4x dh itp co to właściwie jest ?
4x dh itp co to właściwie jest ?
Wiem że to głupie pytanie i powinienem juz wiedzieć ale... nie wiem.
-Dh to jest zjazd na czas po wyznaczonej leśnej trasie z przeszkodami...
-4x nie wiem tez jazda na czas ale chodzi o to żę po toże nei z górki i bez przeszkód ?
-Street to wiem co to ale nie wiem jak opisac.
Dirt to hopki.
-Xc to jazda lasem góra dół.
-Fr to dropy itp tez wiem o co be.
Jakby ktoś był łaskawy i mógł odpowiedzieć na głupie pytanie co to dokładnie 4x to byłbym wdzięczny i ewentualnie błędy jakie mogłem popełnić wyżej..
-Dh to jest zjazd na czas po wyznaczonej leśnej trasie z przeszkodami...
-4x nie wiem tez jazda na czas ale chodzi o to żę po toże nei z górki i bez przeszkód ?
-Street to wiem co to ale nie wiem jak opisac.
Dirt to hopki.
-Xc to jazda lasem góra dół.
-Fr to dropy itp tez wiem o co be.
Jakby ktoś był łaskawy i mógł odpowiedzieć na głupie pytanie co to dokładnie 4x to byłbym wdzięczny i ewentualnie błędy jakie mogłem popełnić wyżej..
-
- Posty: 3826
- Rejestracja: 13.12.2004 21:47:52
- Kontakt:
4x - http://www.gravity.intertop.pl/
tu napewno znajdziesz odpowiedz, chocby wchodzac do galerii
tu napewno znajdziesz odpowiedz, chocby wchodzac do galerii
-
- Posty: 1553
- Rejestracja: 18.02.2005 18:33:12
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
***********************************************
"Ten sport przeszedł chyba największą rewolucje, którą można również nazwać zamieszaniem. Na początku rozgrywano zawody w slalomie równoległym, zawodnicy ścigali się na osobnych torach, pokonując bramki oznaczone tyczkami. Później zmieniono zasady i zawodnicy ścigali się parami na jednym torze - tak właśnie dziś wygląda dual. Od zeszłego roku UCI (UCI: międzynarodowa unia kolarska), dążąc do podniesienia atrakcyjności zawodów dualowych, wprowadziła ,,4cross'', czyli starty czwórkami. Zawody są rozgrywane w następujący sposób. Najpierw zawodnicy pojedynczo pokonują specjalny tor. Następnie rozstawieni według czasów z eliminacji, czwórkami walczą na torze. Dwóch pierwszych przechodzi do następnej rundy, dwóch kolejnych odpada. Tak rozgrywane zawody są niezwykle emocjonujące, a aby podnieść ich atrakcyjność finały rozgrywa się przy sztucznym oświetleniu.
Zawodnicy na trasie dualu, fot.: Stoner Wyprofilowane bandy na trasie dualu i 4x umożliwiają szybka jazdę po krętym torze, fot.: Stoner
Bardzo ważny w dualu i 4 cross'ie jest tor, który bywa specjalnie przygotowany na zawody. Obecnie konstruktorzy starają się budować szybkie tory z długimi skokami. W Polsce najciekawsze zawody można oglądać na torach w Bydgoszczy, Szczwanie Zdroju i Warszawie. Do dual / 4cross potrzebny jest specjalny rower, wytrzymały, z porządnym amortyzatorem z przodu. Liczy się także szybkość, zwinność, odwaga, opanowanie techniki skoków i jazdy po bandach."
***********************************************
http://www.andegrand.pl/article/Podstaw ... okolarstwa
"Ten sport przeszedł chyba największą rewolucje, którą można również nazwać zamieszaniem. Na początku rozgrywano zawody w slalomie równoległym, zawodnicy ścigali się na osobnych torach, pokonując bramki oznaczone tyczkami. Później zmieniono zasady i zawodnicy ścigali się parami na jednym torze - tak właśnie dziś wygląda dual. Od zeszłego roku UCI (UCI: międzynarodowa unia kolarska), dążąc do podniesienia atrakcyjności zawodów dualowych, wprowadziła ,,4cross'', czyli starty czwórkami. Zawody są rozgrywane w następujący sposób. Najpierw zawodnicy pojedynczo pokonują specjalny tor. Następnie rozstawieni według czasów z eliminacji, czwórkami walczą na torze. Dwóch pierwszych przechodzi do następnej rundy, dwóch kolejnych odpada. Tak rozgrywane zawody są niezwykle emocjonujące, a aby podnieść ich atrakcyjność finały rozgrywa się przy sztucznym oświetleniu.
Zawodnicy na trasie dualu, fot.: Stoner Wyprofilowane bandy na trasie dualu i 4x umożliwiają szybka jazdę po krętym torze, fot.: Stoner
Bardzo ważny w dualu i 4 cross'ie jest tor, który bywa specjalnie przygotowany na zawody. Obecnie konstruktorzy starają się budować szybkie tory z długimi skokami. W Polsce najciekawsze zawody można oglądać na torach w Bydgoszczy, Szczwanie Zdroju i Warszawie. Do dual / 4cross potrzebny jest specjalny rower, wytrzymały, z porządnym amortyzatorem z przodu. Liczy się także szybkość, zwinność, odwaga, opanowanie techniki skoków i jazdy po bandach."
***********************************************
http://www.andegrand.pl/article/Podstaw ... okolarstwa
-
- Posty: 1553
- Rejestracja: 18.02.2005 18:33:12
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
nie toże tylko torze :)
4x-czyli four cross jest to ściganie się czwórkami jak sama nazwa wskazuje po wyznaczonym torze, zawieraj ącym liczne przeszkody typu-double, fale, steppapy, stoliki itd.
JAk jesteś z Wawy to na Kazury masz do tego tor (URSYNÓW)
4x-czyli four cross jest to ściganie się czwórkami jak sama nazwa wskazuje po wyznaczonym torze, zawieraj ącym liczne przeszkody typu-double, fale, steppapy, stoliki itd.
JAk jesteś z Wawy to na Kazury masz do tego tor (URSYNÓW)
www.cykloza.pl
ave na przetrwanie | amen
http://www.pinkbike.com/photo/2300621/
ave na przetrwanie | amen
http://www.pinkbike.com/photo/2300621/
DIRT
Jest najczęściej kojarzony z BMX, ale ma też swoja odmianę 26'' (koła 26 cali). Dirt to skoki, czyli ewolucje wykonywane na rowerze w powietrzu po wybiciu się ze specjalnie przygotowanych hopek. Dirt przeszedł do MTB z BMX. Zawody rozgrywane w dircie są dość rzadkie. Czasami pokazy lub konkursy skoków organizuje się przy okazji innych imprez, np. zjazdu czy dualu. Dirt oficjalnie nie jest uznawany za sport, co nie oznacza, że nie ma wielu amatorów. Skocznie dirtowe, jak i ekipy , znaleźć można już w większości polskich miast.
Jest najczęściej kojarzony z BMX, ale ma też swoja odmianę 26'' (koła 26 cali). Dirt to skoki, czyli ewolucje wykonywane na rowerze w powietrzu po wybiciu się ze specjalnie przygotowanych hopek. Dirt przeszedł do MTB z BMX. Zawody rozgrywane w dircie są dość rzadkie. Czasami pokazy lub konkursy skoków organizuje się przy okazji innych imprez, np. zjazdu czy dualu. Dirt oficjalnie nie jest uznawany za sport, co nie oznacza, że nie ma wielu amatorów. Skocznie dirtowe, jak i ekipy , znaleźć można już w większości polskich miast.
http://www.pinkbike.com/photo/1220348/
DOWNHILL - ZJAZD DH
Zjazd zapoczątkował historię kolarstwa górskiego. Na początku był zabawą grupy wesołych studentów z Kalifornii, którzy ścigali się na ,,clunkerach'' - starych, wygrzebanych z piwnic rowerach na grubych oponach. Zjazd jest dzisiaj traktowany w MTB specjalnie i jest czymś w rodzaju formuły pierwszej. Dla producentów to poligon doświadczalny, na którym testuje się nowe rozwiązania i technologie. Zawodnikom daje niezłego kopa adrenaliny, a widzom dużą dawkę emocji. Downhill polega na jak najszybszym przejechaniu wyznaczonej trasy, na której składają się zarówno proste odcinki, jak i różnego rodzaju uskoki, skocznie i ścianki.
Chociaż zjazd jest konkurencja szybkościową, o ostatecznym sukcesie decyduje płynność jazdy i odwaga. Większość firm produkuje zarówno części, jak i komponenty specjalnie do DH. Cechuje je duża wytrzymałość, a także ,,extremalny'' wygląd. Kupno gotowego roweru do zjazdu to wydatek rzędu 15 - 20 tyś złotych. Od zawodników startujących w zawodach wymaga się zabezpieczenia w postaci pełnej zbroi: żółwia lub napierśnika, ochraniaczy na golenie i łokcie, kasku integralnego, rękawiczek z długimi palcami i gogli. Ten zestaw dobrze mieć na treningach, gdyż kontuzje w zjeździe mogą być poważne.
Zjazd zapoczątkował historię kolarstwa górskiego. Na początku był zabawą grupy wesołych studentów z Kalifornii, którzy ścigali się na ,,clunkerach'' - starych, wygrzebanych z piwnic rowerach na grubych oponach. Zjazd jest dzisiaj traktowany w MTB specjalnie i jest czymś w rodzaju formuły pierwszej. Dla producentów to poligon doświadczalny, na którym testuje się nowe rozwiązania i technologie. Zawodnikom daje niezłego kopa adrenaliny, a widzom dużą dawkę emocji. Downhill polega na jak najszybszym przejechaniu wyznaczonej trasy, na której składają się zarówno proste odcinki, jak i różnego rodzaju uskoki, skocznie i ścianki.
Chociaż zjazd jest konkurencja szybkościową, o ostatecznym sukcesie decyduje płynność jazdy i odwaga. Większość firm produkuje zarówno części, jak i komponenty specjalnie do DH. Cechuje je duża wytrzymałość, a także ,,extremalny'' wygląd. Kupno gotowego roweru do zjazdu to wydatek rzędu 15 - 20 tyś złotych. Od zawodników startujących w zawodach wymaga się zabezpieczenia w postaci pełnej zbroi: żółwia lub napierśnika, ochraniaczy na golenie i łokcie, kasku integralnego, rękawiczek z długimi palcami i gogli. Ten zestaw dobrze mieć na treningach, gdyż kontuzje w zjeździe mogą być poważne.
http://www.pinkbike.com/photo/1220348/
Dual / 4 cross
Ten sport przeszedł chyba największą rewolucje, którą można również nazwać zamieszaniem. Na początku rozgrywano zawody w slalomie równoległym, zawodnicy ścigali się na osobnych torach, pokonując bramki oznaczone tyczkami. Później zmieniono zasady i zawodnicy ścigali się parami na jednym torze - tak właśnie dziś wygląda dual. Od zeszłego roku UCI (UCI: międzynarodowa unia kolarska), dążąc do podniesienia atrakcyjności zawodów dualowych, wprowadziła ,,4cross'', czyli starty czwórkami. Zawody są rozgrywane w następujący sposób. Najpierw zawodnicy pojedynczo pokonują specjalny tor. Następnie rozstawieni według czasów z eliminacji, czwórkami walczą na torze. Dwóch pierwszych przechodzi do następnej rundy, dwóch kolejnych odpada. Tak rozgrywane zawody są niezwykle emocjonujące, a aby podnieść ich atrakcyjność finały rozgrywa się przy sztucznym oświetleniu.
Bardzo ważny w dualu i 4 cross'ie jest tor, który bywa specjalnie przygotowany na zawody. Obecnie konstruktorzy starają się budować szybkie tory z długimi skokami. W Polsce najciekawsze zawody można oglądać na torach w Bydgoszczy, Szczwanie Zdroju i Warszawie. Do dual / 4cross potrzebny jest specjalny rower, wytrzymały, z porządnym amortyzatorem z przodu. Liczy się także szybkość, zwinność, odwaga, opanowanie techniki skoków i jazdy po bandach.
Ten sport przeszedł chyba największą rewolucje, którą można również nazwać zamieszaniem. Na początku rozgrywano zawody w slalomie równoległym, zawodnicy ścigali się na osobnych torach, pokonując bramki oznaczone tyczkami. Później zmieniono zasady i zawodnicy ścigali się parami na jednym torze - tak właśnie dziś wygląda dual. Od zeszłego roku UCI (UCI: międzynarodowa unia kolarska), dążąc do podniesienia atrakcyjności zawodów dualowych, wprowadziła ,,4cross'', czyli starty czwórkami. Zawody są rozgrywane w następujący sposób. Najpierw zawodnicy pojedynczo pokonują specjalny tor. Następnie rozstawieni według czasów z eliminacji, czwórkami walczą na torze. Dwóch pierwszych przechodzi do następnej rundy, dwóch kolejnych odpada. Tak rozgrywane zawody są niezwykle emocjonujące, a aby podnieść ich atrakcyjność finały rozgrywa się przy sztucznym oświetleniu.
Bardzo ważny w dualu i 4 cross'ie jest tor, który bywa specjalnie przygotowany na zawody. Obecnie konstruktorzy starają się budować szybkie tory z długimi skokami. W Polsce najciekawsze zawody można oglądać na torach w Bydgoszczy, Szczwanie Zdroju i Warszawie. Do dual / 4cross potrzebny jest specjalny rower, wytrzymały, z porządnym amortyzatorem z przodu. Liczy się także szybkość, zwinność, odwaga, opanowanie techniki skoków i jazdy po bandach.
http://www.pinkbike.com/photo/1220348/
Freeride (FR)
Freeride nie oznacza wcale ,,wolnej jazdy''. Można próbować nazwać go ,,swobodna jazdą'', ale i to niezbyt pasuje. Freeride to po prostu jazda w każdym terenie. Jest to najwyższy stopień opanowania sprzętu i umiejetnosi. To jazda dająca maksimum satysfakcji. Rower musi być w pełni amortyzowany, ale lżejszy niż zjazdówka. Rowery FR są trudne do skonstruowania ze względu na przeciwstawne założenia. Muszą dobrze amortyzować w czasie zjazdów i być sztywne na podjazdach, w dodatku powinny umożliwiać sprawne pokonywanie przeszkód terenowych, a więc mieć odpowiednią wytrzymałość. Wszystko to przekłada się na ich cenę.
MAM NADZIEJE ŻE WYJAŚNIONA SPRAWA :)
Freeride nie oznacza wcale ,,wolnej jazdy''. Można próbować nazwać go ,,swobodna jazdą'', ale i to niezbyt pasuje. Freeride to po prostu jazda w każdym terenie. Jest to najwyższy stopień opanowania sprzętu i umiejetnosi. To jazda dająca maksimum satysfakcji. Rower musi być w pełni amortyzowany, ale lżejszy niż zjazdówka. Rowery FR są trudne do skonstruowania ze względu na przeciwstawne założenia. Muszą dobrze amortyzować w czasie zjazdów i być sztywne na podjazdach, w dodatku powinny umożliwiać sprawne pokonywanie przeszkód terenowych, a więc mieć odpowiednią wytrzymałość. Wszystko to przekłada się na ich cenę.
MAM NADZIEJE ŻE WYJAŚNIONA SPRAWA :)
http://www.pinkbike.com/photo/1220348/
-
- Posty: 1553
- Rejestracja: 18.02.2005 18:33:12
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość