cisnienie w oponach
cisnienie w oponach
Dzieki wielkie za informacje dotyczace ramy. juz troche przynajmniej wiem. a teraz pytanie z innej beczki.
posiadam w swoim sprzecie opony firmy (jezeli ma to jakies znaczenie) KENDA model Kinetics 26x2.35 i chcialbym sie dowiedziec jakie jest najlepsze cisnienie tzn. ile mam dmuchac zeby byla jak najlepsza przyczepnosc do podloza.
posiadam w swoim sprzecie opony firmy (jezeli ma to jakies znaczenie) KENDA model Kinetics 26x2.35 i chcialbym sie dowiedziec jakie jest najlepsze cisnienie tzn. ile mam dmuchac zeby byla jak najlepsza przyczepnosc do podloza.
blebleblebleee..
sory ze to powiem ale mialem takowa opone i zeby miec jakakolwiek przyczepnosc musisz zmienic na lepsze gumy :] tyle moge powiedziec ja zawsze pompowalem "na wyczucie" zeby nie bylo za miekkie i nie za twarde (lubie miekkie gumy) i tyle powietrza zeby snakow nie zaliczac co chwila :D
sorki ale wiwecej nie doradze bo dla mnie akurat to nigdy znaczenia nie mialo :P
sorki ale wiwecej nie doradze bo dla mnie akurat to nigdy znaczenia nie mialo :P
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 19.04.2004 13:14:02
- Lokalizacja: Południowo-Wschodnie Rubieże - Sanok
- Kontakt:
45-50 (4,5 - 5 atm)psi to troszke za dużo dla kend one mają 2,8 do 4,6... Ja ładuje do swojej (z czarnym bokiem) 3 atmosfery .Wczoraj złąpałem snake'a bo miałem pewien niemiły zbieg okolicznośći:
1. Spadło mi ciśnienie do 2,6 atm.; jak wyjeźdzałem to sprawdziłem... nie chciało mi się pompować i stało się...
2. Usztywniłem sobie na maxa zawieszenie (idiotyzm, ale byłem wtedy na mieście... zresztą nie mam lockouta na damperze - wystarczyło kompresję na maxa zakręcić <RST 58 rulez> :D)
3.Przyebałem w krawężnik przy prędk. 30 km/h... zawieszenie nawet nie drgęło, dm 24 tego nie poczuło, a dętka MICHLEN DOWNHILL TUBE poszła w 2 miejscach... ech... psia mać a tyle kosztowała ;]
1. Spadło mi ciśnienie do 2,6 atm.; jak wyjeźdzałem to sprawdziłem... nie chciało mi się pompować i stało się...
2. Usztywniłem sobie na maxa zawieszenie (idiotyzm, ale byłem wtedy na mieście... zresztą nie mam lockouta na damperze - wystarczyło kompresję na maxa zakręcić <RST 58 rulez> :D)
3.Przyebałem w krawężnik przy prędk. 30 km/h... zawieszenie nawet nie drgęło, dm 24 tego nie poczuło, a dętka MICHLEN DOWNHILL TUBE poszła w 2 miejscach... ech... psia mać a tyle kosztowała ;]
Speeding faster,
Towards disaster.
Towards disaster.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 19.04.2004 13:14:02
- Lokalizacja: Południowo-Wschodnie Rubieże - Sanok
- Kontakt:
hmmm... możliwe... ale w każdym bądź razie nie mam miernika na ztandard angielski ino europejski - mierze w barach, atmosferach lub HPa... ale chyba masz racje, bo to jest na cal kwadratowy więc będzie jakoś tak krzywo... Czekaj, znalazłem kalkulator ;]
http://www.iglak.pl/gardena/jednostki.htm
45 psi = 3.0623 atm hehe... to jest gitos...równo pompujemy DEX
A tak ogólnie to pamiętać:
1 atm = 1 bar = 1 kg/cm2 = 100 KPa = 15 psi w lekkim przybliżeniu
Na 100 % jedna z tych jednostek jest na oponie i dętce - należy pamiętać o obu. Np na pudełku z MICHLEN DH Tube jest specjalny wykres na którym jest pokazana zależność wielkości opony od ciśnienia jakie potrzebuje.
http://www.iglak.pl/gardena/jednostki.htm
45 psi = 3.0623 atm hehe... to jest gitos...równo pompujemy DEX
A tak ogólnie to pamiętać:
1 atm = 1 bar = 1 kg/cm2 = 100 KPa = 15 psi w lekkim przybliżeniu
Na 100 % jedna z tych jednostek jest na oponie i dętce - należy pamiętać o obu. Np na pudełku z MICHLEN DH Tube jest specjalny wykres na którym jest pokazana zależność wielkości opony od ciśnienia jakie potrzebuje.
Speeding faster,
Towards disaster.
Towards disaster.
-
- Posty: 3577
- Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: cisnienie w oponach
Pytanie do zawodników jakie ciśnienie sami byście nabili do własnych opon gdybyście jeździli na:
1. Minion podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721(wąska), w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light, waga ridera 75kg
Zakładając że zaraz macie zjazd na zawodach na pucharówce w Wiśle w suchych warunkach i latacie wszystko.
2. Wet Scream podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721, w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light,waga ridera 75kg
Zakładając że zaraz macie zjazd na zawodach na pucharówce w Wiśle w błocie(pierwsze zawody zeszłego sezonu) i latacie wszystko?
Oczywiście mam na ten temat swoje zdanie
1. Minion podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721(wąska), w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light, waga ridera 75kg
Zakładając że zaraz macie zjazd na zawodach na pucharówce w Wiśle w suchych warunkach i latacie wszystko.
2. Wet Scream podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721, w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light,waga ridera 75kg
Zakładając że zaraz macie zjazd na zawodach na pucharówce w Wiśle w błocie(pierwsze zawody zeszłego sezonu) i latacie wszystko?
Oczywiście mam na ten temat swoje zdanie

Kamianie:k-a-m-i-l pisze:1. Minion podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721(wąska), w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light, waga ridera 75kg
ogon 1.9
przod 1.7
Mietko
ogon 1.8
przod 1.6
Osobisie przy 55kg schodzę zaleznie od trasy jeszcze niżej nawet do:
ogon 1.5
przod 1.3
chociaż na puławach śmigałem na:
tył 1.0
przod 0.9
(o czym się w domu dowiedziałem)
Warto w nich wykorzystać duża wysokość gumyk-a-m-i-l pisze:2. Wet Scream podwójny oplot,2,5cala, obręcz mavic 721, w fullu 200/200(sag 25%), dętka maxxis light,waga ridera 75kg

ogon 1.8
przod 1.6
jesli trasa pozwala to:
ogon 1.5
przod 1.3
Wszystko w barach oczywiscie. Cisnienia nie łapiące snejkow

-
- Posty: 977
- Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja przy wadze 88-90kg w glorce z boxxerem na minionach 2.5 42a jezdzilem na cisnieniu 1.1 przod 1.3 tyl. pare snejkow zpalalem oczywiscie ale tylko w gorach.
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość