Rozmiar tarczy - 180 czy 160?

antysys
Posty: 30
Rejestracja: 02.04.2006 19:53:46
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Rozmiar tarczy - 180 czy 160?

Post autor: antysys »

mam taki dylemat: kupilem nowy hamulec grimeca system 4 (hydrauliczno-mechaniczny), ktory przeznaczony jest do tarczy 160mm, a w rowerku mam nowa, jeszcze nawet nie dotarta tarcze 180mm win-zipa. pytanie na co sie zdecydowac: kupic nowa tarcze 160mm za okolo 40zl, czy adapter do zacisku za 55zl. jak duza jest roznica w sile, modulacji w zaleznosci od wielkosci tarczy?

p.s.
jezdze glownie w streecie, ale zalezy mi na tym aby mozna bylo z latwoscia lapac rownowage jadac na przednim kole.
YaneK
Posty: 28
Rejestracja: 03.04.2005 20:46:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: YaneK »

moge sie mylic ale wydaje mi sie ze mniejsza tarcza to mniejsze prawdopodobienstwo pogiecia, a co do sily hamowania do 160 jest ok
za0_DR/FR
Posty: 905
Rejestracja: 19.11.2004 15:50:21
Lokalizacja: Guhrau
Kontakt:

Post autor: za0_DR/FR »

zostaw 180 i kup adapter. Większa siła lepsza modulacja i trudniej ja przegrać.
Dam dupy za gar zimnej zupy....
szablowłosy
Posty: 227
Rejestracja: 10.04.2005 03:49:08
Lokalizacja: Nowa Dęba (tarnobrzeg)
Kontakt:

Post autor: szablowłosy »

za0_DR/FR potwierdzam , lepsza modulacja na bank , siła też wieksza , a 180mm to wcale nie tak duzo zeby pogiąć !
Zenkowi gratulujemy przyjaciół :*
http://www.pinkbike.com/photo/744757/
ata_jg
Posty: 438
Rejestracja: 07.12.2005 19:14:54
Lokalizacja: J.G.
Kontakt:

Post autor: ata_jg »

180 a tak wogole to co oznacza hydrauliczno-mechaniczny bo nie za bardzo kumam??
Sprzedam sprężyę 850 lbs dł 115 mm,mostek Hussefelt 40mm
JimSTW
Posty: 191
Rejestracja: 01.11.2005 12:39:09
Lokalizacja: stalowa wola
Kontakt:

Post autor: JimSTW »

nie wiem jak jest w Grimecach ale kumpel miał coś takiego że:
z klamki szła linka do zacisku, która cośtam ciągneła a hydraulika hamowała przez to że coś tam pociagnałeś:P

myśle ze nie jest to bardzo zawiłe :P ale z tego co pamietam za dobrze to nie działało...
szablowłosy
Posty: 227
Rejestracja: 10.04.2005 03:49:08
Lokalizacja: Nowa Dęba (tarnobrzeg)
Kontakt:

Post autor: szablowłosy »

w hydraulikach dźwignia klamki popycha tłoczek ktory popycha płyn hamulcowy w przewodzie który natomiast popycha tłoczki w zacisku a tłoczki klocki :] i tak hamuje , a w mechaniczno-hydraulicznym dźwignia klamki ciągnie linke :] która wprawia w ruch tłoczek w zacisku :] Jest to dobre rozwiązanie np na tył do streetu jak ktoś upierdzieli linke to kilka zł w plecy a nie jak w przypadku przewodo 100 zł w góre :] pozdro !
Zenkowi gratulujemy przyjaciół :*
http://www.pinkbike.com/photo/744757/
antysys
Posty: 30
Rejestracja: 02.04.2006 19:53:46
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: antysys »

JimSTW szablowłosy dokladnie tak... linka biegnie od klamki do zacisku, a w zacisku jest tloczek, zbiornik wyrownawczy i system zaciskajacy klocki.
http://www.grimeca.it/it/freni/idromeccanici_s_4.htm
w teorii wyglada super, a jak bedzie dzialalo to powiem za pare dni... z tego co wyczytalem to powinno byc nieco lepiej niz w mechaniakach i nieco gorzej niz w hydraulicznych. ale ma jedna duza zalete - male koszty:]]]
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

moim zdaniem totalny bezsen i takie konstrukcje slabo sie spisywaly ale moze bedzie ok ;]
www.mm-foto.pl
za0_DR/FR
Posty: 905
Rejestracja: 19.11.2004 15:50:21
Lokalizacja: Guhrau
Kontakt:

Post autor: za0_DR/FR »

Zjebane na maxa. Po co kombinowac. Lepiej zakupic[porządnego mechanika i cieszyc się jego właściwościami hamujacymi (czyt. Avid bb5 lub bb7).
Dam dupy za gar zimnej zupy....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość