[rower] skladam dirt/xc - prosze o opini

jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

[rower] skladam dirt/xc - prosze o opini

Post autor: jacke »

Hej!
Mam bojowe zadanie stworzenia rowerka ktory bedzie sie nadawal do dirt jumpingu (murki, schodki , hopki ~1.5m) oraz ktorym da sie gdzies dalej pojechac :) Poniewaz zadanie nie jest takie proste wiec bede wdzieczny za wszelkie opinie :)
Calkowita kwota musi sie zamknac w 5k

1)rama - poki co na celowniku mam banshee Scirocco
2) amortyzator- pike (nie wiem ktory model ale najlepiej dual air z blokada /ewentualnie dual air u turn z blokada)
3) kola - mavic deetrax
4) hample - tu jeszcze nie wiem. Z przodu z pewnoscia 185mm, tyl 160 (sam jezdze na avidach jucy 5 i sprawuja sie bardzo dobrze (xc))- tutaj szczegolnie prosze o propozycje
5) korba - truvativ hussefelt dh (2 blaty)
6) osprzet - sram x-7
7) kierownice, wsporniki itp takze hussefelta.

Z gory dziekuje za wszelkie sensowne i uzasadnione opinie.
Pozdrawiam
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

Po pierwsze dirt = murki , schodki ;] ?

Druga sprawa to jesli juz mavic deemax , pierwsze slysze detrax , a tak na marginesie te kola nie nadaja sie ani do dirtu ani tym bardzie do xc - jesli juz to np DT piasty , dabomb + D521 i alpiny3 i bedzie wypasik zestaw dosc uniwersalny.

Po co ci amorke z blokada ? Pytam sie bo jesli nei sciagasz sie zawodowo to jest zbedny bajer.

Korba tzn wersja dh ma jeden blat z tego co wiem wiem trzeba by brac z 2 ale to pikus.
www.mm-foto.pl
Prezes
Posty: 617
Rejestracja: 29.04.2004 14:57:27
Lokalizacja: SŁUPSK / 3miasto
Kontakt:

Post autor: Prezes »

wookie85 deetraxy to tańsza wersja deemaxa rózniąca sie tylko felgami i kolorem od deemaxów :P



co do sprzętu to :
- avidy bym zostawił nie ma nic przeciwko żeby avidy 5 stosowac do takiej jazdy jak piszesz póki nie bedziesz odstawiać ostrego dh bo nie wiem czy wtedy bedą wystarczające
- koła deetraxy troche cięzkie jak na ewentualne wypady xc póxniej lepiej by było felgi mavic 321 i piasty dt onyx, opony np: shwable fat albert - lekkie i grube - 2.3-2,5
- amortyzator - jak już to z u-turnem bo sama blokada sie przydaje na szosie tylko
- osprzet x-7 jak najbardziej w miare lekkie i według mnie duuuuuzo lepszy niż shi(T)mano
gg 2566246

my ride - http://www.tinyurl.pl?YVxi0Awr
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

jacke Nazwałbym to rowerem enduro/lekkie FR.

wookie85 No to proponuje zapoznac się lepiej z ofertą Mavica, http://www.mavic.com/ewb_pages/v/vtt_pr ... ?gamme=vtt a nie poprawiać ludzi własną niewiedzą...
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

1)rama - poki co na celowniku mam banshee Scirocco
Spoko wybor, pokusilbym sie nawet o Morphine jesli waga Cie nie zniecheca W sumie malo jest wg mnie ram o jakiejs neutralnej geo i przy tym w miare pancernych.
2) amortyzator- pike (nie wiem ktory model ale najlepiej dual air z blokada /ewentualnie dual air u turn z blokada)
PIKE spoko ale powietrzny ? nie wiem czy to dobry pomys, no chyba ze malo wazysz. DLa mnie wszystko co na goleni napis AIR = problem ze szczelnoscia itd. Blokada - po co ? Przydaje sie tylko przy naprawde hardcorowym podjezdzaniu lub jak ktos powiedzial na szosie
3) kola - mavic deetrax
Spoko opcja, odchudzone deemaxy, tylko nie wiem czy nie lepiej zlozyc czegos. Nie wiem jaka jest oficjalna cena w polsce . W UK kosztuja 1600 a za ta cene mysle ze mozna zlozyc cos fajniejszego. np piasty DT + Mavic D321+ alpiny.
4) hample - tu jeszcze nie wiem. Z przodu z pewnoscia 185mm, tyl 160 (sam jezdze na avidach jucy 5 i sprawuja sie bardzo dobrze (xc))- tutaj szczegolnie prosze o propozycje
Jesli chcesz sprzedac te hample i zaproponujesz sensowna cene biore od razu. Ja osobiscie uwazam ze Avid 5 i 7 stykna.
5) korba - truvativ hussefelt dh (2 blaty)
Nie wiem gdzie mieszkasz i jakie masz gorki obok siebie, ale na blacie np 32t i kasecie 12-34 mozna naprawde podjechac pod spore wzniesienia. Nie wiem czy jest sens ladowac mala zebatke, wszystko zalezy od tego gdzie i jak bedziesz jezdzil
6) osprzet - sram x-7
tutaj nie ma sie do czego przyczepic wszystko OK
7) kierownice, wsporniki itp takze hussefelta.
jak wyzej
n0 ridE n0 fUN
jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

Post autor: jacke »

wookie85 pisze:Po pierwsze dirt = murki , schodki ;] ?
O ile sie nie myle to nazywa sie to dirt jumping. Moge sie mylic bo zajmuje sie xc a tu skladam znajomemu rower...

wookie85 pisze: pierwsze slysze detrax , a tak na marginesie te kola nie nadaja sie ani do dirtu ani tym bardzie do xc
Jesli chodzi o kola to sie nie moge z Toba zgodzic. Jak ktos juz napisal deetraks`y to model 2006 (moge je dostac <1500zl). Z kolami mialem najwiekszy problem przy wyborze ale facet zaproponowal mi wlasnie deetraxy. Sam jezdze na crosslandach i mavic nigdy fuszery nie odstawial. No a co do dt to jakie dokladnie piasty proponujesz?
Po co ci amorke z blokada ?
To bardzo przydatny element szczegolnie przy podjazdach. Jak mowilem staram sie stworzyc rowerek na ktorym moznaby wjechac tez pod jakas gorke a przy 140mm skoku niezle bedzie bujalo...
[/quote]
Korba tzn wersja dh ma jeden blat z tego co wiem wiem trzeba by brac z 2 ale to pikus.
Tutaj moj blad. Nie wyspany jestem - hussefelt ma dwa modele (2 blatowy double i jedno dh). Chodzilo mi o dwu blatowy

[quote="prezes"
- koła deetraxy troche cięzkie jak na ewentualne wypady xc póxniej lepiej by było felgi mavic 321 i piasty dt onyx, opony np: shwable fat albert - lekkie i grube - 2.3-2,5
[/quote]
Hmm przelicze to ale rower skladalbym u producenta mavica i mysle ze mavici wyjda taniej znacznie. Nie sa super lekkie to fakt ale tutaj stawiam glownie na wytrzymalosc. Drugorzednym elementem sa wyjazdy w gory...
konex pisze: Nazwałbym to rowerem enduro/lekkie FR
No niby zgadza sie. Jak mowilem jest to rowerek pomiedzy... i ciezko mi go bylo zaliczyc do ktorejs z kategorii

[quote "3,143k4r2"]
PIKE spoko ale powietrzny ? Sam jezdze na rebie race i nigdy mi nie schodzi powietrze a to amor xc/enduro... Oba amorki zostaly wykonane w tym samym systemie. Ogolnie motion controll jest bardzo malo awaryjny bo procent reklamacji znacznie spadl. Waga bikera to ~75kg a powietrzny dlatego ze dopasujesz go akurat do swojej wagi i preferencji.

Jakie ewentualnie amorki mozecie polecic? Manitou odpada przez serwis (z wrocka trzeba do poznania wysylac...)
3,143k4r2 pisze: Jesli chcesz sprzedac te hample i zaproponujesz sensowna cene biore od razu. Ja osobiscie uwazam ze Avid 5 i 7 stykna.
Jesli jestes zainteresowany to moge pogadac nad nowymi w atrakcyjnej cenie. Wiecej info na maila: jacke1@o2.pl_nospam

Jeszcze mam prosbe co do propozycji kol o ~kosztorys. Same piasty dt kosztuja kupe kasy i nie wiem czy zmieszcza sie ponizej 1.5k
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

fakt nie studiowalem nowosci , moj blad , ale cena u nas bedzie z kosmu jak pojawia sie w sprzedazy pewnie bo poki co to ich nawet nie ma lol

blat 32 podjechac sie da ale z rozpedzeniem to jzu srednio ;] , troche to za malo , naped 2 blat z przodu byly w sam raz 30-42 np.

a co do pika wersji air to nie kazdemu praca moze odpowiadac , mi sie na pow. psylo race jezdzilo bdb

detrax - detoks lol
www.mm-foto.pl
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

RS ma regulacje skoku i to na podjazdach wedlug mnie styknie ale jak kto woli , ja przy widelcu ze skokiem 80 jakos nie pompowalem , sporo zalezy do techniki , poza tym jak mowie , jesli ktos sie nie sciga taka blokada to bajer , bo chyba nikt na podjazdach nie wykorzystuje w pelni tego i daje w pedal jak zawodocy ktorym to sie przydaje ;]

czemu napisalem ze kolka sie nie nadaja ? do deemaxy mialem , detraxy jak looknalem na stronke mavica to niby slabsza wersja , moze to cos a'la d521 wlasnie jesli tak to git ale ja wiem czyw arto tyle placic ? tzn te 1500 , piasty dt moze onyx

http://www.allegro.pl/item96323974_nowa ... c_tyl.html
+
http://www.allegro.pl/item95604916_nowa ... arcze.html gdyby jednak amor na zwykla os brac pod uwage

lub http://www.allegro.pl/item96492415__pan ... olka_.html

Ja pozostal bym jednak przy Pike , z marcoka nowosci jakos nie podobaja mi sie , a jak cos to z1 qr20 badz cr z 98-99-00 :)
www.mm-foto.pl
jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

Post autor: jacke »

Amor musi byc na sztywna os. Nie ma co z niej rezygnowac... Myslisz Wookie ze deetraks`y nie wystarcza?
Jaki przewidujesz koszt zlozenia calych kol (na sztywna osc) na piastach dt onyx fr?
Dzisiaj zobacze jak bedzie wygladala oferta cenowa bo jak na 5k i tak jest juz dosc duzo...

Albo inaczej:) Jaka cena bylaby warta deetraks`ow
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

a ja wogole odradzilbym taki szajs ;/ lepiej kup za 2500 po jednym rowerze do kazdej dyscypliny i imho bedziesz bardziej zadowolony...
xc zloz jakis tani tam sobie do wyboru, a do dirtu zloz sobie destroyera ze sztywniakiem 2x24 vka tylnia i jazda
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

Post autor: jacke »

Czemu szajs? Mozesz uzasadnic swoja opinie?
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

No moze i jakas logika w tym jest teoretycznie , ale nie odrazu szajs ;].

Nowe 2 ciezko bylo by niezle zlozyc ale moze kup jakas uzywke do xc w okolicy 1,5-2k a reszta cos do dirtu ??

detraxy to ja nie wiem czy wystarcza pewnie tak , poki co to nowosc wiec trudno mowic cokolwiek

a kolko na onyxie to piasty 650-700 zl allegro jak widac , obrecze d521 x2 to daje 350 zl + szprychy alpiny i zaplot , cen szprych nie znam bo wszedzie inne sa ale w zasadze 3 zl szt wiec 200 zl szpr czyli 1200-1300 zl . Jak dla mnie kozackie kolka , nie tiwerdze ze detraxy beda zle ale wedlug mnie musial bys dokladnie podliczcy co i jak i zobaczyc jak to finansowo wyjdzie ogolnie. Zrob sobie jakis arkusz w exelu ;]

boze detrax nie no caly czas sie smieje z nazwy lol
www.mm-foto.pl
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

http://www.pinkbike.com/photo/694652/

ten rowerek wyniosl mnie bodaj 2k i to baardzo malo byl ;] , tylnei kolko nowe , troche czasu zajelo zlozenie ale wazyl lekko ponad 10kg. I fajna zabawa wyszukiwanie czesci i skladanie.
www.mm-foto.pl
jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

Post autor: jacke »

Nie jest zle Wookie.Ale to siodelko to podejrzanie wyglada :)
Ja tez sie moge pochwalic bo skladalem za 2650 rowerek ostatnio (wszystko na nowych czesciach :) )
http://priv.ckp.pl/killo/wojtek/4.jpg
merida matts hfs/mavic crossride/sram x7/ truvativ stylo/bbb/michelin/RS Pilot/SH 520
No ale koniec OT.

Tez na poczatku myslalem o dwoch rowerkach ale to rozwiazanie najwyrazniej nie odpowiadalo.
Poczatkowa propozycja byl scott voltage 0.5
mdfkkkka
Posty: 523
Rejestracja: 29.11.2005 21:14:05
Lokalizacja: brudnych ulic
Kontakt:

Post autor: mdfkkkka »

jacke pisze:wookie85 napisał:
Po pierwsze dirt = murki , schodki ;] ?


O ile sie nie myle to nazywa sie to dirt jumping. Moge sie mylic bo zajmuje sie xc a tu skladam znajomemu rower...

Nie, no to mnie rozjebało
Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane
jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

Post autor: jacke »

To popraw mnie jesli sie myle.

Decyzja padla:
rama banshee
pike u-turn na sztywna os
mavic deetraks
sram x7
truvativ hussefelt (korba, platformy,kierownica, wspornik itp)
avic jucy 5 (160mm tyl, 180mm przod)

Zmian raczej nie przewidujemy wiekszych.
Przeliczylem opcje na dt i zdecydowanie bardziej oplaca mi sie mavic`i...
Pozostal wybor siodla jakiegos i opon

Czy to taki szajs jak ktos powiedzial?
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

ym ale zmiescisz sie w 5k ? ;]
www.mm-foto.pl
jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

Post autor: jacke »

Leciutko wyjedziemy bo 5500 :/
jacke
Posty: 14
Rejestracja: 10.04.2006 07:25:10
Kontakt:

Post autor: jacke »

No ale wg mnie jest git.
Strach podliczyc ceny poszczegolnych czesci... :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości