[troyo]DARK OWL DH01 + 888 Custom Cartridge
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge
Ciekawa sprawa. Każdy customowy projekt zasługuje na szacunek i pochwałę, nawet jeśli jest kompletnie do dupy. A ta rama na pewno nie jest do kitu.
Przód bardzo ciekawy. Tył trochę mi się nie podoba, ale to nie mój rower i w sumie to full czyli pierwszorzędna jest praca zawieszenia a nie jego wygląd.

ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
Re:
Tak, ale będą to trochę mniej zaawansowane konstrukcje. Filozofia przy projektowaniu pozostanie jednak taka sama. Mam nadzieję, że do przyszłego sezonu się wyrobię i będzie można zakupić kilka pierwszych sztuk w okolicach kwietnia. 1 zjazdówka, 1 endurak.banan725135650 pisze:Przykuwa uwagę, fajna koncepcja, nie mogę się doczekać aż zobaczę tą ramę na żywo! Planujesz produkcję?:)
Moze bez updejtu w rowerze, ale jesli kogos zainteresuje to polecam:
http://ride.io/news/dh01-home-build-downhill-bike/
oraz
http://www.redbull.com/pl/pl/bike/stori ... -trojnarem
http://ride.io/news/dh01-home-build-downhill-bike/
oraz
http://www.redbull.com/pl/pl/bike/stori ... -trojnarem
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
- Kontakt:
Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge
Bez żadnego hejtu 
Dopiero kończę studia, i może jestem niedoedukowany wystarczająco.
Ale zaintrygowało mnie jedno zdanie, dlaczego padło stwierdzenie, że stal może przenosić obciążenia nieograniczoną ilość razy? To że niby do stali nie tyczą się warunki wytrzymałości zmęczeniowej?
Mam nadzieję, że rozwinie się dyskusja na poziomie, a ja i inni będą mogli czegoś się dowiedzieć.
Pozdrower

Dopiero kończę studia, i może jestem niedoedukowany wystarczająco.
Ale zaintrygowało mnie jedno zdanie, dlaczego padło stwierdzenie, że stal może przenosić obciążenia nieograniczoną ilość razy? To że niby do stali nie tyczą się warunki wytrzymałości zmęczeniowej?
Mam nadzieję, że rozwinie się dyskusja na poziomie, a ja i inni będą mogli czegoś się dowiedzieć.

Pozdrower
Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge
"OKRESLONE obciazenia", jesli naprezenia wystepuja ponizej okreslonej wartosci, to ilosc cykli idzie w nieskonczonosc.Pisiont Tszy Grosze pisze:Bez żadnego hejtu
Dopiero kończę studia, i może jestem niedoedukowany wystarczająco.
Ale zaintrygowało mnie jedno zdanie, dlaczego padło stwierdzenie, że stal może przenosić obciążenia nieograniczoną ilość razy? To że niby do stali nie tyczą się warunki wytrzymałości zmęczeniowej?
Mam nadzieję, że rozwinie się dyskusja na poziomie, a ja i inni będą mogli czegoś się dowiedzieć.
Pozdrower
Ale... ta rama nie jest na sprzedaż, skąd taki wniosek? Poza tym rame kupujesz z damperem, wiec po co Ci uzywany damper? Do Gamblera, Tuesa, Makulu, Wilsona, M6 tez Cie to zniecheca?Kwiat126p pisze:jedno mam zastrzeżenie. Ze rama jest pod damper 260 mm, trudno dostepna dlugosc zwlaszcza w uzywanych damperach, to zniechęca do zakupu.
Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge
A w alu nie?troyo pisze: "OKRESLONE obciazenia", jesli naprezenia wystepuja ponizej okreslonej wartosci, to ilosc cykli idzie w nieskonczonosc.

Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
- Kontakt:
Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge
Zgadzam się z przedmówcą, aluminium również ma określoną wytrzymałość zmęczeniową, czyli odporność na ilość cykli pod danym obciążeniem.
Z tego co pamiętam, to wyższą niż alu, czy stal mają metale kolorowe, ale nie o nich mowa.
Jeżeli mogę zapytać to powiedz jaki to stop stali (jeżeli nie jest to tajemnica), oraz jestem ciekaw czy rama była poddana jakimś zabiegom po spawaniu?
EDIT:
I jeszcze wracając do wytrzymałości zmęczeniowej, to ilość cykli idzie w nieskończoność wraz ze spadkiem zadanego obciążenia, a nie wraz ze zmianą materiału.
Ale tego czy stal ma wyższą wytrzymałość zmęczeniową ( przy powiedzmy takim samym stosunku naprężeń do wytrzymałości) nie jestem pewien.
Z tego co pamiętam, to wyższą niż alu, czy stal mają metale kolorowe, ale nie o nich mowa.
Jeżeli mogę zapytać to powiedz jaki to stop stali (jeżeli nie jest to tajemnica), oraz jestem ciekaw czy rama była poddana jakimś zabiegom po spawaniu?
EDIT:
I jeszcze wracając do wytrzymałości zmęczeniowej, to ilość cykli idzie w nieskończoność wraz ze spadkiem zadanego obciążenia, a nie wraz ze zmianą materiału.
Ale tego czy stal ma wyższą wytrzymałość zmęczeniową ( przy powiedzmy takim samym stosunku naprężeń do wytrzymałości) nie jestem pewien.
Wywiad to nie tekst naukowy...
W takich ramach dzialaja takie sily, ze te 100MPa (w porywach) dla 6061- T6 to czesto zbyt malo, zeby wykrzesac chocby te 10^6 cykli.
Jest napisane na 1 stronie - 4130N.
Nie, bo nie ma takiej potrzeby.
Inne materialy maja inne charakterystyki zmeczeniowe... Stal przy ~200MPa bedzie szlo w nieskonczonosc, alu dokonczy zywota przy przy takim obciazeniu przy ~100tys. cykli. To jest bardzo mało jak na rower.
W takich ramach dzialaja takie sily, ze te 100MPa (w porywach) dla 6061- T6 to czesto zbyt malo, zeby wykrzesac chocby te 10^6 cykli.
Jest napisane na 1 stronie - 4130N.
Nie, bo nie ma takiej potrzeby.
Inne materialy maja inne charakterystyki zmeczeniowe... Stal przy ~200MPa bedzie szlo w nieskonczonosc, alu dokonczy zywota przy przy takim obciazeniu przy ~100tys. cykli. To jest bardzo mało jak na rower.
tak mnie to zniechęca to raz, dwa rama nie na sprzedaż teraz ale w przyszlosci planujesz wiec weź to pod uwage też. Ramy gdzie są jakies utrudnienia, udziwnienia(suport tez chyba dales jakis mega szeroki) z czesciami do nich gorzej schodzą tak jak 66 ze sterowka 1.5 taniej idzie niz taki na 1 i 1/8 proste i logiczne. Chyba ze sprzęt bedzie adresowany dla kolesi z kupą kasy ale w tedy to wlasnie oni maja wybor miedzy M6, Tues, Gambler itd co wymieniales
Także sorry.

Re:
Spoko, rozumiem. Ramy, ktore beda na sprzedaz nie beda mialy takich "udziwnien"Kwiat126p pisze:tak mnie to zniechęca to raz, dwa rama nie na sprzedaż teraz ale w przyszlosci planujesz wiec weź to pod uwage też. Ramy gdzie są jakies utrudnienia, udziwnienia(suport tez chyba dales jakis mega szeroki) z czesciami do nich gorzej schodzą tak jak 66 ze sterowka 1.5 taniej idzie niz taki na 1 i 1/8 proste i logiczne. Chyba ze sprzęt bedzie adresowany dla kolesi z kupą kasy ale w tedy to wlasnie oni maja wybor miedzy M6, Tues, Gambler itd co wymienialesTakże sorry.

Ja starałem się zrobić co mogłem z tym co miałem wówczas pod ręką i na co mnie wtedy było stać finansowo.
Co do tych 1.5" to wiem do czego zmierzasz, ale tez ciezko robic ramy z glowka 1 1/8 wylacznie, tylko dlatego, ze na naszym podworku sterowka tapered to nowosc. Nie zamierzam isc w jakies chore standardy typu pres fit 92 itd, ale tez trzymanie sie 3 blatow z przodu i kola 24" z tylu jest absurdem.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
- Kontakt:
Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge
http://www.alfa-tech.com.pl/stal-konstr ... -20hm.html
Pamiętaj ze o wytrzymałości konstrukcji decyduje najsłabszy element, w tym wypadku twoje połączenia. Wtedy połączenia spawane, bez odpowiedniej obróbki cieplnej mogą być nawet 3 razy słabsze od reszty materiału. Sposób spawania też ma bardzo duże znaczenie.
Jak masz druga taką ramę to dawaj ja na testy do mnie na politechnike
Ostatnio testowana była rama dun cena cane Corso, właśnie na wyznaczenie wytrzymałości 
Pamiętaj ze o wytrzymałości konstrukcji decyduje najsłabszy element, w tym wypadku twoje połączenia. Wtedy połączenia spawane, bez odpowiedniej obróbki cieplnej mogą być nawet 3 razy słabsze od reszty materiału. Sposób spawania też ma bardzo duże znaczenie.
Jak masz druga taką ramę to dawaj ja na testy do mnie na politechnike


4130N przy tych grubosciach scianek sama sie normalizuje po spawaniu w strefie wplywu ciepla, takze czill. Zmieni sie odrobine ziarno, ale martenzytu bedzie tam praktycznie nie bedzie. Sztuke mam jedna, bo rame robilem dla siebie, coby sprawdzic wszystkie swoje zalozenia, ale dzieki za propozycje 
Jakims tam odpowiednikiem 4130 mogloby byc 25CrMo4, a nie 20HM, poza tym jak gdzies bedziesz czytal o spawaniu stali to pojecie cienkich scianek nalezy rozumiec raczej w wymiarze ~10mm w gore, a nie <2mm. Spawanie tego to jest zupelnie inna historia.

Jakims tam odpowiednikiem 4130 mogloby byc 25CrMo4, a nie 20HM, poza tym jak gdzies bedziesz czytal o spawaniu stali to pojecie cienkich scianek nalezy rozumiec raczej w wymiarze ~10mm w gore, a nie <2mm. Spawanie tego to jest zupelnie inna historia.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
- Kontakt:
Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge
Tak tak chodziło mi o 25HM, bo to jest to samo co 4130.
W sumie faktycznie do rur poniżej 3mm grubości ścianki ludzie w praktyce nie stosują podgrzewania przed i po spawaniu. Szukałem trochę info na anglojęzycznych portalach spawalniczych.
Ale ciekaw jestem jakie naprężenia w praktyce by przeniosło takie połączenie w porównaniu z jednorodnym materiałem.
W sumie faktycznie do rur poniżej 3mm grubości ścianki ludzie w praktyce nie stosują podgrzewania przed i po spawaniu. Szukałem trochę info na anglojęzycznych portalach spawalniczych.
Ale ciekaw jestem jakie naprężenia w praktyce by przeniosło takie połączenie w porównaniu z jednorodnym materiałem.
W najbliższą niedzielę (29.03) odwiedzę górę Żar. Jeśli ktoś ma ochotę na przejażdżkę to serdecznie zapraszam!
Zachęcam również do polubienia nowej polskiej marki Dark Owl, którą tworzę:
https://www.facebook.com/DarkOwlBicycles
Zachęcam również do polubienia nowej polskiej marki Dark Owl, którą tworzę:
https://www.facebook.com/DarkOwlBicycles
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości