Charakterystyka pracy zawieszenia ??????
Charakterystyka pracy zawieszenia ??????
Siema ridersy
Powiedzcie o co chodzi z pracą zawieszenia tylnego gdzieś wyczytałem że jest jakaś progresywna, degresywna i liniowa a może są jeszcze jakieś. Jak byscie mogi to wyjaśniejcie mi to. Z góry dzienks.
A i szukałem w szukajce i nic nie znalazłem.
Ai jeszcze jedno jaką ramke byście mi polecili fulla do 2500zł może byc używana.
Powiedzcie o co chodzi z pracą zawieszenia tylnego gdzieś wyczytałem że jest jakaś progresywna, degresywna i liniowa a może są jeszcze jakieś. Jak byscie mogi to wyjaśniejcie mi to. Z góry dzienks.
A i szukałem w szukajce i nic nie znalazłem.
Ai jeszcze jedno jaką ramke byście mi polecili fulla do 2500zł może byc używana.
też jestem ciekawy. może ktoś sie wypowie?? Ja słyszałem jeszcze o regresywnej czy jakoś tak. Mi sie wydaje że to chodzi o to czy zawieszenie przez cały skok idzie tak samo czy np. pod koniec twardnieje albo np. na poczatku jest twarde a potem mieknie.... o to chodzi??
Sprzedam sprężyę 850 lbs dł 115 mm,mostek Hussefelt 40mm
liniową można skreślić, bo żadna rama nie ma stałego przełożenia.
w skrócie chodzi o to, że rama progresywna ma zmniejszające się przełożenie wraz ze wzrostem ugięcia przez co znacznie sie utwardza.
liniowa to taka, która ma stałe przełożenie, a więc rama utwardza się proporcjonalnie do ugięcia.
degresywna z kolei przez zwiększające się przełożenie przy postępującym ugięciu utwardza się mniej niż robiłoby to liniowe zawieszenie (nigdy nie umiałem tego wytłumaczyć).
P.S. ktoś już ładnie opisał to na forum, poszukajcie
w skrócie chodzi o to, że rama progresywna ma zmniejszające się przełożenie wraz ze wzrostem ugięcia przez co znacznie sie utwardza.
liniowa to taka, która ma stałe przełożenie, a więc rama utwardza się proporcjonalnie do ugięcia.
degresywna z kolei przez zwiększające się przełożenie przy postępującym ugięciu utwardza się mniej niż robiłoby to liniowe zawieszenie (nigdy nie umiałem tego wytłumaczyć).
P.S. ktoś już ładnie opisał to na forum, poszukajcie
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 30.06.2004 19:57:33
- Lokalizacja: The KRK
- Kontakt:
co chcesz wiedziec, dokladnie tak jak mowi Jaca
Progresywna : wraz ze wzrostem ugiecia wazrost twardosci rosnie nieproporcjonalnie, to znaczy im bardziej damper jest ugiety tym szybciej robi sie twardszy w dalszej czesci skoku.
Liniowa: wraz ze wzrostem ugiecia wazrost twardosci rosnie caly czas tak samo.
Degresywna: Wraz ze wzrostem ugiecia twardosc tez rosnie, jednak w jeszcze mniejszym stopniu niz w liniowej. charakterystyke degresywno mozna zauwazyc w niektorych ramach z duzym skokiem (np Dm DH1.0) w pierwszych 10-12 cm ugiecia.
Progresywna : wraz ze wzrostem ugiecia wazrost twardosci rosnie nieproporcjonalnie, to znaczy im bardziej damper jest ugiety tym szybciej robi sie twardszy w dalszej czesci skoku.
Liniowa: wraz ze wzrostem ugiecia wazrost twardosci rosnie caly czas tak samo.
Degresywna: Wraz ze wzrostem ugiecia twardosc tez rosnie, jednak w jeszcze mniejszym stopniu niz w liniowej. charakterystyke degresywno mozna zauwazyc w niektorych ramach z duzym skokiem (np Dm DH1.0) w pierwszych 10-12 cm ugiecia.
Ride-Sex-Eat-Ride-Sex-Eat-Ride-Sex-Eat....
http://www.northshore.friko.pl
http://www.northshore.friko.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości