Dhx 5.0 Czy aby napewno sprawny ?

neejm
Posty: 213
Rejestracja: 29.11.2013 23:50:17
Kontakt:

Dhx 5.0 Czy aby napewno sprawny ?

Post autor: neejm »

Witam.

Kupile rame z damperem Fox Dhx 5.0 ktory jest rzekomo po serwisie. Po zlozeniu rowera okazalo sie ze chodzi nieziemsko glosno.

Napisalem wiadomosc email do serwisu znalezionego w internecie czego moze to byc przyczyna (wiem oczywiscie, ze niektore dhx mimo braku zapowietrzenia chodza glosno).

Ich odpowiedz:
,,to zalezy od skrecenia regulacji:) i od tego czy damper jest zapowietrzony czy nie oraz od wewnetrznego ustawienia dampera , niektore sa bezglosne niektore slychac;) "

w filmikach ktore podalem nizej ukazuje jak pracuje damper..

- https://www.youtube.com/watch?v=M1fYI-VOz7k
- https://www.youtube.com/watch?v=aU4A-tIFRv4
- https://www.youtube.com/watch?v=aU4A-tIFRv4

Dodam jeszcze:

1. Przy ustawieniu regulacji tlumiania powrotu (ta czerwona galeczka na koncu dampera) na minimum i maksimum damper zachowuje sie identycznie tzn wraca bardzo powoli do swojej pierwotnej pozycji (oczywiscie ze sprezyna). Dopiero jak ustawie w innej pozycji niz skrajne damper zaczyna poprawnie pracowac.

2. Druga regulacja miedzy damperem a zbiorniczkiem wyrownawczym (nazwana propedal) wedlug mnie nic nie zmienia. Jakbym nie krecil damper zachowuje sie tak samo.

3. Trzecia regulacja na koncu zbiorniczka wyrownawczego nie daje sie ruszyc rekami ani w jedna ani w druga strone.

Prosil bym o wyjasnienie jak powinny dzialac te regulacje i co dawac podczas jazdy, gdyz nie mam porownania i nigdy nie siedzialem na tym damperze (poprzedni to van r tylko z regulacja tlumienia powrotu) i oczywiscie czy u mnie wszystko dziala ok.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

mój DHX po serwisie wydawał podobne dźwięki, także to nic dziwnego. Wszystko zależy od oleju, wewnętrznych ustawień, itp., tak jak Ci wyjaśniono.

1. Co do problemu z regulacją tłumienia powrotu - bardzo dziwna sprawa. Ale jeżeli w innych pozycjach czuć wyraźną różnicę, idąc z - na +, to wydaje się być wszystko ok. Możesz zapytać jakiegoś serwisu, może być to sprawa np. wyrobionego gwintu w pokrętle (trzeba zrozumieć zasadę działania iglica-pokrętło)

2. Propedal poczujesz jeżdząc. Damper stanie się mniej czuły na małe nierówności. Daj skrajne ustawienia i zobacz. Na max na + damper powinien być mułowaty i naprawdę mało co wybierać. Jeżeli tego nie czuć, to coś jest nie tak.

3. tą regulacją kręcisz za pomocą imbusa 4 wkładając go w otwory w pokrętle, kręci się ciężko, bo są tam ciasno spasowane uszczelki i ciśnienie ze 150 psi (~10 barów) ;) tej regulacji również nie odczujesz "ot tak". Jest to regulacja zwiększająca i zmniejszająca progresję pod koniec skoku. Jak skręcisz w prawo, to zbiorniczek wyrównawczy "skróci się" i damper będzie ciężej dobijał, analogicznie w drugą stronę. Regulacja ma chyba tylko 6 obrotów podczas których niebieskie pokrętło podróżuje o ok 6mm.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

off_road pisze:
Propedal to fizyczny zawór wolnej kompresji, działa tak, ze zawieszenie potrzebuje "strzała" zeby sie zawór otworzył i damper ugiął zawieche.
Regulacja przy wentylu to objętość komory powietrza w zbiorniczku wyrównawczym.
off_road pisze: Teraz ciśnienie w komorze mianowicie:
Odpowiada za 2 rzeczy:

1. czułość propedala (im wyższe ciśnienie tym propedal mocniejszy)
2. opór w trakcie dobijania zawieszenia efekt jak zatkanie strzykawki i kompresja jej.

Żeby to lepiej zobrazować wyobraź sobie strzykawkę zatykasz jej otwór i kompresujesz im mocniej ugniesz tym robi sie twardsza, teraz wyobraź sobie, ze na dzień dobry strzykawka ma duże ciśnienie i teraz próbujesz ją ugiąć. Będzie zdecydowanie trudniej i tak to działa.

Reasumując propedal jest powiązany z ciśniem w komorze bo można np.
Ustawić mocny propedal i niskie ciśnienie efekt ten sam jak maly propedal ale wyższe ciśnienie.
A najprościej metoda prób i błędów ;)
Polecam zajrzeć do tego tematu ;)
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=52106
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
neejm
Posty: 213
Rejestracja: 29.11.2013 23:50:17
Kontakt:

Post autor: neejm »

Sprawdze w praktyce regulacje jeszcze dzis i napisze co i jak. Co do tlumiania powrotu podczas krecenia slychac charakterystyczne strzelanie co obrot czyli wydaje sie byc ok z tym ze w jednej skrajnej pozycji zachowuje sie normalnie w drugiej niestety tak samo co juz nie jest normalne.

Obrazujac to co napsalem:

Obrazek
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

neejm pisze:Sprawdze w praktyce regulacje jeszcze dzis i napisze co i jak. Co do tlumiania powrotu podczas krecenia slychac charakterystyczne strzelanie co obrot czyli wydaje sie byc ok z tym ze w jednej skrajnej pozycji zachowuje sie normalnie w drugiej niestety tak samo co juz nie jest normalne.

Obrazujac to co napsalem:

Obrazek
rozumiem o co chodzi, dziwne. Spróbuj zagadać do chłopaków np. z BFG lub SS, zobaczymy co Ci odpowiedzą.

ALE... sprawdź najpierw punkty 2 i 3 (czyli pozostałe regulacje). Jeżeli okaże się, że działają poprawnie, a powrót również działa poprawnie (oprócz skrajnego ustawienia) - nie zawracałbym sobie tym głowy :)
neejm
Posty: 213
Rejestracja: 29.11.2013 23:50:17
Kontakt:

Post autor: neejm »

Damper jest niby po serwisie w Gravity Shop
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Ta regulacja powrotu jest w porządku.

Po prostu tak jak na obrazku

http://www.ridingfeelsgood.com/wp-conte ... nchA-4.jpg

W jednej skrajnej pozycji pokrętło dociska iglicę tym pogrubieniem, a w drugiej skrajnej pozycji pokrętło dociska iglicę gwintem.

Po prostu nie wykręcaj tej regulacji do samego końca, bo możesz ją urwać lub pojechać jej gwint.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Zbyt mocno kolega wykręca regulator powrotu dla tego najpierw nie ma tłumienia a za 1/8 obrotu wraca mega powoli.

Co do propedala dziwna sprawa w każdym DHX jest odczuwalny.

Zdemontuj damper, spręzynę i obczaj czy w rękach czuć różnicę. Testuj na minimalnym ustawieniu powrotu.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Żaden mój DHX5 nie miał tak że po wykręceniu na max regulacji odbijał powoli.
Jak się wykręca regulacje odbicia na maxa to powinien odbijać jak poj___ny a po wkręceniu do końca powinien mulić jak cholera.
Może w serwisie się pomylili i wstawili ten trzpień od jakiegoś innego foxa przez co faza na gwincie go przesuwa na tyle żeby przytkał dziurkę.
Albo ucho jest od innego dampera i ma głębsze wybranie przez co gwint wchodzi głębiej podczas wykręcania regulacji.
Chyba że rzeczywiście za mocno to wykręciłeś.

A jeżeli chodzi o regulacje na zbiorniczku to nie da się jej przekręcić ręką.
Dlatego są tam gniazda pod imbus żebyś mógł tym kręcić.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Owszem powinien ale po wielu przejściach regulacyjnych gwint regulatora zaczyna wciskać iglicę do oporu przy maksymalnym wykręceniu.

Pamiętaj, że mówimy o używanym amortyzatorze a nie nowym ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Moje nie były nowe.
Moje DHXy były używane dość intensywnie chociaż serwisowane regularnie.
Aż dzisiaj sprawdziłem na swoim czy to możliwe i nic takiego nie mam.
Chyba ktoś musi wykręcić regulacje do końca na chama żeby kawałek gwintu się nagniótł.
Albo to jakieś zabezpieczenie żeby tak od razu nie blokował się gwint o ten trzpień.
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Re:

Post autor: rafal.zwdh »

Bogumil pisze: Chyba ktoś musi wykręcić regulacje do końca na chama żeby kawałek gwintu się nagniótł.
i tu masz racje...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości