Marzocchi 888 - Pękniecie ....

MarekKevin
Posty: 9
Rejestracja: 04.03.2015 18:18:18
Kontakt:

Marzocchi 888 - Pękniecie ....

Post autor: MarekKevin »

Witam.Mam pytanie czy można na tym spokojnie jeździć ? Czy lepiej nie ryzykować ? :(
IMAG0371.jpg
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

Ja bym się osobiście troche cykał na początku ale jest to przy śrubie więc zadziałało to jak byś przewiercił pęknięcie :) Obczaj to jeszcze tam z pod spodu czy pęknięcie idzie tak jak z przodu prosto w śrubę czy gdzieś ucieka na bok. Jak na bok to trochę lipa, a jak w śrubę to luz i nie powinno postępować dalej a poza tym masz jeszcze drugą śrubę która trzyma ośkę :D Z kręcisz porządnie i można śmigać :) Chodź drobny spaw by mu nie zaszkodził :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Sam to zrobiłeś? Konsekwencja dokręcenia śrub na pałę. Ja sobie dałem podkładki w tą szczelinę żeby się nie zapomnieć.

Co do tematu. Pęknięcie idzie przez dwa otwory czy przez jeden? Jeżeli jeden to wg mnie można jeszcze zaryzykować. Wypełnić czymś pęknięcie pamiętając że to stop magnezu i dodać wcześniej wypomniane podkładki.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Zalas - po pierwsze - nie skręci mocniej bo to pęknięcie jest właśnie skutkiek 'mocniejszego' skręcenia - nie mówię że wszystko trzeba robić z kluczem dynamometrycznym, ale to jest efekt braku wyczucia.
Po drugie - to jest stop aluminium i magnezu. Standardowo golenie dolne są odlewane i conajwyżej obrabiane mechanicznie. Tego zwyczajnie nie da się spawać z racji że magnez po prostu się pali. Nawet jeśli pospawasz to jak zwykłe aluminium, i tak pęknie na spawie albo tuż za spawem.
W tym konkretnym wypadku zaspawanie tego skutkowało by tym, że przy próbie przykręcenia pękło by znowu. O ile ośka by w ogóle weszła...

Poza tym Puncu ładnie powiedział co i jak.
I piszę się 'choć' a nie 'chodź' w tym przypadku + skręcisz a nie 'z kręcisz'...
MarekKevin
Posty: 9
Rejestracja: 04.03.2015 18:18:18
Kontakt:

Post autor: MarekKevin »

Dziękuje bardzo za pomoc :D Skleiłem i jeżdżę .... Nie zakładając nowego tematu,mam jeszcze jedno pytanie.Czy to także mogę zostawić czy lepiej to jakoś zrobić ? Ponieważ boje się że będzie mi szarpać uszczelkę .Z góry dziękuje za pomoc :D
Załączniki
IMAG0382.jpg
Tiaz
Posty: 142
Rejestracja: 17.10.2011 17:25:14
Kontakt:

Post autor: Tiaz »

Jeżeli jest to słabo wyczuwalne pod palcem to nie trzeba nawet z tym nic robić. Jeżeli jednak jest wyczuwalne to wygładzić papierem wodnym, jeśli te rysy są głębokie to wypełnić żywicą, a potem również wygładzić papierem wodnym
skytex12
Posty: 244
Rejestracja: 30.12.2014 01:56:31
Lokalizacja: Pszów/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: skytex12 »

Ten amor jest kupiony czy sam go tak urządziłeś? Bo jak kupiony to ile kosztował? 2 dychy i flaszkę? :D
Popękany, porysowany....
http://www.pinkbike.com/u/bizon1807/
Specialized Demo 8 2010 + Rock Shox Boxxer Team 2011
MarekKevin
Posty: 9
Rejestracja: 04.03.2015 18:18:18
Kontakt:

Post autor: MarekKevin »

Kupiony... Kosztował dokładnie 100 zł ... Stwierdziłem że za te pieniądze to mogę się tym pobawić... :D
skytex12
Posty: 244
Rejestracja: 30.12.2014 01:56:31
Lokalizacja: Pszów/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: skytex12 »

:O :O :O :O :O
100zł za 888? A on w ogóle się ugina? :P
W obojętnie jakim by był stanie to nawet za 100zł nie kupowałbym takiego amora bo ani to bezpieczne a jeszcze to taka skarbonka bez dna. Rozkręcisz go to zobaczysz :)
http://www.pinkbike.com/u/bizon1807/
Specialized Demo 8 2010 + Rock Shox Boxxer Team 2011
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nie znasz się. Za 100zł opłacało się go kupić chociażby na części. Półki za 150zł, sprawna laga 50-100zł, a ceny tłumików dochodzą do 200zł za sztukę. Więc opłacało się tak czy inaczej. Głupia ośka 20'ka jest w cenie.

A tak z ciekawości co to za model 888?
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MarekKevin
Posty: 9
Rejestracja: 04.03.2015 18:18:18
Kontakt:

Post autor: MarekKevin »

Tak,amortyzator nie jest w idealnym stanie ale pracuje ładnie mimo tych rys.Były do wymiany uszczelniacze ale to nie jest jakoś super duży koszt.Za 100 zł ponieważ sprzedający potrzebował na szybko pieniędzy.A z mojego punktu widzenia nawet nie wiedział co to za amortyzator i co sprzedaje .... Marzocchi 888 rc 2005r.Dodam że kupiłem za 100 zł z ośką,mostkiem i kołem :D
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

no to ładna okazja przyznać trzeba. Czyli kupiłeś koło i mostek po taniości za 100 a amor gratis ;)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Jeden z najwytrzymalszych amortyzatorów rodziny Marzocchi. Amor tak prosty, że nawet pokusiłem się o zrobienie własnych tłumików w 100% rozbieralnych ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
MarekKevin
Posty: 9
Rejestracja: 04.03.2015 18:18:18
Kontakt:

Post autor: MarekKevin »

No tak, powiedzmy że mi się udało :D Na razie mam go tydzień, zobaczymy jak będzie się sprawował po pewnym czasie .. Dał by mi ktoś link do jakiejś stronki/filmiku jak robić serwis takiego amortyzatora i co ile ? :D :D Będę wdzięczny :)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Nie. Wszystko masz tu na forum i na oficjalnej stronie Marzocchi ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Co nie .... proszę https://www.youtube.com/watch?v=3rdFii6mpFU

Nie wiem jaki masz model, ale zasada działania wszędzie z grubsza jest podobna - miłego grzebania :)
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

KaKTuSSS, napisał że ma model RC i dlatego mam parę uwag do filmu ;)

Po pierwsze, po odkręceniu koła oraz hamulca, włóż i przykręć powrotem ośkę, zwiększy to sztywność i uchroni Cię przed złamaniem boostera (korony).
Po drugie, odkręcając korki nie próbuj nic wyciągać do góry jak to jest pokazane w modelu RCV. Odkręć korek, zobacz czy lata na boki i wtedy wciskasz samą lage tak by pojawił Ci się początek sprężyny.

Pod korkiem masz taką czerwoną(?) nakrętkę kontrującą, ona nie jest bez potrzeby. Trzeba ją poluzować i wtedy korek powinien dać się odkręcić palcami. Jeżeli się nie da, oznacza to, że został źle skręcony.

Myslę że dalej sobie poradzisz, w razie czego podsyłam zdjęcie.
Obrazek
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

No i spoko, nie doczytałem że to RC :)
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości