hs33 tunning
hs33 tunning
Czy ktoś wyviągał kiedyś tą sprężynkę z klamki która znajduje sie w tłoczku?. Gdy przyciskasz klamke to chodzi ona ciężko a co by było gdyby wyciągnać tą sprężynke klamka by odbijała tak jak w tarczowych hamulcach czy nie? Zastanawia mnie fakt dalczego po przycisnieciu hamulca tarczowego bez traczy powmiedzy klckami hamulec zapowietrza sie. W magurze natomiast to jest normlane ze mozna przyciskac do woli klamke i hamulec sie nie zapowietrza. kto umie to wytlumaczyc? i czy to ma jakis zwizek z ta sprezynka ?ktora odhcyla tloczek ciagnac za soba olei i tym samym klocki? Jak ktos cos wie niech pisze!
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Powiem ci tak:
Nie wyciągaj tej sprężynki. Ponieważ odpowiada za odbijanie klamki. Jeśli chcesz aby ona lekko chodziła to odkręć samą dźwignię wyczyść ją i daj trcohe jakiegoś smaru na element cierny przykręć kalmę tak aby odbijała w miarę lekko i nie było luzu.
A co do tego czy jak naciśniesz tłoczki to się zapowietrza odpowiadam niee (tarczowe tak) ponieważ w tarczowych nie masz ogranicznika w postaci samoodciągu tłoczków w zacisku. Natomiast magura ma taki samoodciągacz a pozatył tłok zbudowany z tego samoodciągacza jest długi, a w tarczówce jest on trroche krótki, a więc po naciśnięciu tłok wysuwa sie maxymalnie i dostaje sie powietrze do układu. I ot cała fizolofia ;-) Nie wiem czy jasno i dokładnie wytłumaczyłem.
Nie wyciągaj tej sprężynki. Ponieważ odpowiada za odbijanie klamki. Jeśli chcesz aby ona lekko chodziła to odkręć samą dźwignię wyczyść ją i daj trcohe jakiegoś smaru na element cierny przykręć kalmę tak aby odbijała w miarę lekko i nie było luzu.
A co do tego czy jak naciśniesz tłoczki to się zapowietrza odpowiadam niee (tarczowe tak) ponieważ w tarczowych nie masz ogranicznika w postaci samoodciągu tłoczków w zacisku. Natomiast magura ma taki samoodciągacz a pozatył tłok zbudowany z tego samoodciągacza jest długi, a w tarczówce jest on trroche krótki, a więc po naciśnięciu tłok wysuwa sie maxymalnie i dostaje sie powietrze do układu. I ot cała fizolofia ;-) Nie wiem czy jasno i dokładnie wytłumaczyłem.
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
[b]bloszek[/b] Loooz bloszek. Nie skumałem się, że to chodzi o to ze przy tłoczkach jest samodociąg:] A przecież wyciągałem tłoczki kombinerkami i to bylo dosyć ciężkie:] Klamka chodzi mi plynnie i lekko, a luz zawsze będzie:]. Może wiesz jeszcze jakie są zalety gdy klamka jest wyposażona w zbiorncizek wyrównawczy tak jak np. w Gustawie, albo gdy lejesz płyn do korpusu klamki jak np. w hs33, czy hayesach?
wyglada to tak... hs33 nie maja zbiorniczka wyrownawczego i jest to system zamkniety. do tej pory zetknalem sie jedynie z hayesami ktore maja system otwarty a zapowietrzyc sie ich nie da zbyt latwo.
a co do sprezynki i tloczka: lepiej tam nie grzeb, bo daje ci glowe uciac ze zacznie ci rzygac po jakims czasie. generalnie rzecz biorac tlok ma simmeringa dookola ktory jest tam wciskany fabrycznie tak, zeby sie ladnie ulozyl. gdy wyjmiesz tloczek i wlozysz spowrotem, to jego ulozenie bedzie juz niewlasciwe. jesli to zrobiles to dobrym pomyslem jest wlozyc go ponownie, ale wczesniej obsmarowac tloczek i wnetrze klamki gdzie znajduje sie sprezynka.
a co do tego ze klamka wolno odbija zima, to jest to normalne niestety w takich temperaturach szczekowe magury totalnie przestaja dzialac, skok klamki sie zwieksza i robi sie ona leniwa. jest to spowodowane gestnieniem oleju i utrata czesci wlasciwosci smarujacych. na to nie ma rady, mozna conajwyzej podkrecic pokretlo. w tarczach sie to nie dzieje gdyz plynu w ukladzie jest naprawde niewiele, jednak roznice w skoku klamki mozna zauwazyc. wierz mi nic z tym nie zrobisz juz 3 zimy trialowalem z tym hamulcem i w koncu stwierdzilem ze nie ma sensu.
a co do sprezynki i tloczka: lepiej tam nie grzeb, bo daje ci glowe uciac ze zacznie ci rzygac po jakims czasie. generalnie rzecz biorac tlok ma simmeringa dookola ktory jest tam wciskany fabrycznie tak, zeby sie ladnie ulozyl. gdy wyjmiesz tloczek i wlozysz spowrotem, to jego ulozenie bedzie juz niewlasciwe. jesli to zrobiles to dobrym pomyslem jest wlozyc go ponownie, ale wczesniej obsmarowac tloczek i wnetrze klamki gdzie znajduje sie sprezynka.
a co do tego ze klamka wolno odbija zima, to jest to normalne niestety w takich temperaturach szczekowe magury totalnie przestaja dzialac, skok klamki sie zwieksza i robi sie ona leniwa. jest to spowodowane gestnieniem oleju i utrata czesci wlasciwosci smarujacych. na to nie ma rady, mozna conajwyzej podkrecic pokretlo. w tarczach sie to nie dzieje gdyz plynu w ukladzie jest naprawde niewiele, jednak roznice w skoku klamki mozna zauwazyc. wierz mi nic z tym nie zrobisz juz 3 zimy trialowalem z tym hamulcem i w koncu stwierdzilem ze nie ma sensu.
www.trialshop.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość