Witam,
Planuje zakupić nową ramę - Dartmoor Hornet.
Mój obecny 13" street style jest za mały dla mnie. Głównie jeżdżę sobie po górzystych terenach, jakieś podjazdy, hopa nie za duża (żeby się na stare lata nie zabić) czyli chyba Freeride.
Planuję kupić tylko ramę i ew. koła 27.5" (podobno nowy standard). Czy może lepiej jednak zostawić te 26" Co będzie lepsze do FR?
W związku z tym mam pytanie, czy dam radę przełożyć wszystkie części z mojej starej ramy do tej nowej? Tj. korbę i stery i czy Hornet będzie miał fajną geometrię do zjazdów przy amortyzatorze ze skokiem 130?
Próbowałem poszukać gdzies informacji o tym, jakie parametry ma ten mój street style, ale nie mogłem się odszukać.
Mam ok. 176cm. Planuje kupić Horneta 16"
Pozdrawiam!
Dartmoor Street Style -> Hornet
Przydało by się gdybyś nam napisał rocznik horneta który planujesz kupić. Bo jeżeli to miałby być np. 2011 to jednynie musiałbyś zmienić stery na pół-zintegrowane. Hornet na rok 2016 ma już haki 12x135 więc wymiana tylnej piasty jest konieczna.
Wszystko jest na stronie producenta
Tam też jest zalecany skok do nowego horneta który wynosi od 120 do 170mm
Ważniejszym parametrem od skoku jest Axle to Crown, wysokość amortyzatora. Bo 66RC też miały 170mm skoku a jednak do horneta wg mnie to za dużo
Co do kół to weż pod uwage że jeżeli masz już jakiś amortyzator to może się w nim nie zmieścić koło 27,5'
Wszystko jest na stronie producenta

Tam też jest zalecany skok do nowego horneta który wynosi od 120 do 170mm

Ważniejszym parametrem od skoku jest Axle to Crown, wysokość amortyzatora. Bo 66RC też miały 170mm skoku a jednak do horneta wg mnie to za dużo

Co do kół to weż pod uwage że jeżeli masz już jakiś amortyzator to może się w nim nie zmieścić koło 27,5'

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Dzięki za odpowiedz. Faktycznie, zapomnialem ze amortyzator tez nie wchodzi do kazdego koła...
Hornet ktory chciałem to rocznik 2015/2016 (raczej 2015 ze względu na troche większa dostępność używek)
Czy w przypadku nowszego horneta tylko tylna Piasta jest do zmiany? Troche szkoda, bo niedawno wymieniałem obręcz i szprychy...
A jak z napędem? Support + korba bedzie do przełożenia? Mam jakas Duro.
Rozumiem ze w nowszych Hornetach rowniez sa stery pol zintegrowane, tak?
Btw. Dokumentacje do street style tez znalazłeś? Bo ja jakos nie potrafiłem...
Hornet ktory chciałem to rocznik 2015/2016 (raczej 2015 ze względu na troche większa dostępność używek)
Czy w przypadku nowszego horneta tylko tylna Piasta jest do zmiany? Troche szkoda, bo niedawno wymieniałem obręcz i szprychy...
A jak z napędem? Support + korba bedzie do przełożenia? Mam jakas Duro.
Rozumiem ze w nowszych Hornetach rowniez sa stery pol zintegrowane, tak?
Btw. Dokumentacje do street style tez znalazłeś? Bo ja jakos nie potrafiłem...
Nie potrzebuje
W internecie napisali że mufa 68mm a główkę 1,1/8' i haki 10x135mm widać na oko 
Korby bez problemu możesz dać do Horneta z tym że bez dwóch podkładek. Nowy hornet ma mufe 73mm. Jeżeli weźmiesz rame 2015/2016r. to wymiana piasty jest konieczne bo oba mają haki 12x135mm.


Korby bez problemu możesz dać do Horneta z tym że bez dwóch podkładek. Nowy hornet ma mufe 73mm. Jeżeli weźmiesz rame 2015/2016r. to wymiana piasty jest konieczne bo oba mają haki 12x135mm.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Jak się trochę sprzętu widziało, to pewnie i widać, haha. Ja tam nic nie widzę : )))
Co do sterów - w specyfikacji widzę, że są tapered... Czyli będę potrzebował jakąś redukcję? Mój widelec wejdzie? Teraz mam chyba zintegrowane 1 i 1/8" Widelec SR Suntour Duro. Sprwadzę to jutro, może będzie coś napisane na podkładkach.
Co do sterów - w specyfikacji widzę, że są tapered... Czyli będę potrzebował jakąś redukcję? Mój widelec wejdzie? Teraz mam chyba zintegrowane 1 i 1/8" Widelec SR Suntour Duro. Sprwadzę to jutro, może będzie coś napisane na podkładkach.
Duro ma rurę 1 1/8 a jeśli hornet ma tapered to znaczy, że górna część sterów zostaje bez zmian a na dół będziesz potrzebował bieżnię redukcyjną którą nabija się na amora (tylko najpierw trzeba starą ściągnąć
) Większość firm takich jak Dartmoor dodaje taką bieżnię do swoich sterów. Zerknij sobie na rowerowy.com i tam masz pełen wybór 


Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości