Ugiecie wstepne dampera??
Ugiecie wstepne dampera??
czesc
Chce sie upewnic bo gdzies uslyszalem ze ugiecie wstepne dampera czyli od samego siedzenia na biku powinno wynoscic 25% skoku dampera, tylko nie wiem czy tak ma byc rzeczywiscie i czy te 25% to jest optylmalne ugiecie czy maxymalne ugiecie a jesli tak to ile wynosi optymalne. Jesli ktos wie to pleas niech napisze.
A i jeszcze jedno czy jak zkrece sprezyne o 0,6cm na gwincie to nic sie nie stanie damperowi przez to ze bedzie na niego wieksza sila dzialala caly czas nawet gdy bike stoi sobie pod sciana :) czy moze lepiej jest luzowac sprezyne gdy sie odstawia bika.
dzieki za powazne odpowiedzi!!, hmm no dobra i za te niepowazne tez :d
Chce sie upewnic bo gdzies uslyszalem ze ugiecie wstepne dampera czyli od samego siedzenia na biku powinno wynoscic 25% skoku dampera, tylko nie wiem czy tak ma byc rzeczywiscie i czy te 25% to jest optylmalne ugiecie czy maxymalne ugiecie a jesli tak to ile wynosi optymalne. Jesli ktos wie to pleas niech napisze.
A i jeszcze jedno czy jak zkrece sprezyne o 0,6cm na gwincie to nic sie nie stanie damperowi przez to ze bedzie na niego wieksza sila dzialala caly czas nawet gdy bike stoi sobie pod sciana :) czy moze lepiej jest luzowac sprezyne gdy sie odstawia bika.
dzieki za powazne odpowiedzi!!, hmm no dobra i za te niepowazne tez :d
ugięcie wstępne ustawia się z regóły na 20-40% całkowitego skoku dobiera się to w zależności od przebiegu progresji ugięcia (to zależy od konstrukcji ramy) lub w zależnosci od charakterystyki sprężyny no i od własnych upodobań.
A sprężyne możesz sobie skęcic bez obaw z damperem nic się nie stanie luzowanie sprężyny zaleca się tylko wtedy gdy odstawiasz rower na dłuższy czas np. na zime gdy nie bedziesz jezdził (hardkurowcy jeżdzą cały czas :P )
A sprężyne możesz sobie skęcic bez obaw z damperem nic się nie stanie luzowanie sprężyny zaleca się tylko wtedy gdy odstawiasz rower na dłuższy czas np. na zime gdy nie bedziesz jezdził (hardkurowcy jeżdzą cały czas :P )
ugięcie wstępne dampera (sag) ustawia się w zależności od stylu jazdy. w dh sag powinien wynosić około 30% ale to zalezy oczywiście od trasy. generalnie chodzi o to zeby podczas zjazdu wykożystywać cały skok zawieszenia i jednocześnie nie dobić go. tak jak wspomniał fuzzy2000 sag zalezy takze od charakterystyki pracy zawieszenia. jeśli jest ona progresywna mozna sobie pozwolic na większe ugiecie wstępne.
tak wogóle damper to jest dosyc skomplikowana sprawa, ale z czasem nauczysz się go ustawiac odpowiednio do panujacych warunków. przynajmniej ja sobie zawsze to powtarzam:D
tak wogóle damper to jest dosyc skomplikowana sprawa, ale z czasem nauczysz się go ustawiac odpowiednio do panujacych warunków. przynajmniej ja sobie zawsze to powtarzam:D
Dzieki za info, sa fachowe i wyczerpujace i mnie pocieszyly bo jak obliczylem to po mocnym skreceniu sprezyny (o 0,6cm) mam ugiecie okolo 20%, a mam specializeda FSR wiec chyba spoko i nie powinno dobijac no ale moze sie okazac ze te zawieszenie pracuje inaczej bo ma dosyc duze przelozenie 1:4 ale i tak jestem dobrej mysli.
Moim zdaniem jak na Specialized FSR to 20% jest troche za duzym ugieciem wstepnym. Trudno mi powiedziec ile dokladnie powinno wynosic owo napiecie w Twoim rowerze, najlepiej looknij do instrukcji. Najpierw wyjdz od tego co pisza a potem modyfikuj bardziej pod siebie. Ogulnie zasada jest prosta
wieksze ugiecie:
lepiej trzyma na trasie i mieksze zawieszenie daje wiekszy komfort ALE trudniej sie jezdzi (na dalekie odleglosci, pod gore) i latwiej owo zawieszenie dobic (na dropie czy hopei).
mniejsze ugiecie:
szybciej i latwiej sie jezdzi i trudniej je dobic, ALE twardo sie jezdzi i latwiej stracic przyczepnosc
Trzymaj sie zasady, zeby Tobie dobrze sie jezdzilo i zeby zawieszenie NIE dobijalo gdyz to rowerowi nie sluzy. Im wiecej jezdzisz w dol tym bardziej miekko, wim wiece3j smigasz xc lub ewentualnie jakies duuze hopy tym twardziej.
Jesli sprezyna jest za mieka, proponuje kupic twardsza. Nie jest to duzy wydatek a roznica ogromna.
Pamietaj, ze nie ma nic gorszego niz dobicie dampera. Twoj rower nie ma tak duzo skoku, wiec jesli cos skaczesz, bezpieczniej zeby byl twardy. Ja kiedys skakalem na Giancie Xtc na tawrdy zawieszeniu i bylo zajebiscie. Pamietaj, ze Specialized FSR to nie rower dh (jak to pisali przedmowcy).
Jak bys mial jeszcze pytania to wal :)
wieksze ugiecie:
lepiej trzyma na trasie i mieksze zawieszenie daje wiekszy komfort ALE trudniej sie jezdzi (na dalekie odleglosci, pod gore) i latwiej owo zawieszenie dobic (na dropie czy hopei).
mniejsze ugiecie:
szybciej i latwiej sie jezdzi i trudniej je dobic, ALE twardo sie jezdzi i latwiej stracic przyczepnosc
Trzymaj sie zasady, zeby Tobie dobrze sie jezdzilo i zeby zawieszenie NIE dobijalo gdyz to rowerowi nie sluzy. Im wiecej jezdzisz w dol tym bardziej miekko, wim wiece3j smigasz xc lub ewentualnie jakies duuze hopy tym twardziej.
Jesli sprezyna jest za mieka, proponuje kupic twardsza. Nie jest to duzy wydatek a roznica ogromna.
Pamietaj, ze nie ma nic gorszego niz dobicie dampera. Twoj rower nie ma tak duzo skoku, wiec jesli cos skaczesz, bezpieczniej zeby byl twardy. Ja kiedys skakalem na Giancie Xtc na tawrdy zawieszeniu i bylo zajebiscie. Pamietaj, ze Specialized FSR to nie rower dh (jak to pisali przedmowcy).
Jak bys mial jeszcze pytania to wal :)
A co powiecie z ustawieniem dampera w mojej ramce:
Jaka sprezyna powinna byc w tym damperze przy wadze 75kg. [url="http://www.web-serving.de/fusion/emax_p ... r=Whiplash"] [/url]
Jaka sprezyna powinna byc w tym damperze przy wadze 75kg. [url="http://www.web-serving.de/fusion/emax_p ... r=Whiplash"] [/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości