jak skrócić przewód w deorce m525 ?
jak skrócić przewód w deorce m525 ?
mam pytanie takie jak w temacie.
musze skrócić przewód tylniego hamulca - hydraulik oczywiście shimano deore BRm525,
jak to zrobić ?!? (nie oddajac bike'a do serwisu, gdzie liczą sobie za takie cos aż 25 zł <lol2> [kraków])
musze skrócić przewód tylniego hamulca - hydraulik oczywiście shimano deore BRm525,
jak to zrobić ?!? (nie oddajac bike'a do serwisu, gdzie liczą sobie za takie cos aż 25 zł <lol2> [kraków])
proste
1. spuszczasz płyn, zakladając rurkę na srubke na dole i potem ja odkręcasz. Zdejmujesz pokrywkę z klamki (pamietaj aby ustawić klamke w poziomie) i pompujesz nią az wyjdzie cały olej.
2. odcinasz przewód do zadanej długości. wykrecasz uciety kawalek przewodu z klamki i wyrzycasz go. Do drugiego konca przewodu musisz zalożyc specjalną koncówke wraz z oliwką (nie zapomnij zalozyć na przewod śruby i gumki osłaniajacej)
3. dokrecasz przewód do klamki i zalewasz hamulec olejem mineralnym (!) Najlepiej jak kupisz w sklepie samochodowym tzw. zielony, mineralny płyn hydrauliczny do zawieszeń, przekładni kierowniczych, systemów hamulcowych Citroena (ja mam FEBI M6162 Hydraulic Fluid).
Płyn wlewasz do zbiorniczka w klamce i pompujesz az sie zapełni...tutaj jest w sumie najtrudniejszy etap, najlepiej jak poczytasz instrukcję hamulca (na stronie shimano jest do sciagniecia)
4. Gotowe...proste no nie ;)
PS. cała operacja bedzie kosztowała wiecej jak 25 zł ale potem bedziesz sam umial zrobic hamulec. ja wole sam robić bo serwisom do konca nie ufam.
POzdr.
1. spuszczasz płyn, zakladając rurkę na srubke na dole i potem ja odkręcasz. Zdejmujesz pokrywkę z klamki (pamietaj aby ustawić klamke w poziomie) i pompujesz nią az wyjdzie cały olej.
2. odcinasz przewód do zadanej długości. wykrecasz uciety kawalek przewodu z klamki i wyrzycasz go. Do drugiego konca przewodu musisz zalożyc specjalną koncówke wraz z oliwką (nie zapomnij zalozyć na przewod śruby i gumki osłaniajacej)
3. dokrecasz przewód do klamki i zalewasz hamulec olejem mineralnym (!) Najlepiej jak kupisz w sklepie samochodowym tzw. zielony, mineralny płyn hydrauliczny do zawieszeń, przekładni kierowniczych, systemów hamulcowych Citroena (ja mam FEBI M6162 Hydraulic Fluid).
Płyn wlewasz do zbiorniczka w klamce i pompujesz az sie zapełni...tutaj jest w sumie najtrudniejszy etap, najlepiej jak poczytasz instrukcję hamulca (na stronie shimano jest do sciagniecia)
4. Gotowe...proste no nie ;)
PS. cała operacja bedzie kosztowała wiecej jak 25 zł ale potem bedziesz sam umial zrobic hamulec. ja wole sam robić bo serwisom do konca nie ufam.
POzdr.
oooo to i tak mało bo ja biore 30 PLN :]
ok.. więć potrzebne Ci będzie ostry nóż, nowe końcówki do kabla (koszt ok 15 PLN ,)klucz płaski 8 i to chyba wszystko bo nawet potem nie trzeba odpowietrzać.. :]
OK jedziemy... zdejmujesz osłonę gumową na koncówce przy klamce, odkręcasz końcówke kluczem,zsuwasz wszystko dalej na kabel, wyciągasz kabel z klamki (czsem mocno siedzi..:] ) mierzysz na oko ile potrzebujesz i "rżniesz.. :P tylko trzeba pamiętać by to zrobić równo..), jak już utniesz pilnujesz by płyn nie wyleciał z dłuższego końca kabla :] (nawet jak kropla poleci to sie nic nie stanie) wciskasz w kabel takie małe coś co wygląda jak igła :] (do tego dobrze użyć hehehe sciany, zakładasz baryłke i równo wszystko pakujesz do klamki zakręcając koncówką do momentu aż poczujesz opór (nie za mocno bo można zerwać gwint i w tedy dupa..)na koniec zakładasz gumkę i sprawdzasz czy działa jak działa .. to jazda !!!
po robocie oczywiście obowiąskowo browarek :p !!
pozdro
M@thias
ok.. więć potrzebne Ci będzie ostry nóż, nowe końcówki do kabla (koszt ok 15 PLN ,)klucz płaski 8 i to chyba wszystko bo nawet potem nie trzeba odpowietrzać.. :]
OK jedziemy... zdejmujesz osłonę gumową na koncówce przy klamce, odkręcasz końcówke kluczem,zsuwasz wszystko dalej na kabel, wyciągasz kabel z klamki (czsem mocno siedzi..:] ) mierzysz na oko ile potrzebujesz i "rżniesz.. :P tylko trzeba pamiętać by to zrobić równo..), jak już utniesz pilnujesz by płyn nie wyleciał z dłuższego końca kabla :] (nawet jak kropla poleci to sie nic nie stanie) wciskasz w kabel takie małe coś co wygląda jak igła :] (do tego dobrze użyć hehehe sciany, zakładasz baryłke i równo wszystko pakujesz do klamki zakręcając koncówką do momentu aż poczujesz opór (nie za mocno bo można zerwać gwint i w tedy dupa..)na koniec zakładasz gumkę i sprawdzasz czy działa jak działa .. to jazda !!!
po robocie oczywiście obowiąskowo browarek :p !!
pozdro
M@thias
http://www.pinkbike.com/photo/784169/
http://www.pinkbike.com/photo/784185/
http://www.pinkbike.com/photo/784185/
oliwka to nazwa taakiego metalowego pieerscienia, ktory sie zgniata przy dokrecaniu i uszczelnia mocowanie przewodu w klamce. M@thias określił to jako baryłka, my nazywamy to oliwką
tu masz insstrukcje odpowietrzania w engliszu:
http://cycle.shimano-eu.com/media/cycli ... 563528.pdf
tu masz insstrukcje odpowietrzania w engliszu:
http://cycle.shimano-eu.com/media/cycli ... 563528.pdf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości