Jak zaplesc kolo?

barTiq
Posty: 229
Rejestracja: 14.06.2004 05:58:59
Lokalizacja: .....
Kontakt:

Jak zaplesc kolo?

Post autor: barTiq »

jak zaplesc kolo zeby bylo jak najbardziej mocne? piszcie mi dokladnie taka instrukcje krok po kroku jak to robic. tylko prosze bez zartow
Qcor
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:32:25
Lokalizacja: Krakoov Vice
Kontakt:

Post autor: Qcor »

jezeli o taki rzczy pytasz to ja polecam isc do sklepu/serwisu i wybulic to max 25 zl na zaplecenie i centrowanie
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1075066
barTiq
Posty: 229
Rejestracja: 14.06.2004 05:58:59
Lokalizacja: .....
Kontakt:

Post autor: barTiq »

no ale ja wlasnie chce samemu, centrowac kola umniem. teraz tylko musze sie dowiedziec jak najlepiej je zaplesc
Baal
Posty: 266
Rejestracja: 23.04.2004 19:52:59
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Baal »

nikt ci nie wytlumaczy krok po kroku jak zapleść koło. musisz siąśc z jakims gotowym i kombinowac, próbować az swoje zalpleciesz tak samo. ja pierwsze kółko zaplotłem właśnie w ten sposób i teraz bez problemu dałbym rade "bez podglądania". acha, i zaplatasz na 3 lub 4 krzyze. zresztą to wszystko juz kiedyś było
barTiq
Posty: 229
Rejestracja: 14.06.2004 05:58:59
Lokalizacja: .....
Kontakt:

Post autor: barTiq »

a kiedy kolo jest mocniejsze? na 3 krzyze czy na 4?
t_jaworze
Posty: 557
Rejestracja: 19.04.2004 13:38:32
Lokalizacja: Jaworze
Kontakt:

Post autor: t_jaworze »

Samo zapolecenie i ulozenie szprych to jest najmniejszy problem. Gorzej jest z doborem dlugosci szprych i odpowienim wycentrowaniem. Zaplecenie mozesz sobie obadac na innym kole i to jest bardzo proste a odpowienie naciagniecie szprych to jest czesto dlugo i mozolna praca z kolkiem ale mysle ze dla 20-30 zł i wlasnej satysfakcji warto!!!
Andrey777
Posty: 176
Rejestracja: 19.04.2004 07:07:41
Lokalizacja: skądinąd lub z kątowni (Gdańsk)
Kontakt:

Post autor: Andrey777 »

http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html
Tutaj masz dokładnie krok po kroku opisane.

Jak to nie wystarczy, to poszukaj na necie jeszcze, bo gdzieś widziałem jak koleś opisywał wszystko, razem ze zdjęciami itp.
Going down fast...
KFP
Posty: 1725
Rejestracja: 19.04.2004 13:11:46
Lokalizacja: Warszawa / Mokotów
Kontakt:

Post autor: KFP »

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=241581

tu widać mniej więcej jak idą szprychy w kole zaplecionym '4-cross'
może Ci to coś pomoże
strongbikker
Posty: 346
Rejestracja: 04.05.2004 18:27:50
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: strongbikker »

Jak sam chciałem piaste wymienić i rozplotłem koło, to już go nie zplotłem i skończyło się na wizycie w sklepie rowerowym.
pitbull
Posty: 255
Rejestracja: 04.06.2004 04:43:32
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: pitbull »

ja próbowałem dwa razy ale nigdy koła do końca nie zaplotłem :P:P:P bo nie potrafiłem dla mnie to za dużo zabawy z tym:D:D:D
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=258640
O_o
Posty: 1353
Rejestracja: 24.06.2004 02:35:31
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: O_o »

ej KFP fajne masz dresy i koszulke w gaciach na smieciarze :D <rotfl>
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

Jeśli koniecznie chcesz sam zapleść to musisz siąść z kimś kto to potrafi i patrzeć jak on to robi.
Widziałem już kilka opisów i szczerze mówiąc jakbym sam nie umiał to tylko na ich podstawie w życiu bym koła nie zaplótł. Jest to prosta rzecz jak już się raz pozna, ale na tyle skomplikowana, że bardzo ciężko jest to wytłumaczyć, a tymbardziej opisać.
Zaplataj na 3 krzyże. Między 3, a 4 w zasadzie nie ma różnicy, a jeśli jest to na pewno nieodczuwalna. Na pewno jest 1000 innych czynników które bardziej wpłyną na wytrzymałość koła w trakcie eksploatacji. Za to przy 3 krzyżach jest mniej gimnastyki przy wyjmowaniu pojedyńczej szprychy w raze jak pęknie.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
barTiq
Posty: 229
Rejestracja: 14.06.2004 05:58:59
Lokalizacja: .....
Kontakt:

Post autor: barTiq »

oj tak gadacie i gadacie .... bez przykladowego kola, bez kogos kto to umie nauczylem sie nic trudnego ... jedno kolo to gora 45min z wycentrowaniem. od krzyza trzeba odliczyc 10 i wlozyc tam szpryche
GhOsT
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2004 13:16:05
Lokalizacja: z polski
Kontakt:

Post autor: GhOsT »

dobrze gada!

patrzysz na gotowe koło, montujesz obok drugie, potem tylko kwestia naciągu.

w życiu zaplotłem jak na razie jedno tylne koło, ale trzyma się zajebiście, wytrzymuje skoki, wheelie, jest sztywne i żadna szprycha jeszcze nie poleciala.

tylne od przedniego różni się tylko tym, że odpowiednio trzeba zasadzić szprychy napędowe, no i jest nieco asymetryczne względem kołnierza piasty.
Pershing
Posty: 183
Rejestracja: 28.10.2004 13:31:39
Lokalizacja: Rzeszów Rzeszów Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Pershing »

Chce zaplesc koło na 3 krzyze. mam 32 dziury. moze ktos powiedziec jak to zrobić i najlepiej dac zdjęcie takiego czegoś ?
Kupie rame full dh/fr gg1053545 e-mail: pershing2@o2.pl
zozen
Posty: 46
Rejestracja: 20.02.2005 16:27:36
Lokalizacja: otw
Kontakt:

Post autor: zozen »

jedna strona zaczynamy od pierwszej szprychy wkladamy tak aby ten "pipek" od szprychy byl na zewnatrz piasty i przykrecasz do obreczy (sa dzury prawe lewe pamietaj ze szprychy z lewej stronyy tylko do lewych dzurek prawe do prawych) nastepnie bierzesz kolejna w piascie zostawiasz wolna jedna dzurke i wnastepna wkladasz szpryche tak samo jak poprzedna tylko w obreczy odliczasz 3 puste dzury i przykrecasz szpryche i tak do kaca druga strona w analogiczny sposob. Teraz kiedy maz juz obie strony w polowie zaplecione biezesz jedna przekladasz szpryche od wewnatrz i w prawo mijasz jedna szpryche nad droga nad i trzecia pod i analogicznie ale cos chyba zjebalem najlepiej poczytaj i poszukaj na googlach kiedys cos dobrego polskiego znalazlem i sie nauczylem jak nie to kup poradnik na allegro :) to sie nauczysz a i na 3 krzyze jest podobno najlepiej
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

opisać taką skomplikowaną czynność jest trudno ... ja się nauczyłem z gotowego koła, metodą prób i błędów. Dobra rada .... dobrze zaplecione koło jest wtedy gdy szprychy przy otworze na wentyl rozchodzą się tworząc jak najwięcej miejsca na pompkę.... Powodzenia!
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Pershing
Posty: 183
Rejestracja: 28.10.2004 13:31:39
Lokalizacja: Rzeszów Rzeszów Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Pershing »

Fajnie a ma ktos może jakies zdjecie ?
Kupie rame full dh/fr gg1053545 e-mail: pershing2@o2.pl
szpiganek
Posty: 84
Rejestracja: 24.04.2005 01:08:15
Lokalizacja: M-cz
Kontakt:

Post autor: szpiganek »

ej stary moge Ci dac rade:
nie zaplataj koła bo wtedy koło na boki sie gnie strasznie... kazy kto sie zna powie Ci to! Ja tez jeździłem na takim kole. Zajechałem je!
nie zaplataj koła tylko normalnie złóż i bedzie wtedy mocne.
Pzdr.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość