal jest totalnei zbetne bo wrecz czynilo z Fula sztywnaika. Cininie powietrza jest taki same jak bylo.
Pytanie jest z czystej ciekosci bo zarowno tak mocne tluminie jak i proPedal jest totalnei zbetne bo wrecz czynilo z Fula sztywnaika. Cininie powietrza jest taki same jak bylo.
za odbicie odpowiedzialne są te, które zakłada się na tłoczysko, jak już tłok jest założony, więc te z lewej.
czarny olej oznacza tylko tyle, że miałeś w środku pełno syfu. Niestety, żeby wyjaśnić skąd różnice w skuteczności regulacji tłumienia, najlepiej mieć amortyzator w rękach, choć któryś z kolegów powinien mieć dość wiedzy, by odpowiedzieć Ci na to pytanie.
czarny olej oznacza tylko tyle, że miałeś w środku pełno syfu. Niestety, żeby wyjaśnić skąd różnice w skuteczności regulacji tłumienia, najlepiej mieć amortyzator w rękach, choć któryś z kolegów powinien mieć dość wiedzy, by odpowiedzieć Ci na to pytanie.
Re:
po prawej jest śruba, więc po lewej jest (powinien być) tłok. Więc te po stronie tłoka, czytaj po lewej, odpowiedzialne są za kompresje, a te po prawej (od strony śruby) odpowiedzialne są za powrót. Lewe działają uginając się pod wpływem napierającego oleju gdy tłok przesuwa się do środka, czyli podczas kompresji amortyzatora (czyli z lewej do prawej, bo po prawej jest śruba mocująca do tłoka), a prawe działają podczas powrotu tłoka, czyli przesuwania się z prawej do lewej. Widząc takie ułożenie śruby mocującej, wyobrażam sobie, że zbiornik wyrównawczy i korpus są po prawej, a regulator powrotu po lewej.Jaca pisze:za odbicie odpowiedzialne są te, które zakłada się na tłoczysko, jak już tłok jest założony, więc te z lewej.
pozwalam sobie wykorzystać nie swoje zdjęcie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość