zapowietrzony damper

cielak
Posty: 1177
Rejestracja: 17.08.2004 14:10:11
Lokalizacja: MARIENWERDER kwidzyn
Kontakt:

zapowietrzony damper

Post autor: cielak »

siemanko
czy ktos mi powie jak moge sprawdzic czy jest zapowitrzony damper?
albo po czym poznac ze jest zapowietrzony
z gory dzieki za odp
pozdro
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Tlumienie lapie np od polowy, a wczesniej dziala tylko sprezyna i jest to wyraznie wyczuwalne
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
cielak
Posty: 1177
Rejestracja: 17.08.2004 14:10:11
Lokalizacja: MARIENWERDER kwidzyn
Kontakt:

Post autor: cielak »

MaxDamageDA pisze:Tlumienie lapie np od polowy, a wczesniej dziala tylko sprezyna i jest to wyraznie wyczuwalne
a po czym rozpoznac tlumienie a dzialanie sprezyny? chce sie tylko upewnic;]
t_jaworze
Posty: 557
Rejestracja: 19.04.2004 13:38:32
Lokalizacja: Jaworze
Kontakt:

Post autor: t_jaworze »

Gdyby nie bylo tlumienia to zawieszenie podczas powrotu by cie wybijalo
koza1717
Posty: 86
Rejestracja: 06.05.2006 15:40:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: koza1717 »

Tak pytanie z innej beczki. Mam damper z krossa fr i takie pytanie. Nagle przestało mi działać tłumienie ( w czasie spokojnej jazdy po mieście) Czy jest szansa, że jest zapowietrzony?? A nie rozwalony
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Raczej nie, zapowietrzony moze byc czesciowo, nie moze byc tak ze jest tam samo powietrze :)

Niestety te dampery z krossow to ciekna ciagle

A pracy stlumionego i niestlumionego to ciezko nie rozpoznac
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
koza1717
Posty: 86
Rejestracja: 06.05.2006 15:40:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: koza1717 »

Tłumienie działało fajnie i dało się regulować aż do pewnego momentu
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

koza, chyba akzdy ma problemy z tym damperem, ale ja to wrozylem temu modelowi, gdy go tylko zobaczylem. No po prostu czarny prorok i stalo sie. TO zbyt tania rzecz, zeby mogla dzialac. Troche marketingowcy Krossa sie zapedzili z tymi FR'ami, ale to inna bajka.

Odeslij damper do Krossa, wymieniaja na nowe, nie wiem, czy masowo. W kazdym razie mojemu koledze wymienili. Ponoc na cos innego.

Odpowietrzanie dampera to fajna zabawa :) Trzeba przelac caly uklad, bo spieniony olej to na dluzsza mete lipa (chyba, ze to Swingery). Ogolnie duzo taplania sie w oleju, trzeba miec wysokiej jakosci klucze, zeby nie schamic czesci i troche wprawy.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
koza1717
Posty: 86
Rejestracja: 06.05.2006 15:40:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: koza1717 »

Dobra zobaczę napisałem do gościa ciekawe, jaka odpowiedź dostane. Za te pieniądze, co kupiłem tą ramę nówkę z damperem (600) ze sklepu z gwarancją można było Sie spodziewać się, że lipa będzie.
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Za te pieniadze to jest rewelka i tak, stosunek jakosci do ceny jest nie do przebicia :) Nowa ramka za 600zl bez dampera to i tak rewelka
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
koza1717
Posty: 86
Rejestracja: 06.05.2006 15:40:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: koza1717 »

No, dlatego to brałem
koza1717
Posty: 86
Rejestracja: 06.05.2006 15:40:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: koza1717 »

No, dlatego to brałem
Borek SC
Posty: 247
Rejestracja: 17.01.2006 22:17:44
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Borek SC »

Nie polecam samodzielnego rozbierania damperów, na niektórych np. DNM jest napisane "warning, high pressure, do not open" i ja sie przekonałem ze trza sie tego słuchac:). Otóż kiedyś mialem problem z damperem od Scotta G-zero(damper marki scott ale chyba to DNM w rzeczywistości)...Tez dzialal od polowy wiec postanowilem go rozebrac. Odkrecilem tylne ucho w ktorym jest regulator tłumienia tak ze wystawal goly tlok z korpusu i... jak nie pizdnęło! Od regulatora przez tłok idzie taki pręt ostro zakonczony do głownego zbiornika i widocznie jest tam rzeczywiscie "haj preszer" bo wywalilo mi go jak z armaty na dobre 10m w krzaki:). Pare cm i bym tym dostał w oko a to by nie bylo wesołe. Ot tak lużno zwiazana z tematem śmieszno/nieśmieszna historyjka dla domorosłych serwisantów
http://boreksc.pinkbike.com/album/old-photos/
gg:1310266
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

Jak sie nie potrafi zrzucic cisnienia z dampera, to moze faktycznie lepiej nic nie naprawiac.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości