geometria i ne tylko

Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

geometria i ne tylko

Post autor: Slon »

musze wkoncu wziasc sie za zrobienie nowej ramki a wszystkie stare rysunki mi poszly z dyskiem

tak wiec podajcie najlepsza geometrie do fr ale i troche pod streat
oczywiscie fulik
chcialby sprobowac cos w stylu ramki dzikusa na dwa lancuchy
tyle ze jeszcze z kilkoma innymi patentami
tak wiec czekam na wszystkie wymiary katy rostawienia mocowan hampli (tarcze viki) i wszystko co sie da
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
chrosciel
Posty: 1411
Rejestracja: 19.04.2004 13:18:24
Lokalizacja: gdzie kosciół i kleryka znajdziesz na kazdym rogu...(Kielce)
Kontakt:

Post autor: chrosciel »

Wal z tym do dzixa a nie:)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=446257 Moj SC v10 !!!
Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

Post autor: Slon »

tak wiec:

Dzikus powiesz cos na ten temat
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
birol
Posty: 820
Rejestracja: 19.04.2004 15:29:10
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: birol »

podciągne do góry bo lubie takie tematy :D

wiec tak:
-suprt bmx srednica 51.5 długosc(szerokosc) 68mm
-srednica wewnetrzna główki (1 1/8) 34mm
-rozstaw haków koła tył 135mm

aha i jak robisz rame w stylu brooklyna to przemysl pare spraw
1.łatwiejsze jest wykonanie przeniesiania napedu z lewej strony(korba odwrotnie niz normalnie) na prawa czyli na strone własciwą niz zrobienie czegos takiego jak zrobił dziki tam jest zdaje mi sie kupe zabawy i myslenia jak nie poplątac łańcuchów natomiast zrobienie typowo brooklynowego rozwiązania sprowadza sie do własciwego przemyslenia i wykonania osi obrotu wachacza przez która musi jeszcze przechodzic os do napedu.
ja to zle przemyslałem i teraz musze kombinowac trzeba to porostu dobrze zaprojektowac
2.nie wiem jak jest z alu ale ze stalą jest tak ze nawet po idealnym ustawieniu w przyżadzie przed spawaniem po spawaniu wszystko ci "pościąga" trzeba sie póxniej nameczyc przy prostowaniu tego

jest ich jeszcze pare ale nie chce mi sie tu tego pisac
chrosciel
Posty: 1411
Rejestracja: 19.04.2004 13:18:24
Lokalizacja: gdzie kosciół i kleryka znajdziesz na kazdym rogu...(Kielce)
Kontakt:

Post autor: chrosciel »

Ja dopiero zaczynam ale powiem Ci jedno ze musisz dobrze przemyslec sprawe napedu, bo tam jak sam zapewne wiesz jeden mały bład spowoduje ze albo nie bedziesz mógł jezdzic, albo pedałowanie bedzie miało wpływ na prace zawieszenia...Moj kolega tak fajnie wygladajace zrobił przeniesienie napedu ktore przy duzym "ugieciu" dampera zrywało łancuch :)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=446257 Moj SC v10 !!!
Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

Post autor: Slon »

Wlasnie dlatego chcialbym zeby niezmieniala sie odleglosc miedzy piasta a korba w tym wypadku miedzy posrednia zebatka ktora bedzie na osi obrotu wachacza bo mam dosyc ze tego ze mi na glupim krawezniku albo przy ladowaniu nieraz pedaly uciekaja bo sie lancuch luzuje albo naciaga

pozatym jezdze na takim zlomie ze gorzej byc niemoze
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=193705
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
birol
Posty: 820
Rejestracja: 19.04.2004 15:29:10
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: birol »

chrosciel tez robisz cos takiego jak ja ???????
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... userid=409

na tym foto jest jeszcze nie skończony wachacz tzn nie ma mocowania dampera
i nie ma osi obrotu
ale teraz juz wszystko zrobione lezy sobie w domu
w amorku zrobiłem haki kół
i skończyłem piaste

powiem wam tak jak nie macie kasy tak jak ja to moze wam to troche zając czasu ://
Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

Post autor: Slon »

a niech mi ktos podzuci rysunek zlozeniowy amorka
zeby niebylo ze plagiat chce zrobic to nawet bez wymiarow
poprostu che zobaczyc jak jest zrobiony pozadny amor bo z mojego niestety przykladu niemoge brac
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
Dex
Posty: 2206
Rejestracja: 20.04.2004 13:15:07
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dex »

Slon daj normalne foto swojego bika a nie takie ciemne :P
Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

Post autor: Slon »

jak niemam jak zrobic stara ma tel z aparatem ale uniej takie gowno wychodzi
a kumpel czeka na kabel do komury a miejsce mu sie skonczylo bo trzyma cala serje fotek z ciecia i wspawywania nowej tuleji suportowej w jego ramke
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

Post autor: DZIKUS »

a coz mam powiedziec, na ten temat, skoro swoja rame robilem specjalnie pod siebie i wiekszosci osob nie podoba sie jej geometria.

w kazdym badz razie moge napisac jak to jest u mnie:

rozstaw kol 1200mm z widelcem o skoku 250mm i wyprzedzeniem 40mm
kat widelca ok. 66 stopni
dlugosc od osi tylnej piasty do osi suportu ok 450mm w stanie spoczynku

rower jest bardzo dlugi, ciezko poderwac go na tylne kolo, ale jest megastabilny, wjezdzam na nim pod schody "bez trzymanki" (zdjecia na pinkbike), jak z czegos skacze przewaznie spadam na oba kola, wjezdzam pod dosc wysokie murki (nawet kolo 80cm, co jest neizlym wyczynem jak na takiego duzego fulla).


wymairy konstrukcyjne mozesz sciagnac z innej ramy, rozstaw ahkow tyl 135mm, srednica wewnetrzna glowki to 34mm, dlugosc przewaznie 100-130mm, w zaleznosci od skoku suport poniezej, na rowni lub powyzej osi kol. ja mam powyzej ok 80mm.

nie jest to rower dla kazdego, jest on przeznaczony do dojezdzania do szkoly, do przejazdzek na zakupy itp. duzy skok zawieszenia gwarntuje komfortowe pokonywanie typowych miejskich przeszkod jak np. karwezniki (mozna skakac nawet z takich co maja 20cm!), schodki (skakalem nawet z pieciu i wezehj!) i ogolnie jest masc.
DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

Post autor: DZIKUS »

a tak w gole, to jesli faktycznie zamierzasz cos wystrugac, to rama z systemem dwulancuchowym jest na prawde powaznym przedsiewzieciem.

z tej mojej nie jestem do konca zadowolony, poniewaz bardzo ciezko bylo ustawic ten maly lanuch zeby wszystko bylo ok. jak pisal birol, sprawe na prawde trzeba porzadnie przemyslec, zanim sie wezmi do roboty.
w nowej ramce, tez beda dwa lancuchy, ale teraz bedzie to wszsytyko powaznie zmodyikowane i usprawnione.

tutaj znajdziesz rysunki 3d tego systemu, nie mam ich na stronie bo nie mam juz miejsca:

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... serid=1577
Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

Post autor: Slon »

A z czego ta twoja ramka st czy alu
i ile to wazy

planuje regulowac dowolnie kat glowki odleglosc glowki od suportu i najprawdopodobniej tylnego kola od suportu
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
birol
Posty: 820
Rejestracja: 19.04.2004 15:29:10
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: birol »

Slon wejdz sobie na www.avalanchedownhillracing.com tylko przejzyj ja dokładnie tam masz fotki wszystkich czesci i w miare niezłe rysunki
oczywiscie jesli interesuje cie system upsidedown
DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

Post autor: DZIKUS »

aluminium rzecz jasna.
rama wazy kolo 5kg, zalezy z czym wazysz, czy z dodakowymi przekladniami/napinaczami czy bez. bez problemu mozna zlozyc rower wazacy mniej niz 20kg. choc ja teraz wpakowalem duzo ceizkich rzeczy (glwonie sprezyna do dampera i korby cr-mo, ale jeszcze opony i detki 3") i calosc wazy 26kg

co do wszekich mozliwych regulacji tez tak mailem robic, na mojej stronie jest stary projekt ktorego nei zrealizowalem z powodu braku czasu:

http://www.nemesis.cad.pl/3d/frame_unfinished.jpg

mozna w nim osobno regulowac dlugosc wachacza, kat glowki, rozstaw osi, polozenie siodla, skok, charakterystyke itd.
pasqd
Posty: 753
Rejestracja: 18.04.2004 23:19:18
Lokalizacja: nie miasto tylko WOLNA GMINA ursynów
Kontakt:

Post autor: pasqd »

Dziki - ta ostatnia ramka to zostanie kiedys dokonczona? Bo mimo iz wyglada jak zrobiona z klockow lego, to az ciekawosc zzera jak to moze wygladac w rzeczywistosci. Myslisz ze zrobienie tylu elementow ktore mozna oddzielnie ustawiac jest wykonalne i wytrzyma katowanie?
www.mushroomhead.prv.pl
.::GG[4839750]::.
birol
Posty: 820
Rejestracja: 19.04.2004 15:29:10
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: birol »

"na mojej stronie jest stary projekt ktorego nei zrealizowalem z powodu braku czasu"

czas czasem ale co najgorsze kurewsska kupa kasy na to by była potrzebna!!!
Slon
Posty: 320
Rejestracja: 19.04.2004 22:18:56
Lokalizacja: Wawa; GG 4111248
Kontakt:

Post autor: Slon »

Tak wlasnie myslalem o upsidedown wydaje mi sie ze jest wiecej miejsca do wykozystania na wiekszy skok i nietrzeba schodic ponizej osi kola z goleniami

Birol a zuc sie adresem
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=333510 <= ja
birol
Posty: 820
Rejestracja: 19.04.2004 15:29:10
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: birol »

Slon a moze chodzi ci o adres strony z tym projektem to zle mnie zrozumiałes
nie chodziło mi o to ze to mój projekt ja poprostu cytowałem dzikiego
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość