z1FR | z150FR | DJ1 | flick | firefly

cyc_ling
Posty: 216
Rejestracja: 03.10.2005 10:27:27
Lokalizacja: Białystok/Kraków
Kontakt:

z1FR | z150FR | DJ1 | flick | firefly

Post autor: cyc_ling »

Potrzebny mi nowy amortyzator i po zaznaniu sie z obecnąsytuacjąna rynku najbardziej pasuje mi cos z tego:
1 shiver sc (2004)
2 Z1FR I\II (2005)
3 Z150 (2004)
4 DJ 1 (110 2004 lub 2005)
5 sherman firefly
6 sherman flick
7 66 rc/vf
8 PIKE odpada bo jezdzilem i mi nie pasi (tak samo jak DJ3 to to juz wogle porazka)
Absolutne max skoku to 130 (najlepiej cos miedzy 100 a 110) i dlatego w widelcach z1, z150 i 66 musialbym obnizyc skok,a nie wiem czy przez to praca widelca nie bedzie gorsza. Widelec bede głownie uzywac na dirtach jakis tam street, jednak za taka ilosc pieniedzy wymagam aby amortyzator dzialal lepiej niz taki np. DJ3. W z1 juz jednej osobie odpadły górne golenie, jeden sherman byl i sie szybko przestał pracowac, 66 zięzki kloc, shiver podobno miekki bocznie, a DJ1 pracuje tak samo jak DJ3 ??
Stać mnie na to żeby kupic sobie ktorys z tych amortyzatorów jednak niebedzie mnei stac juz potem na wymiane :D Ostatnio najbardziej pasuje mi Z1 FR I/II ale niewiem czy te aluminiowe golenie wytrzymają, a pozatym musial bym zmniejszyc skok. I jak diala ETA czy blokuje widelec w pelni wyprostu i ma 3cm pracujące czy obniza go na maxa czy jak?? Proszę o wypowiedzi osob jeżdzacych na tych widelcach, a nie takich co to tylko o nich czytały bo ja ostatnio tez juz sie duzo naczytalem.
nicolai
Posty: 742
Rejestracja: 27.04.2004 17:21:44
Lokalizacja: Czarnków gg:1441941
Kontakt:

Post autor: nicolai »

ja mialem drop offs 04 z ETA otuz to dzialalo tak pzekrecasz pokretlo wciskasz amorka i tak zostaje wogole tego nie uzywalem bo czasem sie popsuje :P z1fr 2 a 1 rozni sie tylko tym ze ma ETA wedlug mnie ETA to strata kasy w sportach grawitacyjnych
sprzedam ns roller przod 60zl do negocjaci
Pawko
Posty: 111
Rejestracja: 17.06.2004 18:38:15
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pawko »

proponuje 66 przy tak malym skoku zyska na wytrzymaloscie oraz sztywnosci a bedzie pracowal piknie:-)pozdro
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=566269
balon
Posty: 25
Rejestracja: 02.10.2005 14:41:26
Kontakt:

Post autor: balon »

ja bym wybrał Z1 fr 2 2005 130 skoku,kartusz "888",golenie 32 mm, NIE MA ETA (bo i po co;-)
)rura sterowa FR - no i można go teraz tanio wyrwać ,jeszcze niedawno chcieli za FR 2 2000 -a teraz 1500 ci starczy
http://bike-center.home.pl/product_info ... cts_id=182
qb
Posty: 125
Rejestracja: 24.03.2005 22:11:13
Kontakt:

Post autor: qb »

Ja osobiscie mam Z1FR3, ale FR2 różni sie "tylko" tłumikami :). Wg. mnie praca Z1fr3 jest zajebista, a jesli FR2 posiada tlumiki HSCV to tymbardziej go bierz bo bedzie jeszcze lepsza ;] co do sztywnosci to menda sztywna jest... tylko ze miękki. bedziesz musial sobie troche dopompowac jesli chcesz go uzywac wylacznie w streecie, ale to przeciez kilka machnięć pompką :). Polecam ci amorek bo jest warty tej ceny. O golenie bym sie nie martwil... bo to alu jest naprawde mocne ... (skoro uzywaja go do Z150 i nie ma ich duzo polamanych).
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=40069
3443576
korzem
Posty: 58
Rejestracja: 17.10.2004 19:08:22
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: korzem »

ja od dwoch tygodni mam i testuje prawie nowego DJ I 2003 110mm-130mm ma jako jedyny prawdziwe tlumiki SSVF z 6-stopniowa regulacja tlumienia slow-fast jezdzilem jedne po drugim najpierw dj III 04 dj III 05 i w stosunku do mojego te to porazka
...
greg
Posty: 76
Rejestracja: 03.09.2004 15:02:29
Kontakt:

Post autor: greg »

wypowiem się na temat marzoków bo na manitou się nie znam: wg założeń jakie przedstawiłeś to z150 i 66 raczej odpadają bo mają za dużo skoku a zmniejszać nie ma sensu, po prostu szkoda kasy i zachodu, w dodatku są raczej ciężkawe; co do pracy to polecam amory z hscv, ten system pracuje rewelacyjnie, dużo lepiej w porównaniu z tymi wszystkimi ssv czy ssvf, wiem bo sam mam z150fr i mx comp coila więc mam porównanie; eta nic Ci nie da bo blokuje amor w dolnym położeniu zostawiając około 3-4 cm skoku; shiver sc jest wiotki jak to usd; zostaje z1fr 2

pozdro
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

Ja tez wypowiem sie na temat marzocchi.
66RC po zmniejszeniu skoku bedzie najlepszy. Bedzie najsztywniejszy i najlepiej pracował.
POtem jest Z150 i Z1 FR1 które sa identyczne pod wzgledem działania rożnia sie tylko mocowaniem osi.
Nastepnie bedzie Z1 FR 2 który nie rozni sie od Z1 FR 1 i Z150 tylko skokiem i brakiem ETA ale tez tym ze w jednej ladze ma HSCV a w drugiej SSVF co pogarsza w nim prace. Na Manitou sie nie znam.
A wiec typuje od najlepszego
1. 66RC z mniejszym skokiem
2. Z150 i Z1 FR1
3. Z1. FR2
A co do ETA to nie radze tego uzywac przy jakimkolwiek skakaniu bo nie zostało do tego stworzone ono ma pomagac na podjazdach aby przedni widelec nie bujał i kierownica była nizej...
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

A może Sherman jumper......
cyc_ling
Posty: 216
Rejestracja: 03.10.2005 10:27:27
Lokalizacja: Białystok/Kraków
Kontakt:

Post autor: cyc_ling »

Jeśli ETA blokuje widelec w dolnej pozycji to to jest nawet nieglupie bo i potrialowac by sie na nim dalo. Ogólnie chcial bym miec rower maksymalnie uniwersalny (niemam kasy na zlozeniu 9 rowerkow) i dlatego ten z1 FR I chyba jest najbardziej realny w zakupie tymbardziej jesli niebedzie sie lamac..
po zmniejszniu skoku na 110 - 120 bedzie dobry na chopy i miasto, z etą na trial, a jak pojade w gory to przywroce orginalny skok i tez sobie poszaleje:D tylko jak to bedzie z pompowaniem komory powietrznej w goleni z etą bo w instrukcji uzywają jakiegoś orginalnego wężyka i czy on jest jakis specjalny czy tez da sie to napompowac jakims innym patentem ?? i niech sie ktos wypowie o tych calych shermanach bo w sumie ta regulacja skoku tez jest niegupia.
PlanetX
Posty: 464
Rejestracja: 03.10.2005 19:49:49
Kontakt:

Post autor: PlanetX »

Jeżeli chciałbyś kupić Z1 Drop Off 1 ETA 2004 w bardzo dobrym stanie to zajrzyj pod ten link, właśnie wystawiam go na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=66257582
Jeżeli bedziesz chciał to skontaktuj sie ze mną.
Pozdrawiam.
http://www.pinkbike.com/photo/5067199/?s5 - 2010 season
cyc_ling
Posty: 216
Rejestracja: 03.10.2005 10:27:27
Lokalizacja: Białystok/Kraków
Kontakt:

Post autor: cyc_ling »

aaa i jeszcze czy ta czarna anoda sie nie ściera [juz nie mowiac ze wogle jest brzydka bo amorek wygloda jak duro (tak jak by nie mogli robic zlotych jak kiedys albo przynajmniej stalowych)]??
cyc_ling
Posty: 216
Rejestracja: 03.10.2005 10:27:27
Lokalizacja: Białystok/Kraków
Kontakt:

Post autor: cyc_ling »

Drop offy odpadaja bo nie maja sztywnej oski a dwopolki odpadaja bo raz ze mi glowke rozwali 2 ze maja zaduzo skoku 3 ze kiery nie skrece
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

cyc_ling Z ETA nie radze bawic sie nawet w trialu. Co do Anody to DURO sciagneło od Marzocchi a poza tym w marzocchi sie nie sciera. A przy stalowych goleniach nie da sie zastosowac anody tylko trzeba nakładać chrom na którym z kolei kiepsko trzyma sie teflon dlatego praca Dj jest taka kiepska.
Jaka masz rame? Bo to tez ważne bo moze nawet na chopki nie bedziesz musiał zmniejszac skoku a co do wytrzymałosci to spokojnie wytrzyma.
Radze kupic Z1 FR 1 albo 66 RC 150 mala róznica w masie ale zawsze w 66 mozna wieksza opone zalożyc i jest napewno mocnijeszy i sztywnijszy. Ale wybor nalezy do Ciebie.
pozdROWER
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
cyc_ling
Posty: 216
Rejestracja: 03.10.2005 10:27:27
Lokalizacja: Białystok/Kraków
Kontakt:

Post autor: cyc_ling »

jesli ta eta jest az tak malo wytrzymala to wezme z1 fr 2 (lub gdzieś skądśbede szukać 66 ;] )jedna rzecz do popsucia sie mniej i jak juz z1 fr2 to moze nawet na gregorio kupie :D a ramke mam meride UMF 14,5" . w tych 66 przeraza mnie jednak ich waga, ale te 35mm golenie..
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

Co do wagi 66 to nawet jej nie odczujesz.
Pamietaj ze tak jak pisałem FR2 od FR1 nie rózni sie tylko brakiem ETA ale i jednym tłumikeim SSVF i HSCV gdzie Z1FR1 ma 2xHSCV(bedzie o wiele lepiej pracował bo SSVF niweluje prace HSCV)
C do ramy to do niej najlepiej pasuje jakis 110mm.
A wiec polecam
66 VF\RC 150mm zmniejszony na 110.
Z1 FR1 zmniejszony na 110
Z1 FR2 zmniejszony na 110
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
xXBIKEXx
Posty: 527
Rejestracja: 13.01.2005 22:47:12
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: xXBIKEXx »

A jak bys kupił Z1 FR1 to przecież nie musisz korzystać z ETA a jak nie bedziesz korzystal to nie ma prawa sie popsuć.
PozdROWER
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3808556
cyc_ling
Posty: 216
Rejestracja: 03.10.2005 10:27:27
Lokalizacja: Białystok/Kraków
Kontakt:

Post autor: cyc_ling »

jestes pewny tych 2x hscv ?? bo wszedzie pisze ze hscv jes tylko w jednej goleni i ze jest w fr1 i fr2. tak pisze winstrukcjach marcoka i na stronkach (a wogle to to jest jakis syf bo czesto wszedzie jest inaczej :/)
korzem
Posty: 58
Rejestracja: 17.10.2004 19:08:22
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: korzem »

co ty "xXBIKEXx" nie powiesz o HSCV i SSVF, jak masz SSV to masz w 2 lagach tlumiki jak masz SSVF to masz w jednej(oba tlumiki to zupelnie co innego) a 2 rozne tlumiki w jednym amorku to glupota wiec zkad takie rzeczy wypisujes??
...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość