HFX9 XC - HFX9 HD - SYS8 -(SYS12)
HFX9 XC - HFX9 HD - SYS8 -(SYS12)
wszystkie te hamulce moge mieć w sumie za jedną cenę a nawet hayesy taniej więc napiszcie który jest najlepszy i czy jest lepszy.raczej sys12 nie chce bo nie zależy mi aż tak na sile hamowania ,lecz na modulacji i ceny eksploatacji.
1.HAYES HFX9 XC
2. HAYES HFX9 HD
3.GRIMECA SYSTEM 8
4.GRIMECA SYSTEM 12
1.HAYES HFX9 XC
2. HAYES HFX9 HD
3.GRIMECA SYSTEM 8
4.GRIMECA SYSTEM 12
Sorry że nie odpowiadam na dokładnie na temat ale czy nie wiecie kto jest przedstawicielem Grimeci w Polsce? Gdzie mogę kupić te hamulce np. w jakimś sklepie internetowym lub w gdziekolkwiek w Krakowie? I jeszcze jedno jak to jest z numeracją Grimek czy większa liczba oznacza lepszy hamulec czy może im niższa liczba tym lepszy hamulec, jak to jest?
z przodu mam HFX-9 HD a z tyłu HFX-9 XC i są super. pomiędzu HD a XC praktycznie nie ma różnic jedynie w kolorystyce no i jak kupijesz Hd to masz tarcze 200mm a jak XC do masz 160mm. Przynajmniej jak nie zauważyłem jakiś duzych różnic w hamowaniu,.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=2332
himen -> www.rowerowy.com
no w sumie tak wygląda ze tylko inny kolor ale niby jest hd- heavy duty więc nie wiem. a jak jest z modulacją w hayesach w stosunku do grimek?
no w sumie tak wygląda ze tylko inny kolor ale niby jest hd- heavy duty więc nie wiem. a jak jest z modulacją w hayesach w stosunku do grimek?
dualboy nie wiem jak GRIMECA SYSTEM 8 ani GRIMECA SYSTEM 12 bo na nich nie jeździłem ale hayesy też mają dużą siłe. Nie mówie że mają same plusy !!! Bo mnie dość te hayesy po wkurwiały ale naprawde haulce są dobre. Jednym z większych minusów jest to że strasznie szybko gwinty w śrubkach sie obrabiają, ale śrubkje można wymienić;-)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=2332
Hayes
Elo, mam hayes hd , co prawda trwalo 2 tygodnie zanim sie ujezdzily ale teraz jest miodzio prosta regulacja i obsluga hamuja jak zylety 200mm tarcza daje o wiele wieksza sile hamowania (oplaca sie w gorach)
miałem Maga xc i wymieniłem na Gustava do tyłu na tarczy 180 mm
siła nieporównywalna no ale gistav to gustav
w sumie różnica jest taka
mag ma większą siłę i troche lepszą modulację
ale za to trudny montaż ja bym brał maga
nom ośrubach nic nie mówie!!!!
Jak najważniejsza jest modulacja to biesh Maga!!
siła nieporównywalna no ale gistav to gustav
w sumie różnica jest taka
mag ma większą siłę i troche lepszą modulację
ale za to trudny montaż ja bym brał maga
nom ośrubach nic nie mówie!!!!
Jak najważniejsza jest modulacja to biesh Maga!!
A tam
Zacisk w MAGu wyglada identycznie i nie rozni sie niczym (poza materialem - lzejszy jest). Roznica to klamka. Magi maja wiekszy tlok w klamce i ogolnie rzecz biorac sa mocniejsze chyba niz HFX9. Poza tym MAGi sa hamulcami zawodniczymi, wiec wszystko musi dac sie wymienic szybko i bebolesnie. Tak to jest z kablami w magach. Mozna je przycinac dowolnie :P hfx maja gotowe zaciskane koncowki i jak peknie ci kabel to musisz wymienic caly. W MAGu kabel nakladasz na jakis taki kutasik w klamce i w zacisku i zaciskasz taka smieszna srubka. Jak kabel jest np. za dlugi albo cos tam sie z nim podzieje - odkrecsasz, ucinasz ile chcesz, wkladasz, zakrecasz i jedziesz. No, mozesz jeszcze zalac hample plynem, ale to opcjonalnie :P Jak dla mnie MAG rulz :) Przede wszystkim ze wzgledu na mozliwosc ciecia przewodu. W hfxach przewody podobno czesto pekaja, a wymiana to sporawy koszt.
Co do grimeci - sila nie sila, ale jednak jakosc wykonania tych hamulcow jest taka jak zeszlorocznych ram Dangeropus Mike - jak trafisz to bedzie zajebiscie, ajk nie to nie :]
Co do grimeci - sila nie sila, ale jednak jakosc wykonania tych hamulcow jest taka jak zeszlorocznych ram Dangeropus Mike - jak trafisz to bedzie zajebiscie, ajk nie to nie :]
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 20.04.2004 22:29:05
- Lokalizacja: prawie wawa
- Kontakt:
O Julek nam wylozyl swoja swiezo nabyta wiedze od Pana S. :] no jest tak jak mowi tylko z malym szczegolem... przewod w magu i hfx jest taki sam i nie ma roznicy ze "dziewiatkom" latwiej pekaja... po 2. 1m przewodu kosztuje 30 zeta i barylki kolo 3 zeta wiec az tak drogo nie jest...
mam hfx i maga... mag jest silniejszy i lzejszy od dziewiatki... bardzo polecam obydwa
jak cos to mam do sprzedania dwie dziewiatki :)
mam hfx i maga... mag jest silniejszy i lzejszy od dziewiatki... bardzo polecam obydwa
jak cos to mam do sprzedania dwie dziewiatki :)
http://cosmos.pinkbike.com/
Co do jakości Griemci, jest taka sama od 2-3 lat czyli stałym bdb poziomie. W tym czasie nie spotkałem się z jakimś bublem. Co do pracy, modulacja i siła obu hamulców bardzo porównywalna, co do części zamiennych i akcesoriów Griemca górą tz tańsza i to czasem 2x. Odpowietrzanie w Grimeca banał w hayesie trzeba troszkę powalczyć, pozatym przy skracaniu przewodu Hayesa często dzieje się tak, że nakrętka która trzyma przewód (ta co wkręca sie w klamkę) przez to, że zrobili ją z alu ulega uszkodzeniu. Jakość zewnętrzna hayesa tz wygląd jest w moim odczuciu o wiele wyższa od Griemci, ale jakość materiałów to duży + dla Grimeci.
Uzywałem i mam stały kontakt serwisowy z oboma hamulcami i trudno mi cokolwiek poradzić. Oba są ok.
Uzywałem i mam stały kontakt serwisowy z oboma hamulcami i trudno mi cokolwiek poradzić. Oba są ok.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości