[66 RC 2005] Brak tłumienia po serwisie
[66 RC 2005] Brak tłumienia po serwisie
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelki w w.w. widelcu i pomimo iż go złożyłem tak, jak był wcześniej, to przestały działać regulacje i nie ma w ogóle tłumienia. Przed rozkręceniem nie ustawiłem regulacji w konkretnej pozycji - czy to może być przyczyną? Czy ten "pręcik", który łączy dół tłumika z regulatorami powinien być jakoś umocowany do spodu, czy wystarczy go włożyć?
Stary nick: Damek-GDA (zapomniałem i hasło i maila
)

Zamontowałem, pojeździłem i dalej dupa. Dzisiaj go rozbieram i składam kawałek po kawałku według rysunku technicznego ze strony marcoka. Kolejna rzecz jaką zauważyłem, to ostre pocenie - wymieniałem uszczelki na zamienniki. Teraz pytanie - czy ktoś zna sprawdzonego sprzedawcę odpowiednich zamienników, które nie pocą zaraz po montażu? No chyba, że ja coś zjebałem przy instalacji, ale wciskałem równo (przyłożoną odpowiednio dopasowaną nakrętką po antyperspirancie
) myślę, że do końca a teraz doi gorzej niż na starych uszczelkach. Słyszałem o jakiejś firmie robiącej na wymiar simeringi, tylko trzeba im wysłać wzór (ja niestety już wywaliłem stare).

Stary nick: Damek-GDA (zapomniałem i hasło i maila
)

Może je włożyłeś odwrotną stroną? 
Mi też się kiedyś tak zdarzyło :p
Trochę bluzgów, robotki i gotowe
Sprawdź czy na pewno dobrze zamontowałeś wszystkie elementy regulacji, krok po kroku.
Pręt do regulacji wkręca się na cieniutkim gwincie
Jak znowu nie wyjdzie to daj znać.
A robiłeś operacje typu kąpiel we wrzątku?
Mycie jakimiś dziwnymi odtłuszczaczami i tym podobne?

Mi też się kiedyś tak zdarzyło :p
Trochę bluzgów, robotki i gotowe

Sprawdź czy na pewno dobrze zamontowałeś wszystkie elementy regulacji, krok po kroku.
Pręt do regulacji wkręca się na cieniutkim gwincie

Jak znowu nie wyjdzie to daj znać.
A robiłeś operacje typu kąpiel we wrzątku?
Mycie jakimiś dziwnymi odtłuszczaczami i tym podobne?
"Moment w którym lecisz ponad wszystkimi problemami"
Re:
Żadnych eksperymentów, to miała być prosta misja - wchodzę i wychodzę (czyt. zmieniam uszczelki + wymieniam olejRak$ pisze:A robiłeś operacje typu kąpiel we wrzątku?
Mycie jakimiś dziwnymi odtłuszczaczami i tym podobne?

Dobra, widelec rozebrałem. Po odkręceniu korków wylazły sprężyny z częścią tłumików, które były złożone tak:

Teraz już wiem, że jedna regulacja "nie miała końca" przez nie wkręcenie tego bolca na ten mały gwincik, o którym wspomniał Rak$ (pierwsze zdjęcie: wkręcone, drugie: wykręcone; tak też to zastałem zaraz po rozebraniu



Idziemy dalej, bo dalej nie wiem czemu nie było w ogóle tłumienia (na jeździe próbnej się wyjebałem od sprężyn przy wheelie

Tłumiki po wyjęciu wyglądają tak:

Od razu pytanie, bo mi się pomieszały - który jest kompresja, a który odbicie? Z tego co zauważyłem, to z zewn. różnią się tylko tym, że jeden ma trzy dziurki z boku i jest jakby dwusegmentowy, a drugi nie.
Co do uszczelej, to są wsadzone tak:


I jeszcze jedno, czy to jest wsadzone dobrą stroną?

Sory, że tak męczę, mam manual ze strony marcoka, ale jestem słaby z rysunków technicznych
Stary nick: Damek-GDA (zapomniałem i hasło i maila
)

Słuchajcie, ja już nie wiem. Regulacja dalej nie działa, wyczytałem teraz o jakichś podkładkach dystansowych, których ja tam nie miałem (albo je omyłkowo wyrzuciłem z zaolejonymi gazetami, co jest mało prawdopodobne, lecz możliwe). Sprężyna przez to wydaje się luźna (wszak coś stukało podczas jazdy próbnej). Próbowałem rozebrać tłumik do cna, żeby zobaczyć jak to tam działa i dlaczego nie działa
. Zdjąłem ten mały pierścień seegera, ale nie wiem jak to dalej rozebrać. Do tego jedna sprężyna negatywna lata luźno po korpusie tłumika, a druga wchodzi ciasna - ocb?

Stary nick: Damek-GDA (zapomniałem i hasło i maila
)

stukała ci pewnie sprężyna o goleń amora tym się nie przejmuj można to wytłumić 
Druga sprawa. Nie mogłeś rozebrać tego tłumika gdyż tłumiki HSCV są nie rozbieralne :P Fabryka zakuła i ma działać do póki się tłumik nie zerdzewieje i nie rozsypie czyli wieki
Luźna sprężyna... hymm mozesz spróbować dać podkładki pod czerwoną nakrętką
P.s. ostatnio zmieniałem uszczelkę bo lała mi prawa goleń w 888... Tak założyłem na odwrót i musiałem poprawiać xD

Druga sprawa. Nie mogłeś rozebrać tego tłumika gdyż tłumiki HSCV są nie rozbieralne :P Fabryka zakuła i ma działać do póki się tłumik nie zerdzewieje i nie rozsypie czyli wieki

Luźna sprężyna... hymm mozesz spróbować dać podkładki pod czerwoną nakrętką

P.s. ostatnio zmieniałem uszczelkę bo lała mi prawa goleń w 888... Tak założyłem na odwrót i musiałem poprawiać xD
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Raz, sprężyna sobie czasem stuknie 
Mi czasem też się tak zdarzy
Dwa:
- wsadź pręt do regulacji
- zobacz czy da się go wkręcić do końca
- wykręć do końca
Bo być może mogłeś przekręcić gwint
one są cholernie delikatne
Zrób to najlepiej ręką
Te krótkie sprężyny są w dobrych miejscach
Co do tłumików i podkładek...

Mi czasem też się tak zdarzy

Dwa:
- wsadź pręt do regulacji
- zobacz czy da się go wkręcić do końca
- wykręć do końca
Bo być może mogłeś przekręcić gwint
one są cholernie delikatne

Zrób to najlepiej ręką

Te krótkie sprężyny są w dobrych miejscach

Co do tłumików i podkładek...
"Moment w którym lecisz ponad wszystkimi problemami"
Gwinty są raczej ok, już wcześniej je dokreciłem na maksa tak, że kręci tym precikiem, co wchodzi w tłumik. Tak sobie tym kręciłem i kręciłem i światło tych otworów na dole się nie zmienia; nie czuć też końca tego kręcenia.
Według tego obrazka co wrzuciłeś Rak$, to wszystko jest oprócz właśnie tych tulei dystansowych co są pod sprężynami negatywnymi.
Według tego obrazka co wrzuciłeś Rak$, to wszystko jest oprócz właśnie tych tulei dystansowych co są pod sprężynami negatywnymi.
Stary nick: Damek-GDA (zapomniałem i hasło i maila
)

Stukac nie stuka, tylko pod koniec skoku trochę ciężej wchodzi. Do tego na jednym z tych prętów, co wchodzą w tłumik jest ostra szrama, ale też dopiero pod koniec ugiecia. Generalnie wszystko jest w stanie mocno średnim, ale takie samo było zanim rozebrałem, a wtedy pracował normalnie :/.
Stary nick: Damek-GDA (zapomniałem i hasło i maila
)

Re:
Zerwałeś gwint na iglicy. GratulujemyBajkKraft pisze:nie czuć też końca tego kręcenia.

Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Re:
Na pewno zerwałeś gwint... Ja lekko kluczem swoich dotknąłem i już urwałem teraz mam na tulejce zrobione.BajkKraft pisze:Gwinty są raczej ok, już wcześniej je dokreciłem na maksa .
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość