MAM PROBLEMA Z JUNIOREM :(
Olej amortyzol jest kiepskiej jakosci. Jego przeznaczenie to jawki i mz-ki.
Bedziesz musial szybciej wymienic niz w przypadku np.motorexa.
Amortyzol szybciej sie zuzywa i do tego nie zachowuje swoich wlasciwosci w roznych temperaturach.
Bedziesz musial szybciej wymienic niz w przypadku np.motorexa.
Amortyzol szybciej sie zuzywa i do tego nie zachowuje swoich wlasciwosci w roznych temperaturach.
[url=http://tiny.pl/m1xh]pimpmobile ^^[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
[url=http://tiny.pl/m4f2]twotires[/url]
Witaj ja też mam marcoka tylko 888r ,problem to poprostu za mało oleju w lagach mi zostaje jakieś 10mm ale tylko ja to zrobiłem specjalnie bo amortyzator jest dużoooooooo czulszy przy takim sag'u a ile ważysz że wlałes gestos 15w?? 2 kilo?? a olej tej firmy nir jest zapewne dobry najlepszy jest finish line na takim jeżdze lub castrol!!!!pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=54678
Zieba co do oznaczen
zaczynij odrozniac gestosc od lepkosci
oleje do silnikow i do amorow maja praktycznie ta sama gestosc, za to lepkosci diamertalnie rozne, a jak bys dostal dwie szklanki do odruznienia na oko to bys nie dal rady a po zalaniu do amora bys sie niezle zdziwil :P
co sie moze zepsuc od kiepawego oleju
zastanow sie jaka funkcje spelnia olej w amoze, tlumienie to jedno, dwa to smarowanie, a pod tym wzgledem marcoch nie jest prosty, te jego dziwne slizgi to nie jest standard w swiecie amorow (rst, dnm, rockshox - oni robia slizgi z metalu a marcoch z jakiegos syntetycznego czegos) i holera wie jak to reaguje z olejem (nalezy pamietac ze ogulnie materialy syntetyczne nienajlepiej znosza kontakt z olejami, uszczelki czy nawet buty produkuje sie ze specjalnych materialow o podwyzszonej odpornosci na dzialanie oleju). Troche odchodzac od tematu to do slilnika wlewasz olej jaki kazal lac producent - syntetyk czy mineralny i jakos tego pewno nie kwestionujesz, bo albo w tym temacie masz szersza wiedze i wiesz co moze sie stac, albo...
kolejna sprawam im wieksza cyferka tym wieksze tlumienie 15 jak na olej do amorow to jest duzo, wystarczy powiedziec ze castrol, motul, RS robi oleje od 2.5W i na zime zaleca sie stosowanie tych z mniejszymi cyferkami.
co do tych cyferek to ja osobiscie mam pewne watpliwosci co do oleju vavoline 5W ktory daje zdecydowanie wieksze tlumienie niz wlasnie amortyzol 15W - wiec jest spora szansa ze albo ten amortyzol ma zrabane oznaczenie (albo producent wymyslil swoja skale) albo vavoline albo oba. osobiscie kupilem motula 2.5-5W (zimowka) i tlumi podobnie do tego amortyzola, ale amor plynniej chodzi, puki co zostane przy tym wlasnie, no chyba ze uda mi sie gdzies kupic castrola, ale do wyminy jeszcze w holere czasu.
i kolejne OT, w samochodach to ludzie zmieniaja olej co xx tys km i w miare sie tego pilnuje, a morccochi w namualach pisze co 100 czy 200h. jazdy ( wypada 2 - 3 razy w roku) i ciekaw jestem ilu z was tego pilnuje..
zaczynij odrozniac gestosc od lepkosci
oleje do silnikow i do amorow maja praktycznie ta sama gestosc, za to lepkosci diamertalnie rozne, a jak bys dostal dwie szklanki do odruznienia na oko to bys nie dal rady a po zalaniu do amora bys sie niezle zdziwil :P
co sie moze zepsuc od kiepawego oleju
zastanow sie jaka funkcje spelnia olej w amoze, tlumienie to jedno, dwa to smarowanie, a pod tym wzgledem marcoch nie jest prosty, te jego dziwne slizgi to nie jest standard w swiecie amorow (rst, dnm, rockshox - oni robia slizgi z metalu a marcoch z jakiegos syntetycznego czegos) i holera wie jak to reaguje z olejem (nalezy pamietac ze ogulnie materialy syntetyczne nienajlepiej znosza kontakt z olejami, uszczelki czy nawet buty produkuje sie ze specjalnych materialow o podwyzszonej odpornosci na dzialanie oleju). Troche odchodzac od tematu to do slilnika wlewasz olej jaki kazal lac producent - syntetyk czy mineralny i jakos tego pewno nie kwestionujesz, bo albo w tym temacie masz szersza wiedze i wiesz co moze sie stac, albo...
kolejna sprawam im wieksza cyferka tym wieksze tlumienie 15 jak na olej do amorow to jest duzo, wystarczy powiedziec ze castrol, motul, RS robi oleje od 2.5W i na zime zaleca sie stosowanie tych z mniejszymi cyferkami.
co do tych cyferek to ja osobiscie mam pewne watpliwosci co do oleju vavoline 5W ktory daje zdecydowanie wieksze tlumienie niz wlasnie amortyzol 15W - wiec jest spora szansa ze albo ten amortyzol ma zrabane oznaczenie (albo producent wymyslil swoja skale) albo vavoline albo oba. osobiscie kupilem motula 2.5-5W (zimowka) i tlumi podobnie do tego amortyzola, ale amor plynniej chodzi, puki co zostane przy tym wlasnie, no chyba ze uda mi sie gdzies kupic castrola, ale do wyminy jeszcze w holere czasu.
i kolejne OT, w samochodach to ludzie zmieniaja olej co xx tys km i w miare sie tego pilnuje, a morccochi w namualach pisze co 100 czy 200h. jazdy ( wypada 2 - 3 razy w roku) i ciekaw jestem ilu z was tego pilnuje..
qrcze nie wiem co wy cchecie od tego amortyzolu, olej jak miód:] smigam na nim 3 dzień, nie oszczedzam amora wcale , nawet czasami specjalnie mocniej przyjebe o glebe zeby sprawdzić czy nie dobija. tlumie swietne , pracuej gladko, moze nie jest bardzo czylu ale to wina tego ze sobie tak ustawilem poziom, oleju (10cm odstępu miedzy początkiem golenia a olejem przy wadze 65kg w sztywnej ramie!) , wole mieć twardziej bo lepiej sie jeździ wtedy i na 3-4 metrowych dropach lepiej sie sprawuje:] z 2 metrów na płaskie i zero dobicia, zostaje idealnie 1-0,5 cm skoku i przy tym wychodzi w mgnieniu oka, jak w pordęczniku!;] a na dodatek fajnie chlupie:P zobaczy sie co bedzie po dłuższym czasie, być moze bedzie mniej odporny na rózne warunki środowiskowe:P i zużycie itp. ale na zime mi wystarczy:] jak macie jakies ciekawe uwagi co do pracy junioora na róznych olejach to piszcie:] pozdro!!
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=360200
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości