problem z hayesem mx2

aVes
Posty: 31
Rejestracja: 13.02.2005 11:33:40
Kontakt:

problem z hayesem mx2

Post autor: aVes »

witam Panowie,
wczoraj zalozylem sobie na przod hayesa mx2 na 8 calowej tarczy(byl wczesniej na tyle). Hamulec hamuje gorzej niz moj wczesniejszy v break. Zeby podniesc tylne klo musze rozpedzic sie do 15 km/h. Nie wiem w czym przyczyna. Moze cos z klockami? Co radzicie? Chcialem sie nauczycyc nose manuala a tu jeb taki **** wielki:/ Adapter oczywiscie zmienilem:) Linki i reszta jest tez wyregulowana.
Pozdro
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

tarcze dokreciles w dobra strone? napewno dobrze wyregulowales?
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
-Przemooo-
Posty: 3577
Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: -Przemooo- »

moze przetrzyj klocki troche papierkiem sciernym i tarcze tez ja tak zrobilem z prawie niedzialajaca deorka mechaniczna i juz jest cudnie ...
http://przemooo.pinkbike.com/album/photos/
da_weez
Posty: 224
Rejestracja: 28.06.2004 05:21:58
Lokalizacja: OLN
Kontakt:

Post autor: da_weez »

Brudna tarcza, nowe klocki, jesli linka nigdzie nnie ma oporow - to tylko to.
just gimme some weez
gimme some sunshine, one piece...
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

wyczyść wszystko, pancerzyki nasmaruj i podocieraj go trochę na zjazdach...i musisz mieć dobrą klamkę też ;)
http://dhcyc.pinkbike.com
Qube
Posty: 1075
Rejestracja: 09.04.2005 06:15:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Qube »

ja sie dolaczam pytankiem bo sie nie znam na hayesach i jakie sa roznice miedzy mx2 a tymi 9 hydraulicznymi??
Wszystko co potrafisz wymyśleć i w co uwierzyć, możesz to osiągnąć!!!!!!!
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

że mx2 to mechanik, a hydrauliczny MHX9 to wersja mechanika na 2005...........
http://dhcyc.pinkbike.com
Kondzio
Posty: 61
Rejestracja: 05.08.2004 18:09:49
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Kondzio »

siema. Tez mam MX 2 z przodu na duzej tarczy.Miałem to samo jak zmienialem pancerz.Widocznie przy smarowaniu pancerza musialem palcem albo czyms taarczy dotknac i potem mi olej zostal na klockach i pyta.Mysle ze tarcze masz dobze założoną :) więc do konkretów... Zdejmij zacisk z adaptera,popusc duzo linki,stały klocek wkreć zeby pomiedzy klockami bylo duzo miejsca i łapiąc kleszczami za te cycuszki małe od klocków,wyjmij je.One są na magnesach wiec po prostu lapiesz go i wyciagasz przez szpare w ktorej sie tarcza kreci.przez cały czas trzymasz klocek w kleszczach zeby go paluchami nie utluscic(nawet jak masz wypucowane rączki) i klocek trzesz o papier scierny,nie jakis zajebisty tylko taki sredni i musisz dokladnie cala powierzchnią klocka.Robisz to samo z drugim klockiem i wkladasz je na miejsce.Nie mozesz dotknac okladziny palcami bo juz jest po zupie wtedy :) mozesz wziac gaze opatrunkową albo szmate czystą bez smarów zadnych i przetrzec tarcze dokladnie.Teraz tylko założyć,dobrze wyregulowac i powinno brykać.One beda sie musialy troszke dotrzeć po tarciu papierem sciernym ale to w ciągu jednego dnia jazdy spokojnie sie zrobi.Jezeli to nie pomoze...to nie mam pojęcia co sie dzieje.
aVes
Posty: 31
Rejestracja: 13.02.2005 11:33:40
Kontakt:

Post autor: aVes »

dzieki Kondzie;) pojezdzimy zobaczymy;)
adibest
Posty: 263
Rejestracja: 21.09.2004 20:10:31
Kontakt:

Post autor: adibest »

Ja dziś założyłem na przód MX1 i poprostu jestem w szoku jak narazie hampel prawie wogóle nie działa, tarcza jest dobrą stroną, myślałem że może klocki niedotarte czy cos takiego to wziąłem z tylnego wyjąłem i podminiłem i nadal lipa, nie wiem może ten młotek w sklepie jak mi docinał pancerz i zakładał z linką to może brudnymi łapskami złapał za tarcze czy cos w tym stylu. Co ja moge teraz zrobić?Czy jak sie dotknie załóżmy tłustymi łapami tarcze albo klocki to co można potem zrobić a i wogóle czy miałoby to taki wielki wpływ że hampel działa gorzej niz vka???
Konradek
Posty: 1314
Rejestracja: 19.04.2004 13:56:12
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Konradek »

weź sobie przetrzyj benzyką tarcze, klocki też, a później klocki lekko papierkiem ściernym przetrzyj i może będzie okej.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=2332
adibest
Posty: 263
Rejestracja: 21.09.2004 20:10:31
Kontakt:

Post autor: adibest »

No własnie to samo (benzyna) mi ojciec poradzil, jutro tak zrobie i mam nadzieje że to pomoże.
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

qr*a, a myślicie, ze odrazu zacznie działac????? hamulec musi sie dotrzeć. D.O.T.RZ.E.Ć!!!!! Nine same klocki, ale tez i tarcza, musi być tak gładka. że będziesz mógł sie w niej przejżeć, mnie docieranie zajęło jakieś 23 tygodnie, ale nie była to ostra jazda.......no i pancerzyki musza się wyrobić, żeby siła jaką wkładasz w naciśnięcie klamki nie szła ciągle w wyrabiane sie pancerzyka, tylko w hamulec.......narazie pancerzyki działaja ci jak modulatory w shimanowskich v-breakach, ale to minie....no i musisz mnieć odpowiednią klamkę, aby odstęp międzu osią obrotu, a miejscem zaczepu linki był jak najmniejszy.....jest to kosztem modulacji, ale za to hamulec jest kosa......najlepsze sa klamki, gdzie możesz tę odległość regulować, np. Tektro. I jeszcze jedna sprawa...nawet jak masz hampel dotarty i przetrzesz tarcze benzyną, to przestanie Ci hamować, tak jak wcześniej.....tarcza musi się nie wiem jak to nazwać........jakoś tak zabrudzić, musisz jej pourzywać w terenie, wtedy dopiero zacznie hamowac jak powinna :) (Tak jest w moim przypadku przynajmniej) :p
http://dhcyc.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość