
Musze powiedzieć że ostatnio bawię się tym samym.
Ja robie tak że daje 5000N na sztyce wystającą z główki i 18000N na mocowanie dampera.
Przeliczyłem analityczne że takie siły pójdą w te miejsca jak walne z wieżowca na dwa koła.
Tak to wygląda u mnie: http://www.pinkbike.com/photo/12978400/

Przy takich siłach w moim projekcie naprężenie maksymalne to 280MPa.
Waga ramy z zawieszeniem i wszystkim śrubami, bez dampera to 3,3kg.
Oczywiście powinienem dać silę ciągnącą za łożysko wahacza ale jest tam tak gruby materiał, że nic to nie zmieniało dlatego daje sobie z tym spokój aby mi komp nie zamulał.
Jeżeli chodzi o optymalizacje przekroju to według mnie niema znaczenia jaką sile przyjmiemy do obliczeń.
Myślę że najważniejsze jest to aby naprężenie rozkładało się równomiernie w całej ramie (żeby była cała niebieska albo żółta czy czerwona), ewentualnie można postarać się zmniejszyć naprężenie przy spoinach.