Modyfikacja mocowania dampera

kuba4333
Posty: 6
Rejestracja: 21.05.2015 18:09:45
Kontakt:

Modyfikacja mocowania dampera

Post autor: kuba4333 »

Witam wszystkich na forum.
Zamierzam nieco zmodyfikować moją ramę (Threesome) http://www3.zippyshare.com/v/vsQHt8dj/file.html
żeby poprawić kąty i zwiększyć skok. Planuję przesunąć mocowanie górnego oczka dampera o ok 30mm i zamiast oryginalnego dampera 200x57 (skok ramy 140mm, przełożenie 2.45) zamontować 222x66. A to dodatkowe 8mm, poprawiłoby mi trochę kąt główki, wysokość suportu itp. Pytanie czy taka modyfikacja może przynieść pozytywne skutki, damer jest tak mocowany: http://www81.zippyshare.com/v/t61stLcT/file.html planuję dospawać po całej długości tego trójkąta dodatkowe wzmocnienie i dopiero wiercić (chyba że w tym przypadku nie ma sensu tego wzmacniać?)
Rama to jednozawias, wybrać damper (monarch) low volume czy hight volume? Ważę 65kg więc tune wybrałbym raczej D zamiast E.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Modyfikacja mocowania dampera

Post autor: Puncu »

Dampery 222 mają 70mm skoku ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Na moje oko jak dospawasz odpowiednio solidne wzmocnienia to to ma rację bytu. Zawsze przecież będziesz mógł wrócić do fabrycznych ustawień.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
kuba4333
Posty: 6
Rejestracja: 21.05.2015 18:09:45
Kontakt:

Post autor: kuba4333 »

Zamierzam kupić właśnie Monarcha 222x66, chyba że ktoś widział gdzieś damper 222x70 powietrzny za ok 500zł. Pytanie brać monarcha HV czy LV, D czy E? Teraz mam damper x-fusion o2 pva, ale nie mam pojęcia jak jest zaworowany, wolałbym mieć zawiechę bardziej liniową, ale obawiam się czy monarch HV LL kompresja/tłumienie (taki mogę kupić) nie będzie przelatywać przez skok. Wielkich dropów nie będe skakał.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Wrzuć to w linkage i sam się dowiesz czy to będzie działać. Charakterystyka pracy całkowicie się zmieni, ale czy na lepsze?
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Jeśli chodzi o High Volume czy Low Volume... W takich wypadkach lepiej brać High Volume i w razie czego zmniejszać objętość komory powietrznej olejem.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Za ta kase lepiej juz sprzedac to padlo dolozyc to co masz na damper i kupic inna rame. Na allegro spokojnie mozesz wyrwac jakiegos Faitha.
kuba4333
Posty: 6
Rejestracja: 21.05.2015 18:09:45
Kontakt:

Post autor: kuba4333 »

Wydaje mi się że z tego rowerka można zrobić całkiem niezłą maszynę do enduro. Myślę, że zrobiłem w Linkage w miarę dokładny projekt, tu jest oryginalne ustawienie (mam jedna tulejke offsetową, więc odejmuję od długości dampera 2mm): http://www48.zippyshare.com/v/nyeaywJW/file.html
Tutaj przy przesuniętym mocowaniu o 30mm i damperze 216x63: http://www14.zippyshare.com/v/QLY48Wsd/file.html
Tutaj też przy przesunięciu
o 30mm, ale damperze 222x66:
http://www36.zippyshare.com/v/9etvMzkF/file.html

Takie krótkie pytanie - jak odczytać ten wykres? http://www52.zippyshare.com/v/E31mFq32/file.html
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Ja bym na Twoim miejscu sprawdził jeszcze czy przy zamknięciu dampera(tego 222) będziesz miał luz między kołem a rurą podsiodłową :P
Według mnie to się nie uda :P
kuba4333
Posty: 6
Rejestracja: 21.05.2015 18:09:45
Kontakt:

Post autor: kuba4333 »

Przy zamknięciu wygląda to tak: http://www80.zippyshare.com/v/ZOhhBzuQ/file.html , kiedy się okaże że jednak dobija do opony wtedy włożę do komory powietrznej dampera jakiś większy odbojnik. Sama charakterystyka ugięcia na wykresie wydaje się być ok? Pod koniec skoku zawiecha będzie się utwardzać?
Nie wiem w końcu jak bym miał brać tego Monarcha LV, czy wybrać tune D czy E przy mojej wadze 66kg? Na wykresie mam Falling rate - http://foto.mtb-forum.it/data//950/tune.jpg
kuba4333
Posty: 6
Rejestracja: 21.05.2015 18:09:45
Kontakt:

Post autor: kuba4333 »

Teraz zauważyłem, że najlepiej byłoby przesunąć cały trójkąt do którego jest mocowany damper (zdjęcie w pierwszym poście), ponowne wspawanie go nie będzie trudne, tylko pytanie jak będzie z wytrzymałością po tej przeróbce?
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Wykonaj cały nowy trójkąt przyczepiony tak do górnej jak i dolnej rury. Coś jak w mojej Pomarańczy. Nie ma szans by to nie wytrzymało wszystkiego czym w to rzucisz ;-) .

Tu masz foty o co mi chodzi:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=97525
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
kuba4333
Posty: 6
Rejestracja: 21.05.2015 18:09:45
Kontakt:

Re:

Post autor: kuba4333 »

poldeck pisze:Wykonaj cały nowy trójkąt przyczepiony tak do górnej jak i dolnej rury. Coś jak w mojej Pomarańczy. Nie ma szans by to nie wytrzymało wszystkiego czym w to rzucisz ;-) .

Tu masz foty o co mi chodzi:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=97525
A wygrzewałeś ramę po spawaniu?
Właściwie to alu zawsze po spawaniu trzeba wygrzewać?
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Jeśli chodzi Ci o ten trójkąt to w mojej ramie jest on oryginalny, czyli pewnie tak.
Jeśli chodzi ci o pospawane pękniecie to nie ja to spawałem, i odpowiedź też brzmi pewnie tak. ;-)
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość