[troyo]DARK OWL DH01 + 888 Custom Cartridge

Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

Przykuwa uwagę, fajna koncepcja, nie mogę się doczekać aż zobaczę tą ramę na żywo! Planujesz produkcję?:)
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: djwiocha »

Ciekawa sprawa. Każdy customowy projekt zasługuje na szacunek i pochwałę, nawet jeśli jest kompletnie do dupy. A ta rama na pewno nie jest do kitu. :D Przód bardzo ciekawy. Tył trochę mi się nie podoba, ale to nie mój rower i w sumie to full czyli pierwszorzędna jest praca zawieszenia a nie jego wygląd.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Re:

Post autor: troyo »

banan725135650 pisze:Przykuwa uwagę, fajna koncepcja, nie mogę się doczekać aż zobaczę tą ramę na żywo! Planujesz produkcję?:)
Tak, ale będą to trochę mniej zaawansowane konstrukcje. Filozofia przy projektowaniu pozostanie jednak taka sama. Mam nadzieję, że do przyszłego sezonu się wyrobię i będzie można zakupić kilka pierwszych sztuk w okolicach kwietnia. 1 zjazdówka, 1 endurak.
hemi427
Posty: 455
Rejestracja: 09.01.2005 16:46:53
Kontakt:

Post autor: hemi427 »

ale strzał, widziałem ten bike na Vitalmtb i nie załapałem że to PL projekt, wielkie brawo. Wizualnie forma przemawia do mnie mocno. Wygląda czad stary !
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

Bez żadnego hejtu ;)

Dopiero kończę studia, i może jestem niedoedukowany wystarczająco.

Ale zaintrygowało mnie jedno zdanie, dlaczego padło stwierdzenie, że stal może przenosić obciążenia nieograniczoną ilość razy? To że niby do stali nie tyczą się warunki wytrzymałości zmęczeniowej?

Mam nadzieję, że rozwinie się dyskusja na poziomie, a ja i inni będą mogli czegoś się dowiedzieć. :)
Pozdrower
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

jedno mam zastrzeżenie. Ze rama jest pod damper 260 mm, trudno dostepna dlugosc zwlaszcza w uzywanych damperach, to zniechęca do zakupu.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: troyo »

Pisiont Tszy Grosze pisze:Bez żadnego hejtu ;)

Dopiero kończę studia, i może jestem niedoedukowany wystarczająco.

Ale zaintrygowało mnie jedno zdanie, dlaczego padło stwierdzenie, że stal może przenosić obciążenia nieograniczoną ilość razy? To że niby do stali nie tyczą się warunki wytrzymałości zmęczeniowej?

Mam nadzieję, że rozwinie się dyskusja na poziomie, a ja i inni będą mogli czegoś się dowiedzieć. :)
Pozdrower
"OKRESLONE obciazenia", jesli naprezenia wystepuja ponizej okreslonej wartosci, to ilosc cykli idzie w nieskonczonosc.
Kwiat126p pisze:jedno mam zastrzeżenie. Ze rama jest pod damper 260 mm, trudno dostepna dlugosc zwlaszcza w uzywanych damperach, to zniechęca do zakupu.
Ale... ta rama nie jest na sprzedaż, skąd taki wniosek? Poza tym rame kupujesz z damperem, wiec po co Ci uzywany damper? Do Gamblera, Tuesa, Makulu, Wilsona, M6 tez Cie to zniecheca?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: KubaLa »

troyo pisze: "OKRESLONE obciazenia", jesli naprezenia wystepuja ponizej okreslonej wartosci, to ilosc cykli idzie w nieskonczonosc.
A w alu nie? ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

Zgadzam się z przedmówcą, aluminium również ma określoną wytrzymałość zmęczeniową, czyli odporność na ilość cykli pod danym obciążeniem.
Z tego co pamiętam, to wyższą niż alu, czy stal mają metale kolorowe, ale nie o nich mowa.

Jeżeli mogę zapytać to powiedz jaki to stop stali (jeżeli nie jest to tajemnica), oraz jestem ciekaw czy rama była poddana jakimś zabiegom po spawaniu?

EDIT:
I jeszcze wracając do wytrzymałości zmęczeniowej, to ilość cykli idzie w nieskończoność wraz ze spadkiem zadanego obciążenia, a nie wraz ze zmianą materiału.
Ale tego czy stal ma wyższą wytrzymałość zmęczeniową ( przy powiedzmy takim samym stosunku naprężeń do wytrzymałości) nie jestem pewien.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Wywiad to nie tekst naukowy...

W takich ramach dzialaja takie sily, ze te 100MPa (w porywach) dla 6061- T6 to czesto zbyt malo, zeby wykrzesac chocby te 10^6 cykli.

Jest napisane na 1 stronie - 4130N.

Nie, bo nie ma takiej potrzeby.

Inne materialy maja inne charakterystyki zmeczeniowe... Stal przy ~200MPa bedzie szlo w nieskonczonosc, alu dokonczy zywota przy przy takim obciazeniu przy ~100tys. cykli. To jest bardzo mało jak na rower.
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

tak mnie to zniechęca to raz, dwa rama nie na sprzedaż teraz ale w przyszlosci planujesz wiec weź to pod uwage też. Ramy gdzie są jakies utrudnienia, udziwnienia(suport tez chyba dales jakis mega szeroki) z czesciami do nich gorzej schodzą tak jak 66 ze sterowka 1.5 taniej idzie niz taki na 1 i 1/8 proste i logiczne. Chyba ze sprzęt bedzie adresowany dla kolesi z kupą kasy ale w tedy to wlasnie oni maja wybor miedzy M6, Tues, Gambler itd co wymieniales :) Także sorry.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Re:

Post autor: troyo »

Kwiat126p pisze:tak mnie to zniechęca to raz, dwa rama nie na sprzedaż teraz ale w przyszlosci planujesz wiec weź to pod uwage też. Ramy gdzie są jakies utrudnienia, udziwnienia(suport tez chyba dales jakis mega szeroki) z czesciami do nich gorzej schodzą tak jak 66 ze sterowka 1.5 taniej idzie niz taki na 1 i 1/8 proste i logiczne. Chyba ze sprzęt bedzie adresowany dla kolesi z kupą kasy ale w tedy to wlasnie oni maja wybor miedzy M6, Tues, Gambler itd co wymieniales :) Także sorry.
Spoko, rozumiem. Ramy, ktore beda na sprzedaz nie beda mialy takich "udziwnien" ;) Raczej w 2gą stronę.

Ja starałem się zrobić co mogłem z tym co miałem wówczas pod ręką i na co mnie wtedy było stać finansowo.

Co do tych 1.5" to wiem do czego zmierzasz, ale tez ciezko robic ramy z glowka 1 1/8 wylacznie, tylko dlatego, ze na naszym podworku sterowka tapered to nowosc. Nie zamierzam isc w jakies chore standardy typu pres fit 92 itd, ale tez trzymanie sie 3 blatow z przodu i kola 24" z tylu jest absurdem.
Kwiat126p
Posty: 423
Rejestracja: 22.12.2012 15:01:46
Kontakt:

Post autor: Kwiat126p »

no akurat glowka 1,5 to plus bo mozesz sobie wsadzic tam amortyzator 1.5 i standard zaleznie od sterow :) Wiec do tego nawet bym namawiał.
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

http://www.alfa-tech.com.pl/stal-konstr ... -20hm.html

Pamiętaj ze o wytrzymałości konstrukcji decyduje najsłabszy element, w tym wypadku twoje połączenia. Wtedy połączenia spawane, bez odpowiedniej obróbki cieplnej mogą być nawet 3 razy słabsze od reszty materiału. Sposób spawania też ma bardzo duże znaczenie.

Jak masz druga taką ramę to dawaj ja na testy do mnie na politechnike :D Ostatnio testowana była rama dun cena cane Corso, właśnie na wyznaczenie wytrzymałości :)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

4130N przy tych grubosciach scianek sama sie normalizuje po spawaniu w strefie wplywu ciepla, takze czill. Zmieni sie odrobine ziarno, ale martenzytu bedzie tam praktycznie nie bedzie. Sztuke mam jedna, bo rame robilem dla siebie, coby sprawdzic wszystkie swoje zalozenia, ale dzieki za propozycje :)

Jakims tam odpowiednikiem 4130 mogloby byc 25CrMo4, a nie 20HM, poza tym jak gdzies bedziesz czytal o spawaniu stali to pojecie cienkich scianek nalezy rozumiec raczej w wymiarze ~10mm w gore, a nie <2mm. Spawanie tego to jest zupelnie inna historia.
Pisiont Tszy Grosze
Posty: 61
Rejestracja: 27.11.2014 01:25:55
Kontakt:

Re: [troyo] Proto DH01 + 888 Custom Cartridge

Post autor: Pisiont Tszy Grosze »

Tak tak chodziło mi o 25HM, bo to jest to samo co 4130.

W sumie faktycznie do rur poniżej 3mm grubości ścianki ludzie w praktyce nie stosują podgrzewania przed i po spawaniu. Szukałem trochę info na anglojęzycznych portalach spawalniczych.
Ale ciekaw jestem jakie naprężenia w praktyce by przeniosło takie połączenie w porównaniu z jednorodnym materiałem.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

W najbliższą niedzielę (29.03) odwiedzę górę Żar. Jeśli ktoś ma ochotę na przejażdżkę to serdecznie zapraszam!

Zachęcam również do polubienia nowej polskiej marki Dark Owl, którą tworzę:

https://www.facebook.com/DarkOwlBicycles
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości